Novembre 2020

AGENDA

Del 2 al 6 de novembre Visita als Gegants de Balaguer
Amb motiu de la festa major l’alumnat d’infantil i CI pot visitar els gegants a l’entrada de la Paeria
17 de novembre Càpsules de medi. CESIRE
Càpsula formativa promoguda pel CESIRE que té com a objectiu canviar la mirada del que passa a l’aula afegint una visió no sexista del material i el llenguatge utilitzat a l’aula. (17:30 a 19:30 h)

Més informació

 18 de novembre  25a Setmana de la Ciència
Xerrades de “La ciència en primera persona”

  • Sessió 1 Intel·ligència Artificial: 9.15 a 10.15: Armand Vilalta (BSC)
  • Sessió 2 Epidemiologia: 10.30 a 11.30: Natàlia Rodriguez (ISGlobal)
  • Sessió 3 Genètica: 11.45 a 12.45: Gemma Marfany (UB)
  • Sessió 4 Sostenibilitat: 13.00 a 14.00: Sílvia Lacorte (IDAEA CSIC)
26 de novembre

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, el grup ICE de filosofia per a nens i nenes us convida a la seva tercera jornada formativa – dijous, 26 de novembre – , que té com a finalitat, reflexionar sobre la importància del desenvolupament de la creativitat en els nens i nenes de les nostres escoles, aprofitant el moment de pandèmia que estem vivint. Més informació

27 de novembre

El Congrés Nacional d’Educació Ambiental 2020-21 aspira a generar proactivitat davant dels reptes que ens planteja un món canviant i complex i a concebre solucions per a una societat més sostenible, corresponsable i justa. Sobre l’objectiu del primer congrés —Teixir aliances per avançar en educació ambiental—, aquesta segona edició vol transitar De l’acció individual a la transformació col·lectiva. Podeu inscriure-us a la sessió inaugural del proper divendres 27 de novembre. Més informació.

2, 3, 4 i 5 de desembre

Inscripció oberta al VI Simposi per a docents d’ESenRED que tindrà lloc en format virtual. El Simposi està organitzat per la xarxa estatal ESenRED de la qual forma part la XESC (Xarxa d’escoles per a la sostenibilitat de Catalunya). En aquesta ocasió la temàtica del Simposi serà l’Educació Ecosocial. Més informació.

ALTRES INFORMACIONS

El mesurador de CO2 – Com podem millorar la qualitat de l’aire de l’aula?
Proposta didàctica amb el mesurador de CO2 Wöhler de la Motxilla Bioclimàtica per garantir la qualitat de l’aire i de la ventilació de les aules i intentar ajustar al màxim el consum energètic amb les calefaccions ara que s’apropa l’hiver.

 

 


FER.Cat pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. Més informació.

Avaluar és aprendre
Des de la Xarxa de Competències bàsiques s’ha publicat el document “Avaluar és aprendre”, realitzat per la Neus Sanmartí i que aquest curs servirà de suport per a les formacions de la Xarxa Cb. És una revisió i actualització del que es va publicar ara fa deu anys amb el títol “Avaluar per aprendre”.

 

 

Recentment s’ha creat el projecte Agroecologia Escolar: recull de propostes, recerques i materials relacionats amb l’Agroecologia Escolar i la Producció Agroalimentària Ecològica, amb l’objectiu d’ajudar-nos a desenvolupar projectes educatius relacionats amb aquests temes, per totes les edats i interessos. Més informació

CONCURSOS

Pel curs 2020-2021, Joves i Mobilitat planteja el repte: Protegits a l’escola, com protegim també la mobilitat del seu entorn?

Aquest concurs educatiu proposa tractar la protecció dels entorns escolars i els desplaçaments del seus alumnes i professors de casa cap a les escoles i instituts i viceversa.

Els participants poden donar la seva visió sobre la mobilitat mitjançant alguna de les tres categories del concurs: anuncis gràfics, vídeo per a Instagram i projectes de millora de la seguretat viària.​ Més informació

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *