NOVA WEB ESCOLA VILADEMÀGER

Hola famílies,

Us volem informar que des de la comissió digital de l’escola, hem creat una pàgina web per centralitzar tota la informació i comunicació del centre. D’aquesta manera us comuniquem que a partir d’ara seguirem amb el bloc des de la nova pàgina web.

Per estar al dia de tot el que succeeix a l’escola a partir d’ara, entreu al següent enllaç: https://agora.xtec.cat/ceipvilademager/

 

Dia de la Pau i la no-violència

DIA DE LA PAU I LA NO-VIOLÈNCIA

El 30 de gener és el Dia Internacional de la Pau i la No-Violència. Aquest dia es commemora la mort de Mahatma Gandhi, líder nacional i espiritual de l’Índia. L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No-Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte per als Drets Humans, la no-violència i la pau.

Com cada any, des de l’escola Vilademàger, hem volgut celebrar aquest dia tan important amb diferents activitats:

  • L’alumnat de Primària va veure vídeos i cançons sobre la temàtica de la Pau i la No-Violència i, tot seguit, vam realitzar la dinàmica del semàfor, que consisteix en escriure què ens transmet pau en una rodona verda, què podem fer per aconseguir la pau dins de cercles de color groc, i coses que provoquen que no hi hagi pau en d’altres de color carbassa. Per acabar, ho vam posar en comú en un plafó.

           

  • L’alumnat d’Infantil va fer un mural de mans per la Pau.

  • Finalment, conjuntament, tota l’escola va construir el símbol de la pau per la pau amb frases dels grans i dibuixos dels més menuts.
  •                                                                            

 

Aquestes creacions estan exposades a l’escola per poder-ho anar llegint durant les properes setmanes.

Fins aviat!

PREINSCRIPCIÓ CURS 23-24

Famílies us informem que ja s’ha fet oficial les dates per a la preinscripció del curs 23-24 per l’alumnat d’educació infantil i primària.

Heu de tenir en compte el següent:

  • El procés de preinscripció escolar s’inicia el 6 de març de 2023 i s’acaba el 20 de març de 2023.
  • L’última setmana de febrer l’escola Vilademàger farà una jornada de portes obertes (més endavant us concretarem el dia i l’hora).
  • La preinscripció es formalitzarà amb la matrícula que es farà del 20 al 28 de juny de 2023.

Per a més informació podeu consultar el següent enllaç https://preinscripcio.gencat.cat/ca/inici/

 

TORNADA A L’ESCOLA (2N TRIMESTRE)

Dilluns 9 de gener, coincidint amb el primer dia del segon trimestre, tots els nens i nenes vam tornar a l’escola després de les vacances de Nadal. Va ser un dia molt intens i a la vegada molt emotiu. A infantil van trobar un munt de paquets a l’aula que els havien portat els Reis d’Orient. Enguany van dur, joguines de fusta per muntar ambients; com ara peces de construcció, trenet amb vies, personatges de fusta, semicercles de colors per a fer equilibri… . Entre tots els van obrir i els van encantar! Van gaudir d’un mati de joc fantàstic per poder provar els regals.

En canvi, els alumnes de primària en arribar a l’aula no van trobar cap regal, van trobar una carta que iniciava una gimcana de pistes. Cada grup llegia l’endevinalla del sobre que els portava a un racó de l’escola per posar en marxa un altre recorregut per aconseguir trobar l’últim sobre. Finalment, l’última endevinalla els portava davant l’aula de psicomotricitat, la qual era tancada amb un cadenat gegant. Cada classe havia obtingut un número durant la gimcana. Amb els quatre nombres havien de decidir quina era la combinació que obria la porta. El codi definitiu va ser “2023” i… la porta es va obrir!
Dins de l’aula hi havia un munt de paquets per tots els alumnes de primària. En obrir-los vam veure que era material per poder jugar a l’hora del pati (raquetes, pilotes, dianes, cordes…). Aquell mateix dia ho vam estrenar.

A la tarda vam celebrar la jornada de la joguina. Els alumnes van portar jocs i joguines de casa i les van poder compartir amb els companys/es i gaudir d’una agradable tarda de joc cooperatiu.

PANERA DE NADAL

Aquest curs, l’escola també ha organitzat la panera de Nadal. Com ja és tradició, els encarregats de muntar-la han sigut l’alumnat de Cicle Superior. Tots els productes són comprats o regalats per les botigues de la Llacuna.

Amb els diners de les butlletes, l’alumnat, que ha volgut participar en la venda de talonaris, ha pogut gaudir d’un descompte de 15 € per les colònies escolars que farem al març. Gràcies a tots per col·laborar-hi.

Enguany el número premiat ha sigut el 490. La guanyadora ha estat la BERTA MARIMON DÍAZ de primer de primària i aquest matí s’ha fet l’entrega de la panera.

Estem molt contentes.
Bones Festes família.

Les Llúcies 2022

Avui, dimarts 13 de desembre, hem celebrat la Festa de les Llúcies. Estem molt contents perquè ja fa uns 40 anys que mantenim viva aquesta tradició tan nostrada a La Llacuna!

Hem tingut la sort que avui el dia ens ha acompanyat, ja que ahir va ploure tot el dia i avui ha tornat a ploure a partir del migdia. Els nens i nenes de l’escola han sortit alegres per les places del poble i ens han fet xalar amb les seves nadales en català i en anglès.

