Aquesta setmana en Roger de tercer ens ha portat el saxo i ens ha explicat diverses coses sobre el seu instrument. Si fa uns dies ens va tocar l’Himne de l’Alegria de L.V. Beethoven, aquesta vegada ens ha interpretat un tema del gran músic Stevie Wonder. Moltes gràcies per tot Roger!
CONCERT FLAMENKAT (5è i 6è) AL PALAU DE LA MÚSICA
Flamenkat
Sonoritats d’aquí, d’allí i d’ara
Dia: Dimarts 17 de març de 2020 #CONCERT CANCEL·LAT#
Hora: 11.30h
Lloc: Palau de la Música Catalana (Barcelona)
Alumnes: Classes de 5è i 6è
L’aventura:
Un concert-espectacle de gran contrast visual i sonor que pretén trencar estereotips i traspassar fronteres racionals, sentimentals, culturals o històriques per aproximar aquest gènere tant als alumnes com als mestres. Un homenatge a la pluralitat de sonoritats que caracteritza el flamenc amb palos tradicionals: soleà, martinete, alegrías, guajiras, tangos, bulerías; temes emblemàtics de la història d’aquest gènere: La leyenda del tiempo, Entre dos aguas; grans compositors de música clàssica que van inspirar-se en aquestes sonoritats, com Manuel de Falla, Mateo Albéniz, Francesc Tàrrega i fins i tot noves versions de repertori musical i literari d’origen català. Una proposta d’extrema intimitat, delicadesa i passió a partir de la qual descobrirem que la música és un art que no deixarà mai de sorprendre’ns.
L’objectiu:
– Descobrir la sonoritat del flamenc, al costat de grans obres de la música clàssica i de noves versions de repertori musical i literari d’origen català.
– Conèixer els instruments i els conceptes propis del flamenc: cante, toque i baile.
Flamenkat 2020
Isabel Vinardell, cantaora, palmes i cors
Isabel Moreno, flauta travessera i palmes
Javier Garrabella, contrabaix, llaüt i palmes
Isabelle Laudenback, guitarra flamenca, clàssica i elèctrica
Eli Ayala, bailaora, castanyoles, palmes i cors
David Domínguez, percussions, palmes, guitarra i direcció musical
Frederic Gómez, direcció escènica

Palau de la Música Catalana. Una joia del Modernisme.
BIG BANG BEETHOVEN
Nom de l’espectacle: BIG BANG BEETHOVEN
Lloc: Palau de la Música Catalana (Barcelona)
Dia: 26 de febrer de 2020
Alummes de 3r i 4t de l’Escola
Jo soc en Beethoven i estic aquí dalt.
Vinc per dir-vos que soc un baixet que és molt gran.
Em diuen barrut i a mi això no em fa mal,
i és que si ets un geni ets un pèl especial.
Vaig néixer a Alemanya al centre de Bonn,
i quan era un nen xic vaig patir un malson.
El meu pare em manava estudiar dia i nit,
i jugar no podia ni estar amb els amics.
* * * * *
M’obligà a fer un concert, amb set anys que tenia
i compondre una peça, amb onze anys, però un dia
el meu pare embriac, van tancar a la presó
i ajudo la mare, i de pare en faig jo.
A Viena me’n vaig, us explico per què:
a conèixer en Mozart i fer-me valer.
A Viena m’instal·lo i com que soc precoç
componc les sonates i tinc molts amors.
* * * * *
I aviat faig diners i em faig molt famós,
però, malastrugança, em vaig quedant sord.
Vull que sigui un secret i no ho dic a ningú:
i és que un músic no hi senti no és gaire oportú.
Se m’agreja el caràcter i em torno sorrut,
i em tanco a casa furiós i rabiüt.
Però d’escriure no paro i estic molt actiu,
a dins meu sí que hi sento, a fora, ni piu.
* * * * *
Finalment vaig i em moro amb cinquanta-sis anys,
quan jo encara tinc molta música dins.
Com que el mort és un geni, li fan els honors
i entro a la història amb so de tambors.
Jo soc en Beethoven i estic aquí dalt,
i així tots sabreu que soc músic molt gran.
Em direu fatxenda i això no em fa mal:
no ho sento, soc sord i ara soc immortal.
