10 ANYS FENT EL PROJECTE TÈXTIL

Des de fa 10 anys, a l’escola hem fet el taller de tèxtil amb l’alumnat de primària. Cada trimestre, un grup dissenyava un projecte de tèxtil i d’aquesta manera aprenia a cosir a màquina. Aquest taller no s’hagués pogut fer sense la col·laboració de la Cecília González i la Maria Roca, veïnes de la Llacuna i antigues mares de l’escola.

Els últims cursos, hem pogut gaudir d’aquest projecte gràcies a la constància i el compromís de la Cecília , que ha compartit els seus coneixements i habilitats amb l’alumnat, deixant la seva petjada a l’escola en forma de projectes tèxtils elaborats al llarg dels anys.

Aquest curs, el projecte estrella que s’ha fet ha estat un Boc’n’roll. Es tracta d’un embolcall reutilitzable, fet amb un teixit apte per embolicar aliments i recobert amb una tela escollida per cada infant. Aquest projecte s’ha pogut relacionar amb el projecte d’Escola Verda, ja que volem fomentar la reducció de residus, fent petites accions com aquesta. Al tractar-se d’una peça tèxtil, es pot rentar a mà o a la rentadora i pot durar molts anys. D’aquesta manera, no generem un residu amb cada entrepà que mengem per esmorzar.

Així doncs, al llarg d’aquests 10 anys, la Cecília ha col·laborat fent tot tipus de projectes tèxtils:

– Monstres “menjaneguits” per treballar la bona convivència a les aules i la gestió de les emocions.

– Cortines per diferents espais de l’escola (aquest curs hem acabat les de la biblioteca!).

– La Vella Quaresma perquè els més petits puguin comptar les setmanes que falten per arribar a Pasqua.

– Una manta sensorial per la Llar d’Infants de La Llacuna.

– Un tapís de dibuixos per decorar les parets.

–  Petits monstres i mussols de peluix.

– Estovalles individuals.

– Bossetes per guardar material escolar petit i estoigs de tela.

– Jocs de taula.

– Entre d’altres.

Aquest dimecres vam acomiadar la Cecília, ja que vam fer l’última sessió de tèxtil del curs. De moment, farem una aturada i el pròxim curs no realitzarem aquest taller perquè la Cecília necessita dedicar-se plenament al seu negoci.

Moltes gràcies per tot el que ens has ensenyat i has aportat a l’escola, Cecília!

Fins aviat!

 

Torna l’hort a l’escola

Abans de les vacances de Setmana Santa, el Bernat Víctor (el pare) va remoure la terra amb el motocultor i hi va posar fems dels seus cavalls. D’aquesta manera, la terra es va airejar i alimentar durant totes les vacances.

La primera setmana tornant de vacances, el Ramon, que és un veí de La Llacuna i que cada curs ens ajuda amb l’hort, va posar al dia el dipòsit d’aigua i els tubs del rec automàtic. Aquesta setmana, ell va anar a comprar el planter i, avui divendres 6 de maig, hem fet la plantada de primavera. El procés que hem seguit per plantar ha estat el següent:

  1. Amb l’ajuda del punxó, hem fet el forat per plantar.
  2. Hem col·locat el planter a dins i l’hem ensorrat.
  3. Amb l’ajuda de les regadores, hem regat.

Cada classe ha plantat el següent:

  • Cicle Mitjà ha plantat plantes aromàtiques -menta, estèvia, julivert i espígol- i carbasses de cacauet.
  • Infantil ha plantat enciams
  • Cicle Inicial ha plantat maduixes i tomàquets xerry.
  • Cicle Superior ha plantat enciams i tomàquets de pera.

A partir d’ara, setmanalment, haurem de cuidar el nostre hort. Cada setmana, dues classes diferents hauran de regar-lo. I avui hem après un altra cosa molt important! El Ramon ens ha explicat un secret: l’hort se l’ha de mimar! És molt important dir coses boniques a les plantes perquè creixin sanes i fortes! També ens ha dit que hi ha gent que els posa música perquè siguin felices.

No volem acabar la publicació de l’hort sense agrair la tasca del Ramon i del Bernat. Moltíssimes gràcies a tots dos!

