CONCURS DE LECTURA EN VEU ALTA
Què s’ha de fer ?
Llegir en veu alta les lectures proposades, que es gravaran a l’ordinador a traves d’un micròfon.
Totes les lectures tindran un minut de duració en el moment del concurs.
Entreneu-vos a casa , a la classe o a la biblioteca ( 13h dimarts o dijous)
Podeu practicar per parelles
Cal llegir molt en veu alta per a tenir una bona lectura…
MÈRITS:
Puntúa que la lectura sigui….
EXPRESSIVA,
UNA BONA DICCIó
LA RAPIDESA lectora SUFICIENT , APROPIADA A CADA CAS.
Reglament
Apuntar-se a la biblioteca o a classe
Triar una de les 6 lectures proposades (català o castellà ) o 1 d’angles.
Recollir la copia de la lectura a la biblioteca
Els dies de concurs seran els dies del 30 al 27 de març i 14 a 17 d’abril , a l’hora del pati.
El dia previst han de venir a fer la gravació per al concurs a la biblioteca.
La nota serà la mitjana entre expressivitat, claredat de dicció i velocitat adequada
LECTURES
Nº1 català poema : Mª Mar Bonet : Me n’aniré de casa
Nª 2 : català descripció : Josep Pla , Begur.
Nª 3 català diàleg: Llegendes del Canigó, el cavaller de Tip.
Nª 4 : Castellà poema: Bécquer : cendal flotante…
Nº 5 : Castellà diàleg: Isaac Asimov, las lunas de Starr
Nº 6 : Castellà descripció: Peñas arriba, el perro Canelo
Nº 7 : Angles: a determinar
Nº8 Frances : Le Petit Prince
PREMIS:
Pels 4 primers guanyadors de cada grup Disc amb els poemes cantants Pels primers guanyadors/es de cada grup un llibre molt maco.
******************************************************
Ara estem fent el concurs. S’han apuntat molts noi i noies ; a mida que passa el temps en venen mes: i es que veuen els amcis llegir i perden la por.
El concurs consisteix en triar d’entre 6 lectures (3 de català i 3 de castella) o be 1 en angles, frances o alemany. Un cop escollida se li envia a casa en email o se li fa una copia, a fi de practicar la bona lectura pel concurs.
El moment senyalat ve una professora d’aquella espcialitat , a fer de tribunal. Previament s’ha parlat i organitzat per departaments.
El noi/a llegeix davant l’ordinador 1 min, que queda gravat. El camí es :programes-> accesoris-> entreteniments-> gravar sons. Guardar la gravacio en acabar.
******************
S’ha acabat el cocurs de lectura en veu alta.
Han participat 52 alumnes i 3 que no s’han presentat.
22 de castellà
14 fr frances
13 d’anglès
3 de català
alemany va decidir que no estaven preparats
Es mes del doble del curs passat. S’ha de donar les gràcies al professsorat de llengües, que n’ha fet molta publicitat i ho ha utilitzat com un estímul en les seves classes. A més de practicar a casa han practicat la pronunciació a la classe . Alguns d’aqueststos cursos havien fet com un pre-concurs a l’aula, de manera que només s’han triat els que tenien millor pronunciació. Es el cas de francès que, a més , son alumnes de primer any i tenen un nivell molt bo.
Per St Jordi es repartiran els premis, que seran llibres i discos.
***************************
Per St Jordi vendrem llibres de segona ma a 1 €.
********************
Es va fer un calaix de 35 € .Era a 1€ el llibre. Amb això en tenim per anar pagant premis de la jornada. Però el més important és que els nens ja no rebutgen els llibres de segona ma , com la primera vegada. Inclusiu trovaben be comprar llibres de segona ma , el dia del llibre , per la seva familia.
********************
ANECDOTA
Un noi de primer va comentar tot empipat: -“Mira seño! yo para recibir de premio una antigualla , un libro del 2001 , ni participio ! ” referint-se al concurs de lectura en veu alta. S’ens va acudir respondre:
-“Ah no ! si Juli Cesar, a La Guerra de les Gàlies, cada any treu els personantges que tenen poc èxit, n’afegeix d’altres, arregla el resultat final de la guerra… actualitza, actualitza… ” La resta de nens es tronxaven de riure però ell no captava. Encongint les espatlles, amb cara de circunstancies, va afegir: “Ah, bueno,!… si es así…! “
Així que la Guerra de les Gàlies es va actulitzant anualment ? ens hem parat a pensar el valor de la cosa clàssica ? l’escriptor quan acaba el llibre acaba la feina. Ja ha parlat. I el seu missatge por resistir secles i mil.lenis, en mols casos. I per molt que es re-imprimeixi, no s’afegeix ni una paraula de més. En tot cas es re-interpreta a la llum de nous coneixaments , però bona part del valor que té , es que, en el fons, és immutable.
Alguns dels nostres alumnes només valoren la tecnologia. Si no és el més IN del més In , tecnològicament parlant…per a què dimonis ha de servir?
*******