Aquest trimestre, l’alumnat de tercer hem viscut una experiència increïble connectada amb la terra i les nostres tradicions. Tot el procés ha estat una lliçó de paciència, esforç i treball en equip.
Preparant el camí
Tot va començar amb una visita molt especial: el pare d’un mestre de l’escola va venir a ajudar-nos a esporgar les oliveres. Ens va explicar que una bona esporgada és clau perquè l’arbre tingui força i ens pugui donar una collita de millor qualitat. Gràcies a ell, les nostres oliveres van quedar llistes!
Una collita emocionant
Amb les oliveres a punt, ens vam posar mans a l’obra. Vam collir totes les olives de les quatre oliveres de l’escola. Com que algunes olives estaven molt amunt, vam necessitar l’ajuda d’escales i taules per arribar a tot arreu. Va ser un moment molt emocionant veure com anàvem omplint els cistells!
Un cop collides, vam aprendre que no es poden menjar directament. Durant set dies, hem estat fent el canvi d’aigua diari. Aquest procés és fonamental per treure l’amargor de l’oliva, netejar-la bé i fer que es tornin més toves i gustoses.
El toc final: Conserva i aromes
Finalment, les dues classes de tercer ens vam reunir per fer el pas més creatiu: la conserva. Cada alumne va portar el seu pot de vidre i vam fer servir una barreja d’ingredients espectaculars:
-
Plantes del nostre hort: Sàlvia, timó, espígol i lavanda.
-
Acompanyaments: Alls, llimona i taronja per donar un gust únic.

Vam omplir els pots amb una barreja d’aigua i sal (amb la quantitat exacta per al punt de sabor!) i un raig d’oli a sobre, perquè es conservin perfectament i no es facin malbé.
Ara només ens queda el més difícil: esperar uns mesos! Estem desitjant que passi el temps per poder tastar amb les nostres famílies el fruit de tot aquest esforç.
Aquí trobareu un àlbum de fotografies d’aquest procés.