Visita de l’autora Maria Enrich Murt

El dia 22 d’abril com a part del projecte “Lletres a les aules” i aprofitant que celebràvem el dia de Sant Jordi, ens va visitar a l’escola l’autora Maria Enrich Murt, ja que els alumnes estan llegint tres dels seus llibres:

  • És llaminera, la Nata?
  • Bruna i el bloc B
  • I a tu que et passa Lia?

Nascuda a Igualada l’any 1957, va fer tota la seva escolarització a la mateixa ciutat, passant per l’escola Mogwli i la secundària a l’institut Pere Vives Vich. Més tard va acabar fent de mestra de llengua i literatura catalana al mateix institut. Actualment ja està jubilada. Ha escrit més de 281 llibres, sobretot infantils i novel·les.

L’autora ens va explicar com funciona el seu procés d’elaboració de les obres, des de les seves fonts d’inspiració, la revisió d’aquestes amb els seus propers, fins a l’edició i publicació dels llibres. A continuació va parlar concretament de cadascun dels llibres que han llegit els alumnes. Així els alumnes també van poder realitzar-li unes preguntes que  havien preparat prèviament.

Espectacle Bibliobús: Contes de la Lluna sota les estrelles

Hola a tothom!

Ahir dimecres 20 d’abril va venir el bibliobús a realitzar un espectacle. La representació tenia com a fil conductor la Lluna i els quatre estats: Lluna Nova, Lluna Creixent, Lluna Plena i Lluna Vella. Un espectacle dividit en diversos contes acompanyats amb cançons i poemes fent que sigui molt més atractiu per a tots els grups. Un espectacle molt bonic que ens van fer sentir com si estiguéssim sota un cel estrellat.

Tots els grups de l’escola vam gaudir molt d’aquest servei del bibliobús i estem molt contents/es de continuar apostant per la literatura i les arts escèniques.

 

 

Xerrada sobre Internet Segura

El passat dilluns 21 de març l’alumnat de cicle superior va rebre la visita d’un Mosso d’Esquadra de l’Anoia per conscienciar als alumnes dels perills que suposa tenir accés a les xarxes socials, com Instagram, Facebook, Tik Tok, Twitter i també participar en xats de videojocs.

El Mosso va iniciar la conversa amb un exemple molt visual: Quants de vosaltres veniu a l’escola conduint el cotxe dels vostres pares? La resposta va ser rotunda: Ningú, perquè és il·legal conduir si ets menor de divuit anys. Aprofitant aquesta resposta, el Mosso va explicar que també és il·legal tenir compte propi en una xarxa social, així com també participar en videojocs que tingui un PEGI, si encara no tens l’edat permesa per llei marcada ( que acostuma a ser entre 14 i 16 anys).

Molts dels nostres alumnes tenen algun perfil a una de les xarxes anomenades. Per aquest motiu, el Mosso davant dels alumnes va crear un perfil fals amb el nom d’un suposat alumne conegut per ells. Aquest suposat conegut podria ser una persona adulta o un alumne que vulgui assetjar o “fer mal” a un altre company. També, va aprofitar per explicar denúncies reals rebudes a la seva comissaria per fer visible que aquestes situacions els hi poden passar a ells i a elles.

Per acabar la xerrada, el Mosso els va fer reflexionar sobre el poder de la paraula. Qualsevol problema sempre és millor solucionar-ho a través del diàleg i el respecte.

 

SETMANA CULTURAL SOBRE ELS PREJUDICIS

Aquesta setmana hem dedicat cada matí a treballar “La setmana cultural” que enguany estava dedicada als PREJUDICIS.
Hem après moltes coses com per exemple:
– Ens hem de vestir com més a gust ens trobem. No hi ha roba ni colors d’ús exclusiu o diferenciats segons el gènere.
– El nostre cabell pot ser llarg o curts. Es tracta que en mirar-nos al mirall ens sentim bé.
– Les actituds i formes de ser no tenen gènere. Tampoc hi ha professions marcades segons el sexe.
– Podem jugar a allò que ens diverteix. No existeixen jocs i joguines per a nens i per a nenes. Juguem al que volem!
– Les tasques de casa són responsabilitat de totes les persones que hi conviuen. Hem de ser conseqüents i col·laborar.
– Hem de respectar totes les persones independentment els seus gustos, la seva aparença i la seva identitat sexual.
– Constantment hi ha moviments migratoris i això ens permet enriquir-nos com a ciutadans.

