L’escola aquest curs 2017/18 continua amb els projectes :
– Pla d’impuls de la lectura ( una estratègia per l’èxit escolar).
– Foment del treball competencial a tots els nivells i assignatures
CRE’ART es va fer al curs 2015/16
Aquest projecte té com a objectiu promoure la coeducació i l’atenció a la diversitat a través de donar formació i acompanyament al professorat i i fent TALLERS AMB L’ALUMNAT TRACTANT TEMES D’IGUALTAT de gènere ,prevenció de la violència de gènere i la discriminació per raons de sexe.
Les activitats que es van portar a terme :
– 3 reunions entre direcció i responsables del projecte per tal de coordinar i fer el seguiment del projecte .
– 8 sessions d’assessorament i formació al professorat del centre.
– 12 tallers amb els/les nens /es de primer a sisè de primària tractant temes de gènere i emocions.
– 1 sessió dirigida al claustre de professors/es per tal de fer una anàlisis i reflexió, després d’haver fet l’observació en els tallers fets amb els/les alumnes.
– 20 hores d’acompanyament al professorat per atendre les necessitats concretes que es puguin anar produint.
L’IMPULS DE LA LECTURA (ILEC)Una estràtegia per a l’èxit escolar 2015/16 ,16/17 aplicant-se aquesta formació en els cursos posteriors curs 17/18.
El Pla de Govern estableix com a objectiu prioritari reduir el fracàs escolar potenciant la lectura sistemàtica al llarg de tota l’escolatització.
Aquest projecte és l’eix del Pla Nacional de Lectura que desenvolupa el Departament d’Ensenyament.
Té com a objectius:
– Millorar, a través del domini d’un conjunt d’estratègies de lectura, la comprensió dels textos per accedir a la informació, reflexionar-hi, generar coneixement i, així, augmentar el rendiment acadèmic de tot l’alumnat.
– Aconseguir que els infants i els joves esdevinguin aprenents autònoms, fent de la lectura una de les eines bàsiques per a l’aprenentatge en totes les àrees i matèries del currículum.
– Formar bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint.
– Entendre la competència lectora com a estratègia de millora de la competència comunicativa lingüística; com un inici del recorregut cap a l’aprenentatge del discurs oral i escrit en els àmbits socials, acadèmics i al llarg de la vida.
Aspectes organitzatius:
– Diagnosi de la lectura en el centre educatiu: context, metodologia, resultats.
– Grup impulsor.
Grup de dades.
Aspectes metodològics:
– Formació, assessorament, pràctica compartida i reflexió conjunta amb el docent.
– Canvi de la perspectiva de l’aprenentatge en les activitats de la lectura del centre.
– Anàlisi i reformulació de materials didàctics.
– Experimentar a partir de modelatges.
Aquest projecte tindrà una durada de tres cursos:
primer any: Competència lectora i el gust per llegir.
segon any: Saber llegir.
tercer any: Llegir per aprendre.
L’EDUCACIÓ EMOCIONAL 15/16
Aquest curs el nostre centre començara a treballar de forma transversal l’educació emocional, desenvolupant així la capacitat de controlar i reconèixer els sentiments i les emocions pròpies i dels altres, per poder interaccionar amb el món.
L’objectiu que desenvoluparem aquest curs és:
– Saber identificar i reconèixer les emocions: alegria, tristesa, por, ràbia o enuig i amor, en mi mateix i en els altres.
Tots/es els/les membres de la comunitat educativa tenen uns objectius específics que cal aconseguir i és molt important que vosaltres com a pares i mares ens acompanyeu per poder tenir un millor èxit