Objectius
-
Fer una observació directa de procés de l’evaporació de l’aigua.
-
Ser capaç d’establir i comprovar hipòtesis a partir d’una experiència i els coneixements previs.
-
Adquirir i utilitzar nou vocabulari envers un nou tema.
-
Construir conclusions segons les observacions.
Material
2 gots d’aigua transparents, aigua, paper d’alumini i un retolador.
Descripció de l’experiment
-
Agafem els dos gots i hi posem aigua fins a la mateixa mida. Marquem, amb el retolador, el límit de l’aigua.
-
Un dels gots el tapem amb paper d’alumini i l’altre no.
-
Els deixem repossar tots dos al costat de la finestra.
-
Fem observacions i esperem una setmana.
Hipòtesis
Alguns nens creuen que el got tapat no s’evaporarà i l’altre sí. Altres creuen que els dos s’evaporaran i el tercer grup creu que el got tapat s’evaporarà i l’altre no.
Conclusions
Després d’una setmana el nivell de l’aigua del got tapat està igual i el destapat ha baixat.
Això vol dir que s’ha evaporat l’aigua. L’aigua líquida s’ha escalfat amb la temperatura de l’ambient i ha passat d’estat líquid a vapor, com el got estava destapat l’aigua s’ha evaporat i ha quedat a l’ambient.
A l’aigua de l’altre got no li ha passat perquè el paper d’alumini no ha deixat marxar el vapor i l’aigua ha tornat al got, quedant-se i mantenint el nivell de l’aigua.