Sortides i colònies curs 2015-2016.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Reunions de mares i pares d’inici de curs.



Publicat dins de General | Deixa un comentari

COLÒNIES 2016.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

IV Jornada PREMIS BALDIRI REIXAC 2015

L’escola Font del Roure de Masquefa participarà a la IV Jornada Premis Baldiri Reixac 2015 presentant una ponència a l’Aula 3 sobre el Foment de l’ús de la Llengua. La Jornada serà el dissabte 17/10/15 a l’Institut Vicens Vives de Girona.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taronja. On són els nens de desembre?

Programa molt interessant per entendre cap on va l’educació del futur i les noves metodologies emprades a les aules.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

La capseta dels records.

Activitat realitzada amb els alumnes de 5è de la tribu dels Kazakhs.
A través de la cançó “La capseta dels records” de l’Anna Roig, fem un treball d’exploració sensorial dels records… olfactius, auditius, tàctils, gustatius i visuals…

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Adaptació P3

Com cada any un grup d’alumnes ha començat l’escola per primera vegada i com es normal venen amb nervis i una certa por allò desconegut però, també venen carregats d’entusiasme, energia i ganes d’explorar i descobrir.

Us mostrem un petit recull d’imatges d’aquests primers moments al centre i els desitgem de tot cor que trobin l’escola un bon lloc per a créixer.

Bon curs 15-16

Publicat dins de Ed. Infantil, P-3 | 4 comentaris

Quadres de colors. Acords i harmonies. Com em veuen els demés?

Activitat realitzada amb els alumnes de 6è de la tribu dels Maoris.
Aquesta activitat està basada en l’idea d’una proposta d’en Xavi Garriga.
Objectius:
– Composar i llegir quadres de colors.
– Interpretar els quadres des d’una mirada objectiva.
– Situar els color al cercle de colors.
– Configurar i observar la interació dels diferents colors.
– Configurar harmonies de color i musicals.
– Treballar el simbolisme del color aplicat al quadre de cadascú.
– Observar en els quadres la intercció, colors primàris i secundars.
– Discriminar sons monofònics i polifònics.
– Coneixer i mesurars els difernts intevals musicals que apareixen dins d’un acord trieda.

Desenvolupament de l’activitat.
Partint de l’observació dels quadres del pintor Josef Alberts es proposa un treball d’instrospecció sobre un mateix.
Compartim l’evidència que la vista és el sentint que més ens enganya i s’estableix un diàleg…
Fase 1 inicial)
Cal fer una interpretació creativa dels quadres de colors de Josef Albers.
Dibuixant tres quadres concentrics.
Quadre interior.
Quadre central (normal).
Quadre exterior (expansiu).
Dimensionar a escala els diferens espais del paper tenint en compte l’espai físic que ocupen.
Fem l’elecció dels tres colors (interior – normal – expansiu). Colors primàris, secundàris o terciaris (fem barreges).

Materials:
Fulls DIN-A3 (tipus Guarro).
Regles.
Llapis i gomes.
Pintura i pinzells.

Documentem i ens autoavaluem!
Fase 2 Objectiva)
Mirem tots els quadres i els valorem des del respecte a la feina feta pels demés. Valorem la riquesa de matissos i fem una observació objectiva a través dels elements que configuren cada quadre (color, formes, traces, dimensions, etc.).
Invenstiguem sobre els colors: colors freds, colors càlids. Busque les relacions de la trieda de color amb sentiments i impressions. Situem al cercle de color i en fem una relació.
Fase 3 Subjectiva)
Obsevem els quadres des d’una mirada respectuosa i amorosa, sense judici. Aportem paraules, frases i idees per empoderar i donar força als nostres quadres.

MOTS!
efectes cromàtics – intèrvals – acords triedes – harmonies de color – interacció del color – arpègis – primera segona i tercera inversió – simbolisme dels colors – cercle de color – Josef Alberts –

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Música aquàtica. Alquimia de sons i colors.

Activitat realitzada amb els alumnes de 5è de la tribu dels Kazakhs!
Aquesta activitats proposa el repte d’investigar i resoldre l’enigma…
Com podriem crear una escala músical amb botelles, aigua i colorants…
Objectius:
– Formular hipòtesis i verificar i/o falsejar-les amb l’experiència.
– Conèixer i experimentar el funcionamament de la producció del so i la seva recepció.
– Identificar els diferents elements que formen part de l’expressió i pecepció sonora.
– Discriminar els sons greus – aguts i descobrir-ne les seves característiques.
– Incorporar nova terminologia: vibració, ressonadors, medi aeri, cordes vocals, caixa de ressonància, etc.
– Fer analogies entre el nostre cos, la veu i els instruments musicals (botelles).
– Experimentar i crear una escala musical emprant receptacles, líquids i elaborar una hipòtesis a través del tempteig.
– Comprendre les mesures a través de les fraccions: 1/2; 5/6; 3/4; etc.
– Afinar les notes de l’ecala.

Desenvolupament de l’activitat:
Fase inicial 1)
Fem una rotllana i es situa un alumne al centre. Cantem el nom del nen/a del centre amb les notes (sol-mi). Explorem quina part del cos vibra i quins son els ressonadors, prenent consciència que el so és energia i que es desplaça en forma d’ona a través d’un medi aeri. És important que cada nen/a senti aquesta energia.
Fase 2)
Materials:
8 botelles de vidre.
2 Garrafes d’aigua.
2 Embuts.
1 Carrilló.
1 Afinador de guitarra.
1 Joc de Boomwhackers.
1 Paquet de colorant alimentari (líquid).
1 Caixa de guants de nitril.
1 Font a prop.
Es tracta de resoldre el següent enigma incial:
Quina botella sonarà més greu? la plena o la buida?
A partir de diferents hipòtesis anirem aconseguint construir una escala musical amb les botelles i l’aigua.
Fase 3) Alquímia de colors.
Correspondència dels sons amb els colors. Treball dels colors primàris i secundàris. Tintem l’aigua amb colorants alimentaris.
Fase 4) Improvisem!
Improvització i creació d’una melodia aquàtica relacionada amb l’energia del nostre nom.

Documentem i ens autoavaluem!
(compartim el treball en grups de 4).
Que voliem saber i/o aconseguir?
Com ho vàrem fer?
Què has descobert i que és el que més t’ha agradat?
Què canviaries i/o milloraries per a que l’activitat fos millor?
T’ha generat noves preguntes per investigar?

MOTS!
vibradors – emissor del so – cordes vocals – ones sonores – ressonadors – greu/agut – hipòtesis – verificació – escala musical – so – silenci – temps – colors primàris – colors secundaris – proporcions – estimació – tempteig – fraccions – afinació – treball auditiu –

Publicat dins de música | Deixa un comentari

Què creus que ha passat?

Les classes dels grans hem fet un experiment! Hem explicat els passos i preparat els estris necessaris. Hem treballat el mètode científic pensant la nostra hipòtesi inicial, verificant l’experiment i pensant les conclusions. Aquest experiment ens ha generat noves preguntes per a seguir investigant!

Publicat dins de , , General | Deixa un comentari