Monthly Archives: desembre 2019

Dia solidari – Marató de TV3 + Donació de sang

El dia quatre de desembre, a les portes de les festes de Nadal, la nostra escola va organitzar dos actes solidaris adreçats a les persones que ho necessiten.

El primer va ser de col·laboració a la Marató de TV3 i el segon a la donació de sang.

La festa de la Marató enguany va anar adreçada al recapte de diners per a la investigació de les malalties minoritàries. Vam organitzar quatre actes, dos, fets pels alumnes: manualitats per vendre-les a les famílies i, un berenar solidari. Paral·lelament, l’ A.F.A., va organitzar uns altres dos: una tómbola i un esmorzar solidari amb jocs de taula.

Pel que fa la donació de sang, Cicle Inicial, van fer un experiment per veure les components de la sang, juntament amb un vídeo;  6è d’ E P , ens vam encarregar de la publicitat de la campanya; 3r d’ E S O, ens van fer xerrades per conscienciar-nos de la importància de donar sang i, finalment, va venir un autocar perquè les famílies i veïns en poguessin donar.

Aquests actes, m’aporten a part de valors com la solidaritat, a saber, que el que estem donant, ja siguin diners o sang, és molt important per a la vida d’altres persones que ha sigut afectades d’una manera o d’una altra.

Guerau Peguera Rubio

El dia 4 de desembre, a les portes de les festes de Nadal, la nostra escola va organitzar dos actes solidaris adreçats a persones que ho necessiten.

El primer va ser de col·laboració a la Marató de TV3 i el segon a la donació de sang.

La Festa de la Marató enguany va anar adreçada al recapte de diners per a la investigació de les malalties minoritàries.

Aquell dia van fer moltes activitats per guanyar diners, per exemple, al matí totes les classes van fer una manualitat nadalenca per vendre, a la tarda vam fer un berenar solidari i, dies després l’AFA va organitzar una tómbola i un esmorzar solidari.

Pel que fa a la donació de sang també vam fer vàries activitats: Els nens@ de Cicle Infantil van fer un experiment per veure els components de la sang i demostrar que no es pot fabricar, nosaltres (l’ alumnat  de 6è) vam fer un dibuix, un anunci i una carta promocionant aquesta campanya, 3r d’ESO va fer una xerrada a tots els nens i nenes per conscienciar-nos de la important que és donar sang i per últim va arribar l’autocar de la donació.

A mi aquest dia m’agrada molt perquè aprenc a ser més empàtica i a valorar el que tinc, que no tinc cap malaltia ,estic sana i puc ajudar als altres.

Ainhoa Bosch Martínez

El massís de Collserola

El massís de Collserola és un dels espais naturals més grans que hi ha prop de Barcelona. Amb el Tibidabo, com a turó, aquest Parc Natural ofereix un munt d’activitats per gaudir de la natura i de la vida sana. Fa unes setmanes, el 5 de novembre, l’alumnat de la primària de l’escola, vam anar en bus a aquest indret tan bonic. Vam fer un itinerari pel bosc observant les fulles de tardor caigudes i els  arbres de fulles verdes i de tronc robust.

Enmig de la ruta, vam parar a un lloc des d’on vam veure i dibuixar un pont de fusta vell; però bonic, el magnífic estanc amb aneguets, la flora , la fauna…

A l’hora de dinar vam anar a la plaça del parc i allà van visitar-nos  una família de porcs senglar que buscaven menjar, quin enrenou!

Va ser una experiència enriquidora perquè ens va encantar el paisatge; poder dibuixar-lo i pintar-lo.

 Mireia Solís Carretero.

6è d’EP.

 

Medi ambient – Construïm un planeta millor

El nostre planeta, la Terra, pateix greus problemes de contaminació, per això, tots els que vivim en ell, hauríem de fer un canvi en la nostra vida quotidiana i contribuir en ajudar-lo.

No fa falta utilitzar tantes ampolles de plàstic, hem de fer servir les de vidre per poder-les reutilitzar moltes vegades. L’aigua és molt important per a nosaltres i per això no es pot contaminar ni malgastar, l’aixeta s’ha de tancar bé no deixar que l’aigua corri quan no la necessites, sense ella no viuríem!! El mobiliari urbà és de tots, l’hem de cuidar i no fer-lo malbé, les deixalles  han d’anar al  contenidor corresponent, no les hem de tirar ni al terra ni a l’aigua; ja que  pot afectar a molts animals.

Entre tots podem fer un món millor ! Fem-ho!!!!!

Onna Ferrer

_______

La Terra és el nostre planeta i entre tots l’hem de cuidar perquè és la nostra font de vida. Ens donal´aliment , l ’aigua i l´aire per respirar i no el podem contaminar. Aquest problema el podem solucionar tirant les deixalles al seu contenidor  i no al terra o al  mar, reciclant , reduint , reutilitzant i utilitzant cotxes elèctrics; tancant el llum o l’aixeta quan no la utilitzem o no caçant animals en perill  d’extinció. Són molts dels actes que nosaltres podem realitzar per ajudar al nostre planeta.

Abril  Quiroga

______

El planeta Terra està  molt contaminat perquè la gent no la tracta bé, no té cura d’ella com quan talen arbres, les fabriques contaminen, quan llencen  plàstic al mar, quan els vaixells llencen petroli a l’aigua… Les conseqüències  d’aquests actes són que ens podem quedar sense un lloc on viure. Per ajudar-la  hem d’anar en bicicleta, plantar arbres reutilitzar, estalviar aigua , no llençar deixalles al terra, no deixar encesa la llum…

Si fem aquests actes podem millorar-la

La terra és la nostra mare, no la maltractem!

Leila Irina Medaura