Vida i costums al llarg
ACTIVITATS D’ENSENYAMENT / APRENENTATGE
ACTIVITATS INICIALS
1. Dialogar amb els nens per veure què saben sobre la vida i costums, en general del ésser humà, per quins tipus de mitjans de comunicació l’han rebut i què els agradaria saber.
Materials i recursos: pissarra.
Organització: grup classe.
Metodologia: pluja d’idees i guiada.
Temporalització: 1 sessió.
ACTIVITATS DE DESENVOLUPAMENT
2. Posar en comú la informació que han recollit de diferents fonts.
Materials i recursos: pissarra, fotocòpies, revistes, llibres…
Organització: petit grup (de quatre a cinc alumnes).
Metodologia: estratègies de subratllat i resum de la informació.
Temporalització: 1 sessió.
3. Elaboració d’un índex a partir de la informació obtinguda.
Materials i recursos: pissarra, fotocòpies, revistes, llibres…
Organització: petit grup.
Metodologia: estratègies de subratllat i resum de la informació.
Temporalització: 1 sessió.
4. Fer un treball per grup i que es reparteixin els apartats de l’índex per desenvolupar-los. Desenvolupar cadascú dels apartats de l’índex.
Materials i recursos: fotocòpies, resums…
Organització: petit grup.
Metodologia: Observació del treball per grups.
Temporalització: 3 sessions.
5. Confeccionar un dossier del treball.
Materials i recursos: fitxes, esquemes…
Organització: Grup.
Metodologia: Guiada
Temporalització: 1 sessió.
6. Realitzar un mural per a cada periode treballat..
Materials i recursos: revistes,llibres, tisores
Organització:Grup.
Metodologia: Guiada
Temporalització: 6 sessions.
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons