CONTES DE MONSTRES

Famílies,
Com ja us vam explicar a les reunions d’inici de curs, cada dia tot l’alumnat dedica uns minuts per a llegir. Fem lectura individual, en parelles o compartida amb el padrí o padrina de lectura.

Els més petits de l’escola tenen un espai en els seu horari en el qual escolten contes dels seus tutors.
L’última sessió de l’hora del conte vam endinsar-nos en el món dels monstres per això vam demanar en préstec un material al Centre de Recursos de l’Anoia (CRP) per poder enriquir aquest treball. La temàtica que vam escollir va ser la POR.

A vegades la por és un tema delicat i una emoció difícil de gestionar, sobretot a les etapes d’infantil amb els més petits. Per aquesta raó és fonamental treballar-ho de la manera més natural i oferir als infants tècniques i recursos d’autocontrol.

Vam començar la sessió amb la possibilitat de veure cadascú un conte-joc de monstres, amb el qual podien crear el seu propi monstre. Després vam explicar dos contes (”jo mataré monstres per tu” i ”al llit, horribles!”), un a I4-I5 i l’altre a I3.

Vam trobar interessant ambientar l’aula amb la música i la llum adequada per tal de crear una atmosfera idònia per contar un conte d’aquestes característiques, i aconseguir amb l’activitat el que prèviament ens havíem plantejat.

Finalment, vam jugar lliurement amb les disfresses i els complements de monstres, i vam fer un tancament oral de l’activitat.

 

Valorem molt positivament aquestes situacions d’aprenentatge.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *