DIFERÈNCIA ENTRE MESCLA HOMOGÈNIA I HETEROGÈNIA

En Pau i el seu grup ens han preparat i explicat la diferència entre els dos tipus de mescles.

Publicat dins de Aire, Cicle Superior, Matèria | Deixa un comentari

SEPAREM L’AIGUA DE L’OLI PER CONGELACIÓ

La Irina, en Jan, la Marta i la Sara ens mostren com es pot separar una mescla heterogènia d’oli i aigua per un mètode diferent de la decantació.

Publicat dins de Aigua, Cicle Superior, Matèria | Deixa un comentari

BOMBOLLES DE SABÓ

Els nens i nenes de primer hem fet bombolles de sabó de diferents tamanys. Hem utilizat diferents materials: ampolles d’aigua partides, embuts, aros fets per nosaltres de filferro,…

 


Finalment, la Clara ens ha ensenyat un senzill experiment amb una ampolla i un guant… Mireu, mireu!!!

ube.com

Publicat dins de Aigua, Cicle inicial, Jocs amb ciències | Deixa un comentari

MESCLES I DISSOLUCIONS

Ara els alumnes de cinquè treballarem les mescles i les dissolucions, us aconsellem que us mireu els experiments que havíem fet sobre el tema i tenim publicats en aquest bloc, us poden donar idees per fer els vostres. Endavant.

Publicat dins de Aigua, Cicle Superior | Deixa un comentari

Experiments amb aigua

Els alumnes de cinquè estem experimentant amb aigua.  Mireu algunes de les fotos que hem fet.  Aquesta setmana vinent us publicarem totes les propietats que hem pogut comprovar sobre l’aigua, els líquids i la matèria.

 

 

Publicat dins de Aigua, Cicle Superior | 1 comentari

Hem fet uns pulmons

Estem treballant l’aparell respiratori i amb una ampolla, uns globus, uns tubs de vidre i gomes elàstiques hem fabricat uns pulmons i hem pogut observar la funció del diafragma al nostre cos.

De experiments
Publicat dins de Biologia, Cicle Superior | Deixa un comentari

PRÀCTIQUES DE MICROSCOPI

Després d’haver treballat el funcionament del microscopi i les seves parts i haver observat unes mostres que teníem, ha arribat el moment de la veritat.

A la darrera sessió de pràctiques de microscopi hem preparat la nostra mostra per poder veure-la al microscopi.

1.- Hem agafat un petit tros d’epidermis de ceba.

De microscopi

2.- Hem posat el colorant a sobre.

De microscopi

3.- Al cap d’un minuts de deixat fer efecte el colorant l’hem netejat amb una mica d’aigua i tenint molta cura.

De microscopi

4.- Hem tapat el portaobjectes i hem pressionat per treure l’excès d’aigua.

De microscopi

5.- Hem col·locat la mostra al microscopi.

De microscopi

6.- El resultat ha estat aquest.

De microscopi
Publicat dins de Biologia, Cicle Superior, Jocs amb ciències | 1 comentari

UTILITZACIÓ DEL MICROSCOPI ÒPTIC

A sisè estem fent la segona sessió de microscopi òptic.
Hem calculat augments, hem comprovat que si volem moure una mostra, per l’efecte de les lents, va en direcció contrària al que nosaltres pensàvem,…

De experiments
De experiments
De experiments
Publicat dins de Biologia, Cicle Superior | Deixa un comentari

Insectes de pal

En darrers articles us vaig parlar dels petits científics del Ceip del Parc. Doncs tambés estan estudiant insectes com els de 3r. Us deixo l’enllaç d’allò que estan fent.

Publicat dins de Biologia | Deixa un comentari

Disseccionem una sardina

A 3r estem treballant els animals, les diferents classificacions, característiques de cada grup… Hem aprofitat per disseccionar una sardina i estudiar-ne les parts, tot i que els de 3rB potser s’han engrescat massa amb la dissecció…

Publicat dins de Biologia, Cicle mitjà | Deixa un comentari