Amb la intenció de donar suport a les accions d’impuls a l’ús de les llengües tant curriculars com de la nova ciutadania, des del Servei de Llengües, ubicat a la Subdirecció General de Llengua i Entorn s’han creat el següents grups de treball per fomentar l’intercanvi d’experiències i coneixement, el seu pilotatge en els centres i la seva posterior difusió.
Portfolio Europeu de les Llengües
El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) va ser dissenyat per la Divisió de Llengües del Consell d’Europa (1988-2000) i va ser presentat públicament l’Any Europeu de les Llengües (2001).
El document va ser creat com a eina mediadora entre el Marc europeu comú de referència (MECR) i els aprenents. És un document personal dels alumnes per a la recopilació de les seves experiències i reflexions entorn l’aprenentatge de llengües i les seves cultures.
Transferència Interlingüística
Grup de treball del Projecte Transferència Interlingüística (transferència d’aprenentatges lingüístics entre llengües romàniques – Till Stegmann) per dissenyar i pilotar materials en els centres.
Impuls a l’ús de la Llengua francesa
Grup de treball per a la incorporació de la llengua francesa com a llengua vehicular de continguts curriculars amb metodologies específiques en centres de Catalunya que adopten aquesta via en el seu projecte lingüístic de centre.
Estratègies d’oralitat, narració i ús de recursos discursius
Grup de treball dedicat a difondre l’interès per la narrativa, l’oralitat i la recerca en l’imaginari col·lectiu, en base als cinc estadis evolutius en l’imaginari infantil segons proposa Kieran Egan.