UNITAT DIDÀCTICA
EDUCACIÓ INCLUSIVA
Actualment, la inclusió a les escoles és molt important. Tots els nens i nenes han de sentir-se acollits dins de l’escola, ha de ser un espai segur, afectiu i de confiança per a ells i no hi ha d’haver exclusions.
Per tant hem de respondre a la diversitat de les necessitats de tots, i per aconseguir-ho, cal modificar continguts, estratègies,etc.
El que he fet és treballar i adaptar les diferents activitats segons l’alumnat:
- Es parteix dels interessos dels nens/es.(gran grup)
- Es negocien els objectius entre tots.(en parlem a gran grup)
- Es parteix de les idees prèvies dels nens/es.
- Es treballen d’una manera integrada els diferents continguts.
- Hi ha una planificació compartida per aconseguir un fi comú.
- Hi ha una certa generalització d’alguns aprenentatges.
- Hi ha una compensació entre llibertat personal i organització col·lectiva.
- El paper de la persona adulta prioritza la recerca de la comunicació amb l’alumnat i entre l’alumnat
- El tutor promou un paper actiu de l’alumnat.
- Treballem individualment per aconseguir l’autonomia dels nens/es, tant
intel·lectual com organitzativa.
-
He fomentat la confiança en la capacitat generadora d’idees i en lesmotivacions de l’alumnat.
-
Donar l’atenció a les idees dels nen/es i el treball conjunt per milloraraquestes.
-
Permetre que els alumnes triïn el mètode que faran servir permostrar que entenen el concepteque s’ensenya.
-
Acceptar que aquests mètodes diferents tenen el mateix valor.
-
Avaluar els alumnes partint de les seves diferencies individuals.
- I moltes altres que van s’orgint segons el ritme en que es va treballant a l’aula.