Treballem

 En aquesta pàgina podeu veure algunes de les activitats que s´estan portant a terme a les escoles de les tutores del grup de treball

abr. 14

LA PRIMAVERA

LA PRIMAVERA No hi ha comentaris »

    

Per treballar la primavera hem buscat poesies que en fessin referència, després fotografies que poguessin anar amb el que deia la poesia i per últim hem fet un mural, ens ha queda molt maco!!!!!

Abril

Per l’abril si cada gota en val mil,

cada rosa en val deu mil

i cada llibre cent mil.  

Amb pluja, roses i llibres

celebrem la festa gran,

que ningú no en quedi fora,

ni els d’ara, ni els qui vindran;

els d’ara, per fer patxoca

al costat de l’alt patró,

els qui vindran, per si toca

d’afegir-hi més saó,

perquè Sant Jordi se senti sempre ben acompanyati

 ens ajudi, als uns i als altres,

a poder guanyar el combat

que fa tants segles que dura

i encara no s’ha acabat.

Per això, quan l’abril pinta

tots els marges de color

i fa les nits molt més tèbies

i el cel més encisador, convé que tots, nois i noies,

cantem ben fort la cançó: 

Per l’abril si cada gota en val mil,

cada rosa en val deu mil

i cada llibre cent mil. 

Miquel Martí i Pol
 

primavera2.jpg    primavera_jpg.jpg
 

Ara  vindrà  el  mes de  maig,

regalada primavera;

floriran  totes  les  flors,

els  clavells i  les  roselles.

Popular  catalana.

clavel.jpg  rosselles.jpg

Damunt de les branques

hi ha flors i ales noves

Carles Ribers

primavera.jpg     pajaros-5.jpg

EL MURAL DEL MERCAT

Enviat per Roser el abril 14th, 2008

Hem treballat aquest bonic mural del mercat.

Botiga a botiga hem anat observant quins productes hi havia.

Hem escrit els seus noms.

A cadascuna de les botigues hem posat el nom corresponent.

La Primavera

Publicat el abril 9th, 2008 per omarti38

Poema de Josep Carner.

Títol: “Aigües de la Primavera”.

Música: Túrnez & Sesé 

var flashObject = new FlashObject("http://www.youtube.com/v/42Kssl3weys","fm_42Kssl3weys","425","350","6","","","","",""); flashObject.addParam("wmode", "transparent"); flashObject.write("fo_targ_42Kssl3weys1578156742");Classificat com a:: General | No hi ha comentaris »

Arriba el cuiner Martí a la nostra aula d’acollida

Enviat per maljama el 03 abril 2008

Hola nens i nenes, soc el cuiner Martí i us acompanyaré  durant uns dies. Anirem a comprar aliments junts, prepararem plats amb diferents receptes de cuina, pararem taula  i, finalment ens tastarem uns quants.

Recordem el vocabulari de la fruita:

Recordem el vocabulari de les verdures de l´hort:

Publicat a Activitats | No hi ha comentaris »

Els animals

Èssers vius: animals No hi ha comentaris »

animals.JPG  Els nens de tercer després de llegir un text sobre els animals hem aprés a fer:  

resum-a-nens.JPG resum-a-nens.JPG el resum del text

mapa-conceptual.JPG    el mapa conceptual

 lleo.JPG    tauro.JPG      aranya.JPG     animals-lloro.JPG    la discripció d’uns animals 

i per arrodonir la feina hem fet un mural   aulaacollida-029.jpg

voki cuina

Publicat el març 24th, 2008 per omarti38


Click here to comment on this Voki.
Get a Voki now!març 27

Els mitjans de transport

General No hi ha comentaris »

Els nens de 2n. hem treballat els mitjans de transport.

Què hem aprés? pic_0004.JPG  Que èns podem desplaçar per l’aire, pel mar i per  terra. Per poder fer-ho utilitzem diferents mitjans de trasport: l’aeri com l’avió, l’helicòpter…; el maritm com el vaixell, la barca … i  terrestre com el camió, el cotxe, la bicicleta…

VOCABULARI DE DIFERENTS TEMES

Treballem els aparells del cos humà:

Publicat el març 26th, 2008 per sferna57

Els i les alumnes de cicle superior que van a l’Aula d’Acollida del CEIP Espronceda van elaborar tots aquests esquemes en què es poden veure cadascun dels òrgans i de les parts que formen els aparells del cos humà. Poc a poc els van anar treballant i van quedar exposats al passadís.