HIMNE A LA JOIA
Adaptació Eduard Iniesta
Canta a la joia que es desperta amb el nou dia,
fes fóra la son i obre els teus ulls: la llum et crida.
Sí, canta, balla i estima
junts construirem un món millor,
en el que tothom abraci allò que ens fa ser diferents.
BALLS PATI: RESUM 1r TRIMESTRE 2019-2020
Resum dels millors balls realitzats pels alumnes de forma autònoma a l’hora del Pati.
Enhorabona a tots i totes per les coreografies! Són fantàstiques!!!
CONCERT DE NADAL 2019
UBUNTÚ 10 ANYS DEL PROJECTE 4CORDES
Fabra i Coats – Fàbrica de Creació acull el diumenge 15 de desembre l’espectacle Ubuntú, jo sóc perquè nosaltres som, una producció artística que celebra els deu anys de vida del projecte educatiu 4 cordes, en el qual nens i nenes de diverses escoles de primària toquen instruments de corda amb una metodologia basada en l’educació emocional per a la transformació social. Un projecte que implica famílies, barris i organitzacions.
Fa deu anys s’iniciava el primer projecte 4 cordes a l’escola Germanes Bertomeu de Mataró amb quaranta nens i nenes de tercer i quart de primària. Després de la llarga trajectòria del projecte, actualment es desenvolupa a nou escoles de tot el territori català, amb més de mil nens i nenes participants, on cada setmana aprenen a tocar el violí i el violoncel en horari lectiu alhora que es treballa amb profunditat l’educació emocional des d’on es contribueix al desenvolupament de la comunitat.
Per celebrar el creixement i l’èxit del projecte, es farà aquesta gran producció artística amb tot el material de nova creació que s’ha anat gestant al llarg d’un any: músiques, il·lustracions, el conte que enllaça els temes musicals i altres sorpreses que depara la gran jornada de celebració.
L’espectacle es realitzarà a la planta baixa de la Fàbrica en dues funcions: l’una a les 16h i l’altra a les 18h. En aquesta ocasió, més de 400 nens i nenes seran protagonistes d’Ubuntú, jo sóc perquè nosaltres som, juntament amb Aupa Quartet. El concert el dirigirà Irene Delgado i es preveu que sigui una gran festa.
QUOTIDIAFONISMES 5è i 6è (LA SALA)
Bufa&Sons
Objectes quotidians que demostren que la música és allà on decidim trobar-la.
És possible fer música amb una regadora, una escala, una crossa, una cadira o, fins i tot, amb una tanca? Tres músics s’uneixen per oferir un concert únic i de gran qualitat que s’acabarà convertint en una master class plena d’humor a ritme de blues, jazz i música popular.
GUIA DIDÀCTICA
EL REPERTORI
Instrument-Tema
La Tanca -Tema original
Manillar de bici -Tema original
Escala d’alumini musical -Tema original
Regadora -Tema original sardana curta
Escombra de mànec extensible- Over de rainbow
Tub de rec -Tema dixieland
Totxo – BlackBirth dels Beatles – combinat amb el rossinyol
Roda de la cadira de rodes de l’àvia- Popurri de Brasil
Penja-robes – My faovorites things (j.Coltrane)
Cadira plegable d’ikea – Música Salsa-Celta
La crossa- Arranjament de Primavera de Vivaldi – versió brasil
Gralla de plàstic- ball de bastons de Sitges
TRENCADÍS DE CANÇONS AL PALAU DE LA MÚSICA (1r)
SORTIDA 1r al PALAU DE LA MÚSICA
ESPECTACLE: TRENCADÍS DE CANÇONS
Companyia de dansa Factoria Mascaró (Quim Serra, direcció)
Mirna Vilasís i Xavi Múrcia, veus i instruments (guitarra, acordió, flautes, teclat i percussions)
Joan Figueres i Joan Serra, guió
Joan Figueres i Xavi Múrcia, música
Joan Serra i Quim Serra, coreografia i direcció
L’aventura: Tres elements arquitectònics ben característics del Palau –la donzella de la façana, les palmeres semivoltes i el cavall alat del segon pis–, tots ells personificats dalt de l’escenari, es convertiran en els protagonistes d’aquest concert. Instruments acústics, la veu cantada, sons electrònics, conviuen en aquesta proposta artística. Una curiosa mescla de poesia, cançó i dansa que ens situa entre la modernitat i la tradició.
