Materials, bibliografia i enllaços a recursos web sobre educació en valors, educació intercultural, educació per al desenvolupament, educació per la pau, educació per els drets humans i educació per la resolució de conclictes i mediació. http://www.edualter.org/material.ca.htm
Senderi. Butlletí d’educació en valors. Fundació de Serveis de Cultura Popular. Aquest és un espai virtual de referència en l’àmbit de l’educació en valors que, a més d’oferir elements per a la reflexió teòrica, eines per a la pràctica educativa i intercanvi d’experiències, avança en la tendència d’esdevenir una comunitat virtual especialitzada, que estimuli el debat i la difusió d’idees al voltant de l’educació en valors. Senderi és un projecte compartit amb un conjunt d’institucions vinculades al món de l’educació. http://www.senderi.org/
Maltractament entre alumnes. Jordi Collell i Carme Escudé. Materials específics adreçats a prevenir conductes de maltractament i de victimització. El treball amb aquests materials té sentit dins d’un marc més ampli d’activitats per a la millora de la convivència. http://www.xtec.es/~jcollell/
Alteris. Material didàctic multimèdia d’Educació per a la Ciutadania, a partir de l’estudi de la població. Santiago Cucurella. http://www.xtec.es/~scucurel/Base.html
El lleure. Document on es treballen les eines per a l’orientació dels estudiants cap a una actitud de coneixement i crítica del món del lleure, a través de reflexions i activitats dirigides pel tutor. M. Burguet, R.M. Majoral. Departament d’Educació. 2002. http://www.xtec.es/orienta/lleure.pdf
Hàbits de comportament. Material per a la sistematització i planificació d’hàbits en els àmbits de civisme i de relació en el primer cicle d’ESO. M.À. Sellés; B. Piqué; N. Beltrán. Departament d’Educació http://www.xtec.es/orienta/habits.pdf
Com sóc, com m’agradaria ser i què m’agradaria fer. Crèdit per a l’alumnat de segon curs de l’ESO pensat per afavorir l’aprenentatge de la presa de decisions. I. Camús, M. Codó, E. Liesa. Departament d’Educació. http://www.xtec.es/orienta/comsoc.pdf
Com erem, com som… Document pensat per tal que els alumnes puguin reflexionar sobre si mateixos, els canvis pels quals han passat i puguin optimitzar la seva autoestima. I. Camús, M. Codó, E. Liesa. Departament d’Educació. Data: 1-5-2000. http://www.xtec.es/orienta/com.pdf
EDUCACIÓ EN VALORS A TRAVÉS DEL CINEMA I ELS MITJANS AUDIOVISUALS
La pau a través dels mitjans audiovisuals. Edualter. L’elecció dels films que es presenten obeeix a un criteri general sobre els medis utilitzats en la ressolució de conflictes. La base argumental d’aquests films tracta sobre formes d’agressió i violència que, en diversos àmbits individuals i col.lectius, estan presents en la nostra societat. A partir de les diverses situacions de conflicte que es plantejen en les pel.lícules, s’ofereix la posibilitat de reflexionar sobre les causes d’aquests conflictes i les possibles maneres de solucionar-los. http://www.edualter.org/material/pau/pau.htm
La interculturalitat a través dels mitjans audiovisuals.Edualter. El conjunt de films seleccionats tracten diferents aspectes de la relació entre cultures. Temes com el racisme, la intolerància, la marginació, o la discriminació apareixen concretats en la trama argumental de les diverses pel.lícules. La nostra proposta és oferir unes pautes d’anàlisi per a determinar el sentit de les històries que es relaten i, per tant, valorar la perspectiva que ens ofereixen en relació al tema tractat. http://www.edualter.org/material/intcine/index.html
Cinema i desenvolupament. Les relacions nord-sud a través del cinema. Ernest Cañada / Edualter. Els materials didàctics adreçats a docents que treballen amb alumnat de 14 a 18 anys amb l’objectiu de facilitar una sèrie d’eines que els ajudin, a través del mitjà audiovisual, a informar, motivar, sensibilitzar i desenvolupar capacitats d’anàlisi i de crítica. http://www.edualter.org/material/cinemad/indexcat.htm
Cinescola. AulaMèdia: Cinema a l’escola. Ramon Breu. Propostes de reflexió i de treball sobre films que tenen com a valor afegit una clara vocació didàctica, i que poden constituir-se en instruments d’aprenentatge atractius. http://www.aulamedia.org/cinema/
Mira en aquest enllaç. Aquí hi trobaràs moltes adreces referides a aquest tema.
http://www.xtec.cat/innovacio/ciutadania/enllacos.htm
Pingback: Propostes per treballar la interculturalitat » Blog Archive » Millorar l’autoimatge