El passat dia 9 de novembre, els alumnes de 4t d’ESO vam anar d’excursió a la Colònia Güell.
Vàrem sortir a les nou de l’estació d’Olesa, i a dos quarts d’onze ja esmorzàvem a la colònia. Després del primer àpat del dia, ens va venir a buscar el guia, que ens explicaria la història dels Güell i que també ens ensenyaria els costums de la gent que vivia en aquell indret.
També vam poder veure el que el senyor Güell considerava els
tres grans pilars de la seva colònia: l’ensenyament, la religió i la feina. Pel que fa a l’ensenyament, considerava que els seus treballadors havien de tenir un bon nivell i, per tant, el potenciava molt. Pel que fa a la religió, el senyor Güell, que era un home molt catòlic, va decidir construir una església diferent a les altres en la seva colònia. És per això que va contractar Antoni Gaudí, perquè li construís una església a l’estil del famós arquitecte. El darrer aspecte, la feina, era el pilar que més amoïnava Güell. Li interessava que els seus treballadors se sentissin còmodes al seu lloc de feina perquè era la seva principal font d’ingressos. És per aquest motiu que va fer la seva colònia tan diferent de totes les altres.
Després d’acomiadar-nos del guia, vam anar a visitar el museu de la colònia, on vam poder veure un vídeo sobre tot el funcionament de la colònia, i que va acabar de complementar les explicacions que ja ens havia fet el guia. Al cap d’una estona, vam començar a dinar en un parc que vam trobar, i després ens va quedar temps lliure per distreure’ns una mica.
Finalment, vam agafar el tren i vam tornar a Olesa.
Autor: Oriol Povill (4t ESO)