SITUACIÓ D’APRENENTATGE A CICLE INICIAL

Avui us expliquem una activitat espontània que ha sorgit a l’aula de Cicle Inicial a partir d’un interès d’un alumne/a.

L’Ariadna ha dut una carabassa del seu hort i ens ha volgut explicar la seva evolució:

– Primer s’ha de plantar unes llavors.

– Si la reguem i cuidem creix.

– Després van sortir flors grogues.

-Van créixer les carabasses i les vam collir.

A partir d’aquesta conversa vam fer unes hipòtesis. Una de les hipòtesis plantejades va ser “Quan deu pesar?”. Alguns creien que molt, altres que poc, alguns anomenaven la paraula “quilos” i d’altres els “grams”. Així que vam decidir comprovar-ho.

Vam pesar la carbassa de dues maneres diferents i vam descobrir que pesava 435 grams. Un nombre molt gran format per tres xifres (centenes, desenes i unitats). 

Després vam tocar la carbassa per fora i vam aprofitar per fer una petita descripció utilitzant adjectius com: fina, dura, freda, etc. Cadascú deia la seva!

Finalment, vam fer hipòtesis de com devia ser per dintre. Alguns deien que era “vermella, tova, sucosa, taronja…” així que vam decidir obrir-la i comprovar-ho. La vam tocar i la vam tastar!

 

Gràcies Ariadna per portar-nos la carabassa, ja que hem après coses noves.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *