Cosetes sobre “Estratègies d’aprenentatge”

A mi m’ha estat útil treballar les estratègies d’aprenentatge amb els/les alumnes des dels seus propis deures. Aqui tens el material  que faig servir perquè ells planifiquin els seus deures a l’hora de la optativa “Estratègies d’aprenentatge”. L’autoavaluació pren un paper important des del punt que l’alumne s’avalua el treball i actitud de cada sessió de treball. Com a porofessor/a també hi ha un espai per posar-hi anotacions, orientacions o consells.

A partir d’aquest material treballo  diferents estratègies com l’esquema, el resum, el subratllat, l’espai de treball, l’atenció, l’organització de l’agenda i la carpeta.

Graella de planificació del treball personal.  L’alumne ve a la classe “d’Estratègies d’aprenentatge” amb la graella omplerta. Això li permet preveure quina feina farà durant aquesta sessió.

Graella de seguiment de l’alumne per part meva. Aquesta graella permet tenir informació recollida de l’alumne i compartir els compromisos amb ell/a, la seva familia i el professorat que el té a l’aula.

Aprendre a aprendre és un video que em permet reflexionar amb l’alumne la importància que té el propi esforç per aprendre, on l’adult és un guia que observa i està allà per orientar,però que el veritable èxit acadèmic i personal depèn d’un mateix/a. La funció de l’adult és la d’escoltar, observar, orientar, guiar, animar i no pas la de fer la feina de l’alumne. L’adult potencia l’autonomia, l’interès i la motivació de l’alumne per aprendre. Un cop passat el video es poden fer una serie de conclusions que es poden penjar en un mural a l’aula, i que serveixen de guia i recordatori durant l’espai d’estudi a l’aula.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/onQrYYFf2to" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Quin hemisferi utilitzes per aprendre? Mira aquesta noia atentament, si veus que gira en sentit a a les agulles del rellotge vol dir que fas servir primordialment l’hemisferi cerebral dret, en cas contrari voldrà dir que utilitzes l’hemisferi cerebral esquerre.

hemisferis.gif

– Articles per aprofundir sobre els hemisferis cerebrals: “Hemisferios cerebrales y el procesamiento de la información“.

2 thoughts on “Cosetes sobre “Estratègies d’aprenentatge””

  1. ja ho veig, consideres que les estratègies són importants. estem d’acord!…..
    Un alumne sense estratègies és com un lapeta sense eines.. A diferència de les eines del paleta, les eines que necessita l’alumne, convé que se les faci el mateix.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *