LA PSICOMOTRICITAT VIVENCIAL AL PARVULARI

A l’escola Sant Just, fem una psicomotricitat vivencial, que parteix de les necessitats dels nens i de les nenes, dels seus interessos i motivacions. L’adult l’ajuda a encaminar el seu moviment, el seu joc, posant paraules a la seva acció, donant sentit a la seva activitat.

En una psicomotricitat vivencial trobem establerts un rituals i espais:

  1. Ritual d’entrada:  ens saludem mentre ens trèiem les sabates,  recordem les normes (només hi ha tres normes)  i cantem la cançó del cos.
  2. Espai de joc: es preparen diferents espais amb els materials que es vulgui i deixem que juguin lliurement, reconduint situacions i/o donant sentit al seu joc.
  3. Recollida del material.
  4. Relaxació: moment de retorn a un mateix, on ens recuperem de tota l’activitat realitzada. Ens podem centrar en el cos o en allò que hem jugat amb anterioritat. També es pot fer massatge per parelles o només per l’adult.
  5. Espai de representació: en aquest espai centrem el moviment i el joc en el llenguatge i la representació d’allò que hem fet i hem viscut. Ho fem mitjançant la paraula (conversa d’allò que hem viscut), un dibuix del cos, un dibuix de la sessió, construccions, plastilina, entre d’altres.
  6. Si tenim temps ens acomiadem amb una cançó de comiat, o en rotllana tots junts agafats de la mà cridem el nostre nom alhora, etc.

Esperem que us agradin les fotografies!

https://picasaweb.google.com/santjustescola/LaPsicomotricitatVivencialAlParvulari?authkey=Gv1sRgCIDcwpj6tIzS_QE#

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *