ANEM A BUSCAR TERRA AMB EL CARRETÓ

Avui, nenes i nens de primer han anat a buscar terra amb el carretó.

Primer, han tingut de llençar al contenidor marro (fracció orgànica) totes les restes de plantes, com: fulles seques, braques mortes, herba seca,… que teniem a l’hort.

Després, hem agafat dos sacs de terra i els hem dut fins a l’hort amb el carretó.

Per acabar hem remenat bé aquesta terra i l’hem ficat als testos fins a cobrir-los del tot.

Ens ho hem passat pipa!

Per veure més, cliqueu damunt de la imatge.

PLANTEM FLORS

En començar el curs, les jardineres de l’hort han necessitat una posada a punt. En aquest sentit, durant aquest temps hem fet mans i mànigues per tornar a plantar flors i plantes aromàtiques a les jardineres de l’hort. És una activitat que als nens i a les nenes els hi agrada molt.

L’activitat de plantar va més enllà, ja que ens obre un ventall de tasques a realitzar de forma regular. Per exemple, hem de sortir cada dia a regar-les, a observar-les i a treure´n les fulles seques. En definitiva, hem de ser curosos i responsables. Peròtambé ens serveix per adquirir més vocabulari, és a dir, aprenem el nom de les flors, els colors de les flors, els tipus de fulles, les olors de les plantes aromàtiques, etc. Així doncs, l´activitat de plantar va més enllà.

Si voleu veure més fotografies, cliqueu damunt de la imatge.

COMENCEM A PREPARAR L’HORT DE TARDOR

Una vegada ja ha passat l’estiu ens toca preparar l’hort per aquesta nova temporada.

Comencem a fer moltes tasques, les primeres i que més ens agraden és recol·lectar tot el que vam plantar el curs passat: tomàquets, carabasses, pebrots, mongetes, melons, albergínies… Tot ha sortit crescut molt i ens ho hem repartit per portar-lo a les nostres cases i compartir-lo amb la nostra família. A més a més ens ha crescut una super carabassa gegant.

Una vegada ja tret tot el de l’any passat ens toca començar a sembrar i plantar el d’aquesta temporada. Ja sabem que ara ve temps de fred i hem de mirar el calendari de l’hort per saber quines són aquelles hortalisses que sí que podem sembrar o plantar.

Primer preparem la terra, traiem males herbes i llaurem la terra i comencem a sembrar. Hem observat el calendari i hem començat per les faves i els raves, i d’aquí a poc ens tocarà sembrar els alls.

Ens agrada molt el nostre hort.

NOVA TEMPORADA DE L’HORT DE L’ESPIGA 2019-20

Benvinguts/des al Bloc de l’Hort de l’Escola Espiga.

Els alumnes de l’Escola Espiga tenim la sort de poder treballar alguns dels continguts de medi natural directament al nostre hort i poder gaudir així d’un aprenentatge molt més significatiu i divertit.

En la sessió d’hort tenim moltes tasques a realitzar per tal de tenir un hort molt bonic. Entre tots hem de:

1. Preparar la terra: llaurar i adobar.
  2. Plantar i/o sembrar les diferents hortalisses.
  3. Treure males herbes, regar, vetllar les plantes…
  4. I al final recol·lectar la nostra collita.
  5. Aprendre sobre el creixement, funcions i reproducció de les plantes.
  6. Fer experiments relacionats amb les plantes.

En aquest bloc us convidem a que ens acompanyeu en la nostra bona feina com a petits hortelans.

HEM ANAT A L’HORT!

Els nens i les nenes de primer ja hem anat a l’hort de l’Escola.

Havíem d’anar molt en compte per no trepitjar les verdures i vam poder veure moltes plantes i hortalisses com: bledes, enciams, tomaqueres, carabasses, etc.

També vam donar una volta per l’Escola i vam observar les diferents plantes que hi tenim al pati.

Si voleu veure les fotografies cliqueu el següent enllaç:

Galeria fotogràfica

CLOENDA AGENDA 21 ESCOLAR DE LLEIDA

Avui dijous 13 de juny els representants de CI i CS han assistit a l’acte de cloenda del programa de l’Agenda 21 Escolar del curs 2018-2019.

L’acte ha tingut lloc al Parc de la Mitjana on hem pogut compartir aquest matí amb altres centres educatius d’Infantil i Primària que també hi participen.

Aquest projecte educatiu municipal té per objectiu implicar les escoles, les famílies, el jovent i els infants a favor d’un món més sostenible a través de projectes relacionats amb el medi ambient.

Primer, hem pogut gaudir d’una estona de jocs fets amb materials reciclats elaborats per la companyia Katakrak, hem esmorzat coca amb xocolata i hem vist l’espectacle de titelles “El núvol gris gras i gros” amb la Pantomima. Després, hem pogut veure l’alliberament d’una fagina i per últim ens han lliurat el diploma davant del nostre pòster de l’Agenda 21.

Ha sigut un trobada molt bonica!

Galeria fotogràfica