Famílies,
Avui us compartim una metodologia d’escola: Els racons de llengua. Aquesta vegada us explicarem quins racons de llengua tenim a 1r i 2n.
Com ja us vam explicar en la reunió d’inici de curs, l’alumnat de cicle inicial reforça l’aprenentatge de la lectoescriptura de moltes maneres diferents. La tarda de racons està pensada perquè els i les alumnes juguin i aprenguin a llegir i a escriure. Cada racó pretén treballar un objectiu concret i sempre va acompanyat de material, que cada nen i nena utilitza de manera motivadora i adaptat al seu ritme d’aprenentatge.
Durant quatre setmanes l’alumnat de primer ha pogut gaudir dels següents racons:
- Ordenar lletres per formar paraules.
- Consciència fonològica: Per quina lletra comença la paraula… /Per quina lletra acaba la paraula…
- Lletrejar paraules de dues i tres síl·labes a través d’unes plantilles autoavaluatives (joc “aprenc a llegir).
- Relacionar imatge – paraula per tal de treballar la lectura.
En canvi, l’alumnat de segon ha pogut gaudir de jocs una mica més difícils:
- Retallar i ordenar paraules per formar una frase amb sentit.
- Pensar i escriure paraules seguint unes indicacions. Exemple: paraules que tinguin 3 vocals (sabata/ maleta/música).
- Comptar síl·labes i classificar les paraules segons el seu nombre.
- Confeccionar paraules i petites frases a través de tampons (material cedit pel Centre de Recursos Pedagògics de l’Anoia).
L’alumat de la classes dels “Diables de La Llacuna” esperen amb moltes ganes els propers racons.