 

Per acabar la setmana, hem fet una exposició amb alguns dels treballs que hem treballat a les aules.

  

Nova comissió de participació de l’alumnat: AGENTS VERDS

 

Ens agradaria presentar-vos els primers agents ambientals de l’Escola Vilademàger. Aquestes dues primeres setmanes són l’Ikram, l’Allan, l’Arnau, la Ivet, el Pau, la Maggie, la Laia J. i el Jadel, però la intenció és que tot l’alumnat en formi part al llarg del curs, de manera que aquests càrrecs seran rotatius i, cada vegada, s’hi incorporaran dos alumnes de cada cicle per tal d’aportar les seves idees i ser els encarregats d’algunes funcions.

La Comissió Verda de l’escola té com a objectiu que els nens i nenes tinguin veu i puguin decidir temes rellevants d’escola relacionats amb la cura de l’entorn. Ser Escola Verda implica accions com, per exemple, la reutilització del paper, la recollida de l’oli domèstic usat, recollida de piles usades, el control de la llum i de la calefacció, la reducció dels residus de l’escola, la recollida selectiva i la gestió de l’hort.

Amb tot això, ens comprometem a fer que l’Escola Vilademàger sigui la més sostenible i respectuosa possible amb el medi ambient.

Visita de l’organització de la Botifarunner!

Hola a tothom!

Estem molt contents, perquè dimarts passat ens van venir a visitar el Guillem Pujó i la Cristina Poch, dos dels organitzadors de la ja popular cursa Botifarunner.

L’objectiu d’aquesta trobada era animar els i les alumnes a participar en aquest esdeveniment, que també té el format infantil. A més d’animar-nos-hi, ens van explicar la importància dels voluntaris, sense els quals seria impossible dur a terme una cursa amb aquestes característiques, ja que se’n necessiten molts perquè hi ha moltes tasques a fer durant la cursa -orientar els corredors durant el trajecte, donar el menjar i l’aigua als avituallaments, animar i donar suport moral, etc.-, però també prèviament -pensar el recorregut adequat per a adults i per a nens, marcar-los, supervisar que no hi hagi troncs caiguts o, fins i tot, la neteja del sotabosc-.

A més, el Guillem i la Cristina també ens van explicar que l’edició d’enguany fa un pas endavant vers la sostenibilitat.

Després de la conversa, tots plegats vam córrer el circuit de la Botifakids, que, com hem dit anteriorment, és la versió infantil de la cursa, que té 2’5km de llarg, surt des de la Plaça Major i recorre els voltants del poble. A partir d’aquesta visita, els propers dies a l’hora d’Educació Física, l’alumnat de Vilademàger es prepararà per a aquest esdeveniment tan nostrat.

Els nens i nenes de l’escola van estar contentíssims d’aquesta experiència. L’escola seguirà apostant per acostar les activitats del poble a l’alumnat.

Ens veurem a la Botifarunner! Fins aviat, Guillem i Cristina! I moltes gràcies per la vostra visita!

ELS NOMS DE LES CLASSES

Com cada any, els nens i nenes de cada aula trien el nom de la classe, que és el tema sobre el qual anem aprenent al llarg del curs.

Aquest any, els nens i nenes d’Educació Infantil han decidit que són la classe dels i les Pirates.

Els i les alumnes de Cicle Inicial són els Gats i les Gates.

 

A Cicle Mitjà són la classe dels Come-cocos.

Els nois i noies de Cicle Superior són els “Vikings”.

GUANYADORA DE LA PANERA DE NADAL

Aquest matí s’ha fet entrega de la Panera de Nadal de l’escola Vilademàger. El número premiat ha sigut el 148. La guanyadora de la Panera de Nadal, organitzada per l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior, ha estat l’Aina Martínez Serrano, alumna de 5è de primària.

Estem molt contents i contentes que una família de l’escola pugui gaudir d’aquesta súper panera de productes de la Llacuna.

BONES FESTES A TOTHOM