Com es va fer?

  • Escollir el tema

El tema del nostre treball de recerca no ens va requerir molt temps ja que el teníem bastant pensat. Només teníem dos requisits: el primer d’ells, que el treball de recerca estigués relacionat amb l’àmbit clàssic i l’altre, que la temàtica estigués dirigida cap a les dones i tot el que les envolta. Així doncs, com a fusió d’aquestes dues idees bàsiques i principals va sorgir el nostre tema: La dona en el món clàssic en la seva vessant de maligna i perversa.

A partir d’aquí vam anar polint el tema i reduint el marc en el que ens centraríem. Consegüentment, va sorgir la idea de plantejar la següent hipòtesis: “Per què la dona és considerada com la dolenta?”. Partint d’aquest dubte vam decidir que per respondre-la seria completament necessari cercar els antecedents, i aquests ens van remuntar fins a l’època clàssica.

Dirimit el dubte de quina informació hauríem de cercar per resoldre la hipòtesis ja teníem un tema escollit, que, a demés, s’adequava a les nostres primeres expectatives.

 

  • Escollir format bloc

Un cop ja havíem escollit el tema del nostre treball de recerca, la nostra tutora

ens va proposar la innovadora idea de presentar-lo en format bloc. Tant per ella, com per nosaltres, com pel centre, aquesta nova presentació va suposar un repte, ja que mai cap alumne havia portat a terme un treball de recerca en aquest format. Tanmateix, totes tres estem familiaritzades amb les noves tecnologies així que no ens va comportar un gran esforç desenvolupar el treball, sinó que, pel contrari, ens vam prendre aquesta oportunitat com a millora dels nostres coneixements en TIC.

Abans d’endinsar-nos en el món virtual, vam haver de seguir uns passos. Els esmentarem a continuació.

 

  • Fer-nos compte a l’Xtec

El primer pas per fer-nos un bloc va ser crear un compte. Respecte a aquest tema, ens van sorgir diversos dubtes. El més important d’aquests va ser decidir quin servidor utilitzaríem per fer el nostre bloc. Vam valorar les dues ofertes més destacades. La primera d’elles era “blogger”, que proporciona una àmplia varietat d’aparences i modificacions. L’altra gran opció era “WordPress” el format que utilitzen els blocs de l’Xtec. Per temes de formalitat vam decidir-nos pel darrer, ja que s’adequava més a la situació, tenint en compte els aspectes formals d’un treball de recerca que es presenta en l’àmbit acadèmic.

Un cop ja havíem establert “WordPress” com al nostre futur servidor pel bloc, ens hi havíem de registrar. L’únic inconvenient que vam trobar en fer aquest primer pas va ser que només una persona amb compte Xtec (en aquest cas la nostra tutora) tenia accés a aquest tipus de bloc. Així doncs, només ella ens podia fer d’intermediària a l’hora de registrar-nos i posteriorment a l’hora de modificar l’aparença, la qual cosa ens va suposar un inconvenient en certs moments.

 

  • Decidir títol del bloc

Un cop ja formàvem part de la comunitat WordPress ens faltava nomenar el nostre bloc. Vàries setmanes abans ja hi havíem estat rumiant, ja que era molt important quin títol tindria el bloc.

El títol havia de tenir uns requisits fonamentals. En primer lloc havia de ser curt i concís, ja que estaria en l’adreça del nostre web i no podia excedir de llargària però alhora havia de ser atractiu per captivar i sorprendre tot aquell que hi entrés. Finalment vam optar per una expressió que resumia perfectament l’essència del nostre treball. El títol es aquest: “ets una harpia!”

 

  • Crear el bloc

Un cop ja estàvem registrades a Xtec i teníem un títol pel nostre bloc, era el moment de crear el bloc. Aquest va ser el pas més ràpid de tots, en un moment, tan sols omplint unes caselles d’informació entre les quals estava el títol del bloc, ja teníem el nostre bloc creat. A partir d’aquí tot era experimentar-hi i sobretot aprendre.



  • Familiarització amb WordPress

Una vegada creat el bloc, havíem de familiaritzar-nos amb la seva utilització. Blocs de la comunitat “Blogger” n’havíem fet molts i el teníem ben incorporat en la nostra vida, però mai havíem tingut contacte amb els blocs pertanyents a la comunitat “WordPress”. Així que haguerem de buscar a Internet alguns tutorials de com fer servir WordPress i investigar pel nostre compte a mida que ens sorgia alguna necessitat o algun problema fent el bloc.

 

  • Cos del Treball de Recerca

Allò més essencial per fer un treball de recerca és buscar informació sobre el tema a treballar. Així que partint d’aquesta base, vam fer un índex orientatiu i, a partir dels llibres que ens va proporcionar la tutora i Internet, vam començar a arreplegar tota la informació que trobarem relacionada amb el nostre treball i a  guardar-la en un document. Dins d’aquesta recerca, també incloguérem imatges i vídeos.

Més tard, polírem tota la informació i la redactarem correctament en un document de Word compartit amb la tutora per a que ens guiés i ens corregís algunes faltes d’expressió.

  • El bloc

Tenint el cos del treball fet i organitzat, vam traspassar l’índex a les entrades del bloc. Per fer aquesta feina vam haver de sintetitzar en un títol clau la temàtica de cada apartat degut a que en els blocs WordPress són limitats en l’espai de les entrades. Fet que ens obligà a fer un índex en la barra lateral dreta per a fer més visibles els apartats i subapartats del nostre treball.
Fet això vam passar la informació dels documents al bloc juntament amb les imatges i els vídeos. No ens va resultar fàcil ni agradable quadrar els arxius multimèdia amb el text degut a que el resultat que queda en l‘edició dels blocs de WordPress no es manté en l‘aparença final del bloc.

 

  • L’aparença del bloc

Després de tenir enllestida una gran part del treball, vam haver d’escollir l’aparença que ens fos més adient a les nostres necessitats, i havent provat la majoria de les aparences ens decantàrem per la Freshy.

Aquesta aparença ens donava opció a posar una imatge com a capçalera. Per tant, vam rumiar quin tipus d’imatge ens agradaria: una imatge impactant i que reflectís l’essència del nostre treball. Finalment, decidirem posar la imatge de Medusa, de Rubens.

Així doncs, per poder modificar l’aparença i polir els detalls més tècnics del bloc, quedarem amb la tutora, que era la única del grup que tenia accés a tots els aspectes del bloc i sobretot de l’edició.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *