Quan entreu a cadascun dels enllaços haureu d’esperar uns segons i per iniciar l’activitat haureu de clicar el botó que trobareu a l’inferior de la pantalla a mà dreta que diu SKIP AD.
ELECCIÓ DE DADES D’ACORD A LA PREGUNTA
Quan entreu a cadascun dels enllaços haureu d’esperar uns segons i per iniciar l’activitat haureu de clicar el botó que trobareu a l’inferior de la pantalla a mà dreta que diu SKIP AD.
ELECCIÓ DE DADES D’ACORD A LA PREGUNTA
Escolta aquest audiconte. Quan l’acabis, fes un dibuix en un full i escriu un petit resum amb 4 o 5 frases.
TATANO Nº 169
AUDIOCONTE: RASPALLET, ON ETS?
ENIGMA 3
Propòsit lector: LLEGIR PER PLAER
OBJECTIUS
-Aprendre les grafies B/V
-Aprendre a extreure la idea principal d’un text.
-Recordar l’escriptura de les consonants mudes.
-Aprendre el concepte d’onomatopeia.
ABANS DE LA LECTURA
Informar als alumnes que acaben d’escriure una ONOMATOPEIA.
LA MOSCA
Tipologia textual: TEXT NARRATIU
Fa un parell de dies, estava de cap a la meva taula de treball i, de cop i volta, una mosca petita, inquieta i que semblava un sac de nervis, va començar a voletejar al meu entorn. S’aturava damunt la meva cella dreta i després d’un descans, em feia pessigolles als dits amb els quals jo aguantava la ploma. Primer no en vaig fer cas, però més tard em vaig sentir com un caçador. Vaig plegar un paper, amb molts plecs, perquè fos més fort, i em vaig aixecar de la cadira a poc a poc. Quan va passar volant davant del meu nas, vaig descarregar uns quants cops ràpids, segur de la meva punteria. Però no: la mosca els va esquivar amb molta traça. Va aterrar damunt la capsa dels clips i es va posar a repassar-se les ales.
“Ara t’arreplegaré!”, vaig pensar. Ja tenia a punt la meva arma de paper, quan se’m va ocórrer de posar-me en el lloc de la mosca: Em vaig imaginar petit i menut davant un monstre que em volia empaitar per matar-me.
Mentrestant, la mosca es divertia passant molt a prop de la meva cara i em va fregar la punta del nas. Llavors, vaig aixecar el braç i d’un sol cop la vaig tocar de ple. Va caure a terra tota sencera.
Vaig agafar la lupa per observar-la de prop. Quan la vaig veure ampliada em va recordar l’oncle Pasqual, que tothom diu que s’assembla molt a mi. Em va fer molta llàstima.
Ja cal que no li digui mai a l’oncle Pasqual que té cara de mosca!
Pere Calders (Tot s’aprofita. Col. El Balancí. Barcelona 1983)
(Adaptació)
DURANT LA LECTURA
DESPRÉS DE LA LECTURA
S’ha de seguir la pauta que hi ha al final de l’apartat.
Benvolguts alumnes de 3r, desde l’àrea de música i 4Cordes volem compartir amb vosaltres un nou material.
Es tracta de tres vídeos amb les lletres de les cançons NO SÉ ON VAIG, PER QUÈ? i DIES. Pertanyen a l’obra AMINA, una història basada en fets reals d’una nena que ha de marxar del seu país per culpa de la guerra. Aneu escoltant les cançons interpretades per la Carmesina, són precioses, i a la tornada a l’escola les seguirem treballant.
Que vagi molt bé! Una abraçada a tots i totes!!!
Clara, Carmesina i Xavier
Podreu trobar aquestes cançons sempre a la part superior del bloc on posa AMINA. Moltes gràcies!
ENIGMA 2