LES MEGASUPERDIVERTIDES COLÒNIES DE CICLE INICIAL

El dijous 11 de maig Cicle Inicial vam anar a Flix, a la reserva natural de Sebes.

El primer que vam fer va ser conèixer als monitors, que es deien Josep i Cristina. Vam veure vídeos d’ocells que a la primavera ballaven per trobar una femella. Després vam esmorzar per carregar piles, per anar caminant fins als observatoris de les llacunes. Allí havíem d’estar en silenci perquè sinó s’espantarien i no vindrien els animals. Vam veure ànecs Coll verd, tortugues, un Bitó, els Cabussets i vam sentir la Puput.

Vam continuar caminant cap al Mas de les Cigonyes, però va començar a ploure i ens vam refugiar al Museu del camí de Sirga, on vam aprendre com els soguers feien les cordes i els calafats feien els llaüts. També vam veure un vídeo de com transportaven menjar, carbó i altres mercaderies pel riu Ebre. Riu amunt hi havia molta corrent i tots els tripulants havien de baixar del llaüt i estirar-lo amb cordes pel camí de Sirga.

A continuació vam seguir la caminada i pel camí vam trobar els cavalls de Camarga, que treballen molt menjant-se totes les canyes per tal que ocells i animals puguin anar a alimentar-se.  En arribar al Mas de les Cigonyes, vam dinar. Allí vam veure pollets de les cigonyes des del terra primer, i amb un telescopi més tard. També vam jugar molt.

En acabat vam tornar caminant per anar a buscar les maletes i pujar a l’autobús, que ens va portar fins a l’alberg. Primer ens van rebre per explicar-nos les normes i els horaris, que vam complir a la perfecció!  Ens van donar un berenar molt bo i vam poder jugar una estoneta lliurement. Tot seguit vam repartir-nos en grups a les habitacions, que eren molt xules i tenien lliteres i taquilles. Ens vam fer els llits i ens vam dutxar sols! Després ens vam posar ben guapos i guapes per la festa de gala. Vam sopar i després vam ballar fins que el cos va aguantar a la disco!

Divendres pel matí vam recollir-ho tot per posar les coses a la maleta i vam anar a esmorzar. Més tard van venir Marta i Cristina a explicar-nos com es pot llegir la naturalesa. Escoltant molt i sobretot, observant tot allò que ens trobem podem saber quins animals han marxat o han tornat, si s’estan aparellant, quants n’hi ha… Tot seguit vam sortir al voltant de l’alberg fins al riu per llegir la natura. Vam trobar rastres de petjades de guineu, vam trobar una closca d’ou de mallerenga blava, vam caçar i observar papallones, excrements de geneta i de cavall, plantes i insectes… i tot això orientant-nos amb l’ajuda d’un mapa!

Acabada l’activitat, vam jugar una estona més i vam dinar molt, ja que estava boníssim i fins i tot vam repetir!

Finalment, ens vam acomiadar de l’alberg tot jugant una estona més i descansant per l’herba. Quan va arribar l’autobús vam tornar cap a Móra la nova. En resum, van ser dos dies… SUPERMEGADIVERTITS!!!!!

Nit de galaEls nens i nenes de Cicle inicial.

Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a LES MEGASUPERDIVERTIDES COLÒNIES DE CICLE INICIAL

1. Jacob diu:

Em va agradar molt quan vam anar al mas de les cigonyes. I tambe quan

2. Jacob diu:

Em va agradar molt quan vam anar al mas de les cigonyes. I també quan anàvem a l’alberg però de sobte es va posar a ploure i vam haver de refugiar-nos en una mena de cova. Després, quan va parar de ploure vam sortir.

3. aroa diu:

Hola a tots/es soc l Aroa de 2nA em va agradar molt totes les colonies anque el menja estava una mica asqueros pero aixo es el de menos.
    Pero naltres les xiques pel mati sobretot jo no teniem casi beu bam estar afoniques.
    Em va agradar la festa perque ficaven les cansons que analtres ens agraden.
    Les actibitats van ser molt divertides el biantge mol divertit tanpoc tant com les altres coses perque jo dormia i mes gent.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *