Prova Cangur 2014

El dijous 20 de març s’ha celebrat la dinovena edició de les Proves Cangur de matemàtiques.

Són unes proves convocades per la Societat Catalana de Matemàtiques, i organitzades per  les respectives comissions balear, valenciana i catalana.

És una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes. La prova té un horari amb caràcter general a totes les seus.

La prova consta de 30 reptes matemàtics, de dificultat creixent i de resposta tancada, amb cinc opcions per a cada problema.

Els enunciats els prepara, en una reunió internacional que per al Cangur-2014 es va celebrar a Edimburg (Escòcia), l’associació Le Kangourou sans Frontières, on Catalunya hi participa amb representació nacional pròpia i actualment ostenta, per elecció, un dels càrrecs de l’equip directiu de l’associació. Llavors els participants i les participants d’arreu d’Europa i d’altres països del món es plantegen els mateixos problemes i tenen un temps d’una hora i un quart per intentar resoldre’ls.

Nivells escolars a què s’adreça el Cangur de la SCM.

• Nivell 1: alumnes de 3r d’ESO.
  • Nivell 2: alumnes de 4t d’ESO.
  • Nivell 3: alumnes de 1r de Batxillerat o cicles formatius de grau mitjà.
  • Nivell 4: alumnes de 2n de Batxillerat o cicles formatius de grau superior.

Aquest any és el primer en el que hi participen alumnes del nostre centre. Hi van anar un grup format per 7 alumnes de 3r d’ESO i 11 de 4t d’ESO.

Tots ells es van mostrar il·lusionats i contents davant l’opció de participar-hi.

La seu que se’ns va adjudicar és l’institut Montsacopa d’Olot. Aquest centre va acollir tots els participants de la Garrotxa.

Només ens queda esperar al 9 d’abril, que és la data prevista en la que es publicaran les puntuacions provisionals.

CANGUR 2014