Pg. de Benvinguda

Benvinguts/des al blog de l’assignatura de la ESO ‘Història i Cultura de les Religions’ del Col·legi l’Estel de Granollers.

Donada la diversitat existent avui a les aules, el programa de la matèria està pensat per donar solució a les diferents necessitats de l’alumnat: tant a aquells que a casa són practicants d’alguna confessió i volen que el seu fill o filla rebi formació en matèria de religió, com a aquells que a casa no són practicants però pensen que una formació general, també en matèria de cultura religiosa, pot ajudar als seus fills a entendre millor el món en el qual viuen.

El Col·legi l’Estel ofereix un marc educatiu que permet englobar les diferents opcions d’una forma harmònica, sense que ningú se senti discriminat o forçat. La opció de separar els alumnes per confessions no és viable, d’una banda degut al limitat número d’hores que el Departament d’Ensenyament reserva per a l’assignatura, i de l’altra perquè pensem que en un món cada vegada més global s’ha d’anar cap a la unitat i la comprensió mútues i no cap a la separació i la segregació.

Aquest plantejament s’expressa en els diferents punts del programa: les diferents confessions s’hi poden sentir reconegudes. El contingut és així per a tots els alumnes, però es reserven activitats puntuals per a alumnes que vulguin aprofundir en aspectes concrets de la seva pròpia religió.

Esperem haver assolit el nostre objectiu en la confecció del programa. Gràcies per la vostra confiança i desitjem que la matèria us sigui de profit. Atentament,

Jordi Delclòs Casas

(prof. d’Història i Cultura de les Religions)