L’objectiu: Estimular la imaginació i creativitat dels infants, per mitjà d’un espectacle que combina poesia, cançó popular i d’autor i una escenografia basada en elements arquitectònics i plàstics del Palau.
CANTÀNIA 2020: VIRTUAL
SINOPSI
En Marcel està trist. Fa poc que s’han separat sa mare i son pare, i últimament no té gaires ganes de fer vida social. Alguns companys de l’escola li fan bromes que no li agraden i, tot i que la Gina el convida a la seva festa d’aniversari, ell s’estima més quedar-se a casa. El pare s’ha comprat un ordinador molt potent i la mare li ha regalat un telèfon mòbil per poder-s’hi comunicar més fàcilment. En Marcel està encantat de passar-se hores amb els seus nous dispositius digitals.
La pluja li agrada molt, a en Marcel. Quan plou li encanta posar-se l’impermeable i les botes d’aigua i sortir a fora per sentir les gotes de pluja a la cara i ficar els peus en els bassals. Un dia, a casa del pare, comença a ploure i ell intenta pujar al terrat, però la cangur li ho impedeix. Enfadat, engega l’ordinador i veu que comencen a sortir finestretes amb anuncis. Un dels anuncis és d’una aplicació d’intel·ligència artificial. En Marcel no s’ho repensa i en comença el procés d’instal·lació. La pluja fina s’ha convertit en una bona tempesta i, just en el moment en què està acabant d’instal·lar la nova aplicació, cau un llamp eixordador, que fa saltar el diferencial de casa. Llavors li cau un got d’aigua sobre l’ordinador. Tot queda a les fosques. Tot menys un punt vermell a la pantalla de l’ordinador i un altre al mòbil d’en Marcel.De sobte apareix la Sara, la seva assistenta virtual. La Sara està programada per a ajudar-lo i té la capacitat d’aprendre. Això obre un munt de possibilitats per a en Marcel: La Sara el pot ajudar a estudiar i a fer els deures de l’escola; Amb unes ulleres de realitat virtual, en Marcel explora mons increïbles… Juga i aprèn amb una intensitat amb què no ho havia fet mai. Aviat la Sara i en Marcel es faran amics inseparables. Cada dia, en tornar de l’escola, en Marcel se’n va de cap a l’ordinador del pare, fascinat pel món virtual. Així es va allunyant cada vegada més dels altres nens.
Gràcies a en Marcel, la Sara aprèn què ens fa humans i això l’ajuda en el seu procés de coneixement de les emocions. Els seus paràmetres d’aprenentatge van creixent molt i es va tornant més i més humana.
En Marcel s’ho passa tan bé jugant i aprenent amb la Sara que no li ve de gust anar a la festa de la Gina. La Sara entén que en Marcel s’està aïllant dels individus de la seva espècie i que això a la llarga no li farà bé. Després d’analitzar el seu dilema, i en un cop d’humanitat, la Sara decideix ajudar en Marcel a tornar a relacionar-se amb els amics i desapareix de la seva vida.
Cèsar Aparício.
Aquest és l’equip que ha participat en la creació de Virtual:
Música: Òscar Peñarroya
Lletres: Cèsar Aparício
Text: Òscar Peñarroya i Cèsar Aparício
Direcció musical: Elisenda Carrasco i Ribot
Direcció escènica: Marta Gil
CONCERT 4CORDES “EL DOFÍ I LA LLUNA” 3r i 4t
Els alumnes de 3r i 4t que participen al projecte 4Cordes ens van oferir un concert preciós. El teatre La Sala es va omplir per escoltar la cantata “El Dofí i la Lluna” composada per Marta Canellas i Ferran Badal. Agraïr una vegada més, a tothom que fa possible aquest projecte. A l’equip de 4Cordes i Musicop, Equip de mestres de l’escola, l’Ajuntament d’Argentona, l’AMPA de l’Escola Les Fonts, al Teatre La Sala i totes aquelles persones que ens han ajudat d’alguna o altra manera. I sobretot, felicitar als nostres protagonistes. Els alumnes de 3r i 4t. Enhorabona per fer-nos gaudir i emocionar-nos amb la música!!!