Ajuts als alumnes que pateixen una malaltia prolongada
Els alumnes que en edat d’escolaritat obligatòria pateixen una malaltia prolongada que els impedeix assistir a classe poden sol·licitar rebre atenció educativa a casa durant el temps que no puguin assistir a classe. Per sol·licitar l’atenció domiciliària, els pares o tutors han de presentar una sol·licitud al centre on està matriculat l’alumne acompanyada de l’informe mèdic corresponent.
Informació general: L’alumne/a en edat d’escolaritat obligatòria que pateix una malaltia prolongada i per tant no pot assistir al centre docent durant un període superior a 30 dies, pot rebre atenció educativa al domicili familiar durant el període en què no pot assistir a les classes.
L’equip docent, amb la col·laboració si escau de l’EAP, ha d’elaborar la proposta o l’adaptació curricular, si escau, que ha de desenvolupar l’alumne/a durant el període de no-assistència a classe.
El/la docent responsable de l’atenció domiciliària ha de coordinar-se amb el/la professor/a/tutor/a del centre, i en el seu cas, el/la professor/a del centre hospitalari, amb la finalitat de fer el seguiment del procés d’aprenetatge de l’alumne/a.
La família pot sol·licitar que l’alumne/a pugui disposar d’un ordinador portàtil mentre duri l’atenció domiciliària (cal fer-ho constar al full de sol·licitud).
Entitat responsable: Direcció General d’Ordenació Educativa
Qui ho pot demanar: Alumnat en edat d’escolaritat obligatòria que pateix una malaltia prolongada que l’impedeix assistir al centre educatiu durant un període superior a 30 dies.
Termini de la sol·licitud: Les sol·licituds es poden presentar en qualsevol moment del curs escolar.
Com tramitar-ho? Per sol·licitar l’atenció domiciliària, els pares o tutors de l’alumne/a han de presentar una sol·licitud al centre educatiu on està matriculat el seu fill o la seva filla. La sol·licitud ha d’anar acompanyada d’un informe mèdic. La direcció del centre docent ha de trametre la sol·licitud i l’informe mèdic als serveis territorials corresponents, juntament amb una certificació del curs en què es troba escolaritzat/ada l’alumne/a i el nom del/de la professor/a que tutelarà el procés d’aprenentatge.
L’atenció domiciliària s’acaba quan l’alumne/a s’incorpora a les classes. Si no es pot incorporar en la data prevista caldrà trametre un nou informe mèdic en què es faci constar la previsió de temps que, segons el/la facultatiu/iva que fa el seguiment de la malaltia, l’alumne/a pot continuar encara sense incorporar-se al centre.
Quina documentació cal adjuntar a la sol·licitud?
– Sol·licitud d’atenció domiciliària segons el model d’imprès que hi ha en aquesta mateixa pàgina.
– Informe mèdic on consti la previsió aproximada del temps que l’alumne/a no podrà assistir al centre docent, així com el nom i cognoms del facultatiu/iva i el número de col·legiat/ada.
– Certificació del curs en què es troba escolaritzat/ada l’alumne/a, i el nom del/de la docent que tutelarà el procés d’aprenentatge durant el període en què l’alumne/a no pugui assistir al centre.
On adreçar-se per realitzar la sol·licitud: Presencialment als Serveis territorials d’Educació
-
Serveis Territorials d’Educació a Barcelona I (Ciutat) – Avda. Paral·lel 71-73. Tf. 93 443 95 00
- Negociat d’Informació al Públic
- Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre
- Serveis Territorials d’Educació a Tarragona
- Serveis Territorials d’Educació a Lleida
- Serveis Territorials d’Educació a Girona
- Oficina Territorial del Maresme (Barcelona Comarques)
- Serveis Territorials d’Educació a Barcelona II (Comarques)
- Serveis Territorials d’Educació al Baix Llobregat-Anoia
- Serveis Territorials d’Educació al Vallès Occidental