A més, es van enregistrar les explicacions que es van fer de cadascun d’ells.

FESTA “quinceañera”.

Enviat per scasabla el març 26th, 2008

Avui, la Connie ens ha portat aquestes fotografies de la festa que fan al seu país (l´Equador) quan les nenes fan quinze anys. Sembla ser que a Bolívia i Colòmbia també ho celebren d´una forma similar. Quan faci quinze anys, li agradaria celebrar la seva festa a l´Equador. El Víctor ens va dir que aviat farà de “caballero” a la festa de la seva cosina.
Certament, és una celebració que els fa moltíssima il·lusió (regals, vestit llarg, pastís, convidats…)

març 25

Videos de l’hàmster

L’hàmster No hi ha comentaris »

var flashObject = new FlashObject("http://www.youtube.com/v/YXRH50fvHWA","fm_YXRH50fvHWA","425","350","6","","","","",""); flashObject.addParam("wmode", "transparent"); flashObject.write("fo_targ_YXRH50fvHWA244649836");var flashObject = new FlashObject("http://www.youtube.com/v/r0E-0ntoNWo","fm_r0E-0ntoNWo","425","350","6","","","","",""); flashObject.addParam("wmode", "transparent"); flashObject.write("fo_targ_r0E-0ntoNWo1905327011");març 25

L’hàmster

L’hàmster No hi ha comentaris »

Ens hem preguntat per què els hàmster tenen els ulls vermells?

L’hipòtesi és: Per veure-hi millor de nit.

Per poder saber si la resposta (hipòtesis) és certa o no hem de buscar informació.

  • Primer ens hem imagitat el nostre hàmster i el que l’hi entra i el que l’hi surt.

dibuixangie.JPG

dibuixkevin.JPG

dibuixjorge.JPG

dibuixjosseline.JPG

QUÈ HEM APRÈS DELS HÀMSTERS

1. Què és?

L’ hàmster és un mamífer, això vol dir que les cries neixen de dins de la panxa de la mare i, a més a més, xuclen la llet de la mare per alimentar-se. 

2ep-hamsterycrias.jpg

És un rossegador, doncs sempre està rossegant coses dures com la fusta, les nous, el pa sec… per evitar que se li facin les dents massa llargues.

2ep-hamstermenjant.jpg

2. Com és?

  • És un animal domèstic, és a dir, que el podem tenir a casa com a mascota.
  • Els seus ulls són negres i els bigotis llargs. Té un pèl molt suau que pot ser de diferents colors:  
  • marró
  • gris
  • blanc
  • vermellós
  • … quasi no té cua i les potes són curtes
  • És del tamany de la nostra mà. La femella és una mica més gran que el mascle.

hamster1.jpg

  • Hi ha hàmster que tenen els ulls vermells, això és degut a una mutació genètica. Aquesta varietat d’hàmster és albina. Aquest efecte es produeix per la falta de pigmentació en la retina. Al ser transparent l’ull pren el color vermell de la sang que flueix pels vasos sanguinis. Alguns hàmsters, també els tenen color robí, això es produeix perquè els seus pares tenien gens d’hàmster albí.  I els fills l’han heretat.

hamster.jpg

  • L’hàmster no té molt bona vista, veu en blanc i negre. L’oïda és molt important, perquè la necessiten per sentir els seus enemics, la serp, les aus, … L’olfacte és el més desenvolupat, doncs coneixen la seva família i els seus amos per l’olfacte. És un animal molt carinyós, simpàtic i inofensiu.

3. Què fa?

  • L’hàmster necessita fer exercici i li encanta jugar, donant voltes al cèrcol o passant pels tubs.

2ep-hamsterexercici.jpg

 

 

 

 

  • No li agrada sentir-se brut i sempre es neteja la cara i els bigotis amb les potes del davant. Fa les seves necessitats sempre al mateix lloc.

2ep-hamsterrentant.jpg

  • Dorm quasi tot el dia. S’enrotlla formant una bola amb el cap amagat sota la panxa. Al vespre l’hàmster té gana i se’n va a menjar, també és quan aprofita per fer exercici.

2ep-hamsterdormint.jpg

  • Quan sent un soroll estrany, es posa dret sobre les potes del darrere i ensuma l’aire per descobrir si hi ha perill.

2ep-hamsterdepeu1.jpg

4. Què menja?

  • A l’hàmster li agraden les llavors, les pipes, la fruita, la verdura i fins i tot, la carn crua i els insectes.
  • L’hàmster s’omple les galtes de menjar, el guarda al seu amagatall i quan té gana, va a buscar-lo.

