juny 2023 dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg. « des. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 -
Articles recents
Comentaris recents
- Montse González en Per què Catosfera?
- msanabr3 en Per què Catosfera?
Arxius
Categories
Meta
comptador de visites
Blogroll
Formació
- curs Odissea
- curs cdei2
- xtec info
TIC-TAC
EL CONTE: L’ELEFANT PETIT
Publicat dins de General
Deixa un comentari
1r recurs sobre la imatge: EL CONTE DE LA E
Publicat dins de General
Deixa un comentari
Reflexió sobre l’activitat del mòdul 2
Característiques de l’activitat:
Mòdul 2: La pissarra digital
Pràctica 2: La pissarra digital i l’entorn.
Activitat:Treballem el vocabulari dels animals de la granja.
Suport digitals: Pissarra digital i l’activitat: Els animals de la granja del JClic
Grup-classe: P-3
Sessió: Dues sessions de 30 minuts cadascuna.
Agrupament: La meitat del grup-classe de P-3, 12 alumnes apròximadament.
Reflexions sobre el desenvolupament de la sessió:
Aquesta activitat s’ha portat a terme amb la meitat de la classe de P-3, amb 12 alumnes. Ens hem dirigit a l’aula de música on els alumnes d’educació infantil podem disposar de la pissarra digital.
Hem escollit l’activitat : Els animals de la granja del JClic, perquè la seva temàtica i contingut s’adequava amb facilitat a la programació d’aula i als interessos dels infants.
En aquesta sessió la pissarra digital s’ha fet servir per projectar l’activitat del Jclic. D’aquesta manera els infants han pogut veure amb comoditat les imatges. Han estat més atents i participatius, no s’han generat els típics conflictes de “ no hi veig…”, “em vaig moguent perquè no hi veig bé “ quan hi treballem l’activitat en un monitor d’ordinador que podem tenir a la classe.
Com objectiu principal d’aquesta activitat és el de treballar el vocabulari dels nens i nenes, però podem concretar altres objectius:
- Discriminar auditivament els sons dels animals.
- Identificar l’onomatopeia del so de l’animal amb la seva foto.
- Relacionar el nom de l’animal amb la seva foto, fent servir l’onomatopeia com a suport per fer aquesta relació.
- Millorar el control del ratolí de l’ordinador.
- Les capacitats que els alumnes de P-3 desenvoluparien amb aquesta activitat serien:
- Aprendre a pensar i comunicar.
- Aprendre a descobrir i tenir inicitativa.
Com a observacions: els alumnes de P-3 tenen dificultats per controlar la mobilitat del ratolí, a mesura que vagin practicant i madurant estic segura que a finals de P-3 es veurà una millora.
En aquesta activitat on els infants actuen, són els executors d’aquesta, és important treballar en petit grup. Si l’activitat consisteix en visionar un vídeo, una presentació, escoltar una cançó, etc, es pot fer amb tot el grup-classe.
Publicat dins de General
Deixa un comentari