Aquests dies, l’alumnat de quart hem deixat per un moment les eines i ens hem convertit en autèntics investigadors. Hem estat consultant el calendari de l’hort escolar per descobrir quines hortalisses són prou valentes per créixer amb el fred de l’hivern.
Després d’analitzar el calendari, ja ho tenim clar: és el moment ideal per sembrar faves i alls. Però no es tracta només de posar la llavor a la terra i ja està; hem après que la clau de l’èxit està en els detalls:
-
La distància importa: Hem reflexionat sobre l’espai que necessita cada planta. Si les plantem massa juntes, es barallaran pel menjar i la llum! Deixar la distància correcta permet que les arrels creixin fortes i l’aire circuli bé.
-
La posició de l’all: Sabíeu que l’all té “cap i peus”? Hem après que és fonamental col·locar la llavor amb la punta cap amunt perquè la planta no hagi de fer un esforç extra per sortir a la superfície.
-
La influència de la lluna: També hem descobert la saviesa de la pagesia tradicional. Sembrar segons la fase lunar ajuda a fer que les hortalisses creixin amb més força i salut.
Ara ja estem preparats i preparades per embrutar-nos les mans i posar en pràctica tot el que hem après. L’hort de l’Escola Espiga no para mai!
Dita de l’hort: “Si vols tenir un bon allar, per la lluna vella l’has de plantar.”
Aquí podeu trobar un recull de fotografies.