       2ep-pastanaga.jpg 2ep-pipas.jpg  2ep-avellanes.jpg 2ep-cacauets.jpg 2ep-blat.jpg 2epenciam.jpg

 5. Com neixen?

  • Normalment l’hàmster viu sol. Només li agrada d’estar amb els altres hàmsters quan arriba el moment d’aparellar-se.
  • Quan el mascle i la femella s’han aparellat, la femella vol tornar a estar sola. Aviat tindrà fillets. La femella serà la mare i el mascle serà el pare.

hamster1.jpg

  • La famella s’engreixarà perquè els seus fillets estan creixent dins la seva panxa. Mentre, preparà un niu amb materials suaus, com els fils de cotó o de llana, trossets de paper,.. perquè sigui tou i confortable.

6. Com creixen els hàmsters

  • Setze dies després de l’aparellament, neixen les cries. Normalment, els hàmsters tenen set o vuit cries.
  • Els petits neixen de color rosat, sense pèl i amb els ulls tancats i coberts de pell, són totalment cecs. Als hàmsters els creix de seguida un pèl molt suau.

lomasbonitosnd4.jpg

  • Durant 21 dies la mare els protegeix i els alimenta, les cries xuclen la llet de les mamelles que es troben al ventre de la mare. Els llepa per netejar-los i, si s’allunyen gaire, els va a buscar i se’ls posa a la boca per transportar-los.

2ep-hamsterbebes.jpg

Conclusions

No tots el hàmster tenens els ulls vermells ja que depèn d’un gen que els hi transmeten els seus pares.

Els ulls vermells no són per veure-hi millor a la nit, els hàmsters no tenen massa bona vista, tenen millor l’olfacte.

Com ésser viu que són realitzent tres funcions:

  • Es reprodueixen (provenen d’altres éssers vius)

  • Es relacionen (capten i responen a estímuls)

  • Es nodreixen, és a dir, s’alim

LA LLENGUA HUMANA

Enviat per Roser el març 24th, 2008

Un cièntific que estudiava història natural volia saber si els mussols eren tan savis com els humans es pensaven, així que un dia en va caçar un amb una trampa.

– Si em saps dir què és el millor i el pitjor dels èssers humans et deixaré lliure – li va dir.

– El millor dels humans és la seva llengua – va fer el mussol sense ni pensar-s’ho dues vegades.

El científic restà sorprés.

– Per què? – li va preguntar.

– Amb la llengua, els humans poden parlar de qualsevol cosa – va dir el mussol – . Poden cantar i explicar històries. Poden avisar els seus companys quan hi ha perill, es poden consolar els uns als altres, poden animar els que estan tristos i  poden compartir els seus coneixements més fascinants.

– I digues, què és el pitjor dels humans? – li va preguntar el científic.

– La seva llengua – va fer el mussol  sense dubtar ni un segon.

– Però com pot ser que la llengua sigui el millor  i el pitjor dels humans? – va preguntar el científic.

– Doncs perquè la utilitzen per enganyar i per escampar rumors – va dir el mussol – Amb la llengua preparen guerres i escampen malestar.

El científic va decidir que, efectivament, la reputació del mussol quedava ben justificada i el va deixar en llibertat.

El gegant de la història

Brian Patten

Publicat a Treballem | No hi ha comentaris »

LLEGIM, PARLEM I ESCRIVIM

Enviat per Roser el març 24th, 2008

 

Després de llegir l’article anterior obrim un debat

Estàs d’acord amb el mussol?

Opina: Què és per a tu el millor  dels humans?

             Què és per a tu el pitjor dels humans?

Respecta la paraula dels companys i participa.

Escriu després un text expressant la teva opinió.

EL MILLOR I EL PITJOR DELS HUMANS

Enviat per Roser el abril 10th, 2008

Després de llegir l’article de la LLENGUA HUMANA, ens hem decidit a expressar les nostres opinions.

Més endavant farem un debat entre nosaltres per defensar els nostres pensaments.

Carol

Micaela

 Ingrid

Daniela

Els racons de l´aula del CEIP St Julià

Aquí podeu veure més detingudament els diferents racons de joc i treball de l'Aula

El procés de la xocolata

Aprenem coses sobre la xocolata No hi ha comentaris »

Hem estudiat de on ve la xocolata i el procés d’elaboració.

El primer pas és el de l’ extracció dels grans de cacau: Els separen i es netegesa els grans de cacaus i es deixa frementar la seva aroma carasteristica.

