Dia de l’arbre

El passat 19 de març de 2015 vam celebrar el dia de l´arbre. Aquest any en llloc de plantar cadascú el seu arbre vam plantar set xops grans a la vora del barranc del rentador.

Per la tarda vam acondicionar el nostre jardí. 20150319_091633 20150319_091712Va ser una activitat molt profitosa que ja fa molts anys de es celebra a la nostra escola.

DIJOUS GRAS I CARNAVAL

Tradicionalment el dijous gras o dijous llarder és el primer dia del Carnaval o Carnestoltes. És tradició prendre la botifarra d’ou en aquest dia a més d’altres de semblants com la blanca o la negra. També és costum prendre truita o coca de llardons, a l’hora d’esmorzar, per postres o per berenar
El dijous anterior al Dimecres de Cendra, conegut, popularment, com a Dijous Gras, Jarder o Llarder, és el tret de sortida tradicional a les festes de Carnaval arreu del país. Aquest dia és costum celebrar àpats familiars que tenen per protagonista a tot tipus de menges que combinen els ous amb la carn.
Com ja és tradició a la nostra escola, els nostres alumnes van anar a menjar un entrepà de truita a Remullà.
Com cada any, els alumnes de l’escola van participar en el tradicional concurs de Carnaval. Aquest any, com que va fer molt bon temps, ho vam poder fer al pati, i les famílies van entrar a veure l’espectacle. Els alumnes, es van agrupar per nivells i per temàtiques diferents i van participar en la desfilada de Carnaval, a més a més per amenitzar la festa, van preparar diferents coreografíes.

DIA DE LA PAU

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.
Es practica a escoles de tot el món, el dia 30 de Gener.
El DENIP propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.
Els nostres alumnes, van anar al centre de dia, on van explicar la vida de diferents Premis Nobel en la Pau, van cantar cançons per promoure la Pau al món, i finalment vam enlairar un parell de coloms, com a símbol de Pau.

Castanyada 2014

PANELLETS I CASTANYES

Com cada any els alumnes de l’escola, pel matí hem fet panellets, després els hem portat a coure al forn de pa, i per la tarda hem celebrar la festa de “La Castanyada” al pati.

Com cada any, els alumnes de Cicle Superior, han cuït les castanyes  al pati.

Hem cantat cançons i hem fet diferents danses, a més a més com cada any, ens han visitat els nens i nenes de la Llar d’infants, i també els nostres pares, mares, padrins i padrines!

Imatge de previsualització de YouTubeDSC_0070 DSC_0071 DSC_0078 DSC_0079 DSC_0080  DSC_0083 DSC_0084 DSC_0085 DSC_0088 DSC_0089 DSC_0097  DSC_0100 DSC_0109 DSC_0115 DSC_0117 DSC_0122

Sant Jordi

Com cada any, els nostres alumnes han participat en el concurs literari de Sant Jordi.

El Jurat està format, per mestres de Vandellòs, que treballen fora del municipi, i es va obsequiar a tots els alumnes amb un bonic punt de llibre de Sant Jordi, el Drac o la Princesa i als guanyadors, sel’s va obsequiar amb un llibre per cadascú.

Castanyada 2013

A l’escola per celebrar la Castanyada   els de cicle inicial i els de cicle mitja van fer panellets de  coco, i els de cicle superior  van ajudar als d’Infantil a fer  panellets de moniato. Va ser un dijous pel mati que els de cicle superior van preparar les castanyes. Al migdia els de 6é es van quedar a torrar les castanyes i a la tarda van repartir els panellets, junt amb les castanyes. També a la tarda, cada cicle va cantar una cançó relacionada amb la Tardor, també tota l’escola va ballar una dansa de la Castanyada. Aquell dia va ser molt divertit perquè ho vam celebrar tots junts i amb il·lusió.

castanyada 2 castanyada 3 castanyada 1