Enguany, hem cantat aquestes cançons:

–          Tot l’alumnat: “La cançó de Santa Llúcia”, “El 25 de desembre” i “We wish you a Merry Christmas”

–          Infantil: “L’hivern i el fred”

–          Cicle Inicial: “M’agrada el Nadal”

–          Cicle Mitjà: “El desembre congelat” i “My little donkey”

–          Cicle Superior: “Barber shop blues” i “SNAP

Volem donar les gràcies al Ricardo Rabella perquè ens ha acompanyat amb la guitarra durant l’actuació de Les Llúcies i també ens ha ajudat moltíssim en els assajos previs.

Les famílies, veïns i botiguers ens han fet moltíssimes ofrenes: coca, galetes, fruita, dolços, llaminadures, xocolata, monedes i bombons!

Gràcies a aquestes ofrenes, els nens i nenes de l’escola podran esmorzar durant aquests darrers dies del primer trimestre.

Bon Nadal i bon any 2023!!!

L’HOSPITAL DE LLIBRES

Des de fa unes setmanes, tenim a l’escola un hospital per a llibres ubicat a la biblioteca. Els nens i nenes poden anar-hi quan troben un llibre que està en males condicions. Aquest hospital té una entrada a la façana principal per deixar el llibre malmès i que aquest pugui ser curat. Una vegada s’ha recuperat, el llibre es troba a una safata exterior de l’hospital on espera per tornar a ser utilitzat per l’alumnat.

Aquest projecte va sorgir de la comissió biblioteca, creada per alguns mestres de l’escola, després de detectar que s’acumulaven diversos contes i llibres a les aules en mal estat o desgastats de tant fer-los servir. Per tant, l’objectiu del projecte és conscienciar els infants de la importància de tractar bé els llibres perquè durin més temps, així com també que agafin l’hàbit de rehabilitar objectes trencats.

Els i les mestres que fem de doctors/es de l’hospital de llibres ja hem pogut curar diversos exemplars de les biblioteques de l’escola, donant una nova vida a aquests. Estem molt contents i contentes de veure que ja s’ha començat a crear un hàbit de valorar el bon estat dels contes i llibres.

 

TALLERS SOBRE LA CIÈNCIA

Del 18 al 27 de novembre se celebra la setmana de la Ciència.

Avui l’escola amb la col·laboració de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya ha organitzat quatre tallers per l’alumnat de primària. Els tallers tenen un caràcter experimental, educatiu i lúdic treballant diferents àrees de la Ciència.

Els tallers que s’han organitzat són els següents:

TALLER DELS ESTRIS DELS PRIMATS (taller d’Etologia)

En aquest taller s’ha explicat que els éssers humans no som els únics que utilitzem eines per a fer tasques diàries. Jordi Sabater i Pi, primatòleg, va constatar que els ximpanzés i els goril·les també produïen estris per resoldre problemes quotidians. Els i les alumnes han experimentat quina mena d’estris creen els primats.

TALLER DE REPLICACIÓ DE BACTERIS (Taller de Biologia molecular)

Ens hem preguntat: per què serveixen els bacteris? Com podem treballar amb els bacteris? Hi ha bacteris bons i dolents?

Amb aquest taller l’alumnat ha conegut la recerca d’Esther Lederberg, microbiòloga i han replicat colònies de bacteris i han posat en pràctica un experiment sobre com cultivar bacteris del nostre entorn.

TALLER ÀCID O BASE (Taller de Química Orgànica)

Ens han explicat que la natura proporciona elements essencials per a la ciència. La col llombarda, a més de menjar-nos-la, també es pot fer servir en un laboratori per indicar el ph d’altres substàncies.

 

TALLER RECICLADORS (Taller de reciclatge)

Ens hem preguntat quines utilitats té la “caca”. Creieu que es pot reutilitzar? Doncs sí.

També hem après a reciclar paper.

 

Hem passat un matí fantàstic. Mireu les  nostres cares!

 

CONTES DE MONSTRES

Famílies,
Com ja us vam explicar a les reunions d’inici de curs, cada dia tot l’alumnat dedica uns minuts per a llegir. Fem lectura individual, en parelles o compartida amb el padrí o padrina de lectura.

Els més petits de l’escola tenen un espai en els seu horari en el qual escolten contes dels seus tutors.
L’última sessió de l’hora del conte vam endinsar-nos en el món dels monstres per això vam demanar en préstec un material al Centre de Recursos de l’Anoia (CRP) per poder enriquir aquest treball. La temàtica que vam escollir va ser la POR.

A vegades la por és un tema delicat i una emoció difícil de gestionar, sobretot a les etapes d’infantil amb els més petits. Per aquesta raó és fonamental treballar-ho de la manera més natural i oferir als infants tècniques i recursos d’autocontrol.

Vam començar la sessió amb la possibilitat de veure cadascú un conte-joc de monstres, amb el qual podien crear el seu propi monstre. Després vam explicar dos contes (”jo mataré monstres per tu” i ”al llit, horribles!”), un a I4-I5 i l’altre a I3.

Vam trobar interessant ambientar l’aula amb la música i la llum adequada per tal de crear una atmosfera idònia per contar un conte d’aquestes característiques, i aconseguir amb l’activitat el que prèviament ens havíem plantejat.

Finalment, vam jugar lliurement amb les disfresses i els complements de monstres, i vam fer un tancament oral de l’activitat.

 

Valorem molt positivament aquestes situacions d’aprenentatge.