   

 El segon pas és l’amasat de la xocolata: Es baarejen les diferents qualitats de cacau  triturar el sucre i la vainillia i si s’ escau llet en pols.

El  tercer pas és el  refinat  de  la pasta  de  xocolata: l’ amassat  passa per màquina  que s’  encarrega   de deixar  la  pasta  en  les  condisions  ideals  (mescla  fina).

El quart pas és el conxat de la xocolata :  es  remou  la  pasta  per tal d’ aconseguir una  bona  emulsio  i  el  definitiu sabor  de la  xocolata. 

el cinquè pas és el Templat de la massa:Es deixa refredar la massa perquè tingui les condicions necessàries abans de modelar les tauletes.

El sisè pas és el Modelat de la xocolata: Es dóna forma a la pasta/massa de xocolata mitjançant l’ús de diversos motlles.

El setè pas és l’emmagatzematge: on cal prendre precaucions per què la xocolata no sigui afectada per les condicons ambientals.

carlacatriel.jpg     catriel.jpg

Bianca, Kevin, Carla, Catriel.

Si voleu més informació feu clic aquí Xocolata ben espesseta

VOCABULARI DE LA CUINA

Ampliem el nostre vocabulari coneixent més elements de la cuina.


Material elaborat per Dolça Vert. CEIP de Bordils

QUÈ HEM APRÈS?

Enviat per Roser el 9th febrer 2008

Ara ens toca superar una prova.

Observeu amb atenció aquestes fotografies.

Cadascuna correspon a un aliment que hem treballat.

A veure quantes encerteu!

Publicat a L’hort, Els aliments del mon, Treballem | No hi ha comentaris »

SALUTACIONS

Enviat per Roser el 9th febrer 2008

 

Quin bon tiberi que heu preparat!

Ja veig que heu aprofitat molt bé totes les verdures i hortalisses que heu aprés.

Jo  ja estic recuperat del llarg viatge pels quatre continents.

Torno una altra vegada a agafar la maleta i continuaré investigant per tal de donar-vos més informació dels origens dels aliments.

Fins aviat.

Publicat a L’origen dels aliments, Els aliments del mon | No hi ha comentaris »

LA NEVERA

Enviat per Roser el 23rd gener 2008

Després d’aquest llarg recorregut els viatgers tenim gana.

Tria algunes verdures i hortalisses dels diferents llocs que hem anat visitant.

Però no corris, pensa bé quines agafes perquè despres  has de preparar-les i elaborar una recepta. Pots afegir oli, sal, vinagre i triar un d’aquests aliments:  carn, ou o peix.

                                                                                              

La quina creiem més saborosa sortirà al nostre bloc.

Anima’t!!! Posa els productes a la nevera. Cal que es mantinguin en bon estat.

Publicat a L’origen dels aliments, Els aliments del mon | 12 Comentaris »

VERDURES I HORTALISSES D’EUROPA

Enviat per Roser el 23rd gener 2008

Del continent on vivim, Europa, procedeixen aquests productes.

 La pastanaga és una hortalitza que ve d’Alemanya i França.

 La col  és dels països d’Europa Central.

 La col de Brussel·les rep aquest nom perquè es conreava a la ciutat de Brussel·les que està a Bèlgica.

L’enciam és una planta que  creixia de manera natural a les zones on no feia molt fred.

 L’escarola i l’endívia són totes dues dels països del mar Mediterrani.

Publicat a L’origen dels aliments, Els aliments del mon | No hi ha comentaris »

VERDURES I HORTALISSES D’ÀFRICA

Enviat per Roser el 23rd gener 2008

Avui visitarem Àfricà.

Són poques les varietats que podem trobar en aquest continent.

L’escarxofa procedeix del nord d’Àfrica, dels països banyats pel Mediterrani. 

El siginificat del seu nom en àrab el podriem traduir com a “llengües de la terra”, per la forma que tenen les fulles que la formen. 

La remolatxa es conreava al nord d’Àfrica. Abans només es menjaven les fulles.

L’arrel s’utilitzava com a medicament pel mal de queixal o mal de cap.

La bleda té els seus origens en els països africans banyats pel mar Mediterrani.

                                     

Publicat a L’origen dels aliments, Els aliments del mon | No hi ha comentaris »

VERDURES I HORTALISSES D’ÀSIA

Enviat per Roser el 22nd gener 2008

De l’Índia són:

            El pebre                 L’alberginia             Carbassó

           

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *