La classe de 2n hem fet diverses activitats per descobrir la diversitat de persones que hi ha en el nostre entorn, les diferents maneres de ser que tenim, les diferents maneres d’estimar i, per tant, les diferents maneres que tenim de formar una família.
Vam començar explicant, cada un dels alumnes, com és la seva família: quants membres té i amb qui vivim. En acabat, cadascú va dibuixar la seva família i vàrem poder veure que, malgrat totes ens estimen, eren diferents: hi havia pares i mares separats, pares i mares que vivien junts, amb només un fill o famílies nombroses.
Amb l’ajuda del llibre “Familium XXI” vam descobrir que hi ha encara més diversitat de famílies. El llibre ens proposava les històries de diferents nens i nenes dels quals només en coneixíem els noms; amb l’ajuda del llibre, havíem de descobrir qui era la família de cadascun d’aquests nens. Hi havia famílies homoparentals (de dos pares o dues mares), famílies monoparentals (formades per un sol adult –un pare o una mare–), famílies d’acollida (les que cuiden els infants que per diferents raons no poden estar amb els seus pares biològics) i les famílies nuclears (formades per un pare, una mare i els seus fills). I les vam dibuixar.
Tot seguit vam emprendre un joc de disfresses per poder representar cadascuna de les modalitats de famílies que havíem estudiat. En grups de 3, 4 o 5 alumnes vam fer unes petites dramatitzacions per a que la resta de companys de la classe poguessin endevinar quina família era la que representàvem.
Ens vam trobar amb un petit problema: vam veure que en Roger (el fill de dues mares), no volia anar a escola perquè els nens de la seva classe es reien d’ell, el rebutjaven i li deien paraules lletges perquè tenia dues mares enlloc d’un pare i una mare.
Amb l’ajuda del “Sentimòmetre de la classe de 2n” vam poder pensar com es sentia en Roger i vam decidir que necessitava ajuda. En grups de 4 i 5 vam fer un petit treball en grup per pensar com podíem ajudar a en Roger. Després, un portaveu de cada grup va explicar a la resta les decisions que havien pres per poder ajudar a en Roger:
– Avisar el mestre si veiem que té problemes
– No ser un dels nens o nenes que se’n riuen
– Jugar amb ell
– Cuidar-lo
El “Sentimòmetre de la classe de 2n” també ens ajuda a dir com ens sentim nosaltres mateixos. Hi ha una pila de sentiments que hem representat amb “emoticonos” i podem enganxar el nostre nom al costat del sentiment o estat d’ànim que més s’avé a les nostres emocions.
El dimecres 27 vam enviar a la ràdio de Premià a dos representants de la classe de 2n per a que expliquessin totes aquestes activitats. El divendres, tots els alumnes de l’escola ens vam reunir a la sala i vam exposar els nostres treballs i conclusions de tot el que havíem après sobre el tema que havíem treballat.
Aquí teniu l’enllaç a l’audio de la ràdio Premià. Els nens de 2n apareixen a partir del minut 27 aproximadament:
Aquí us deixem unes fotos per a que en gaudiu tan com nosaltres.
També esperem els vostres comentaris.
Hola sóc la iaia del Nil i m’ha agradat molt com han parlat a la radio en Nil i en Kevin, felicitats a la escola per aquest projecte.
Hola som en Jan i la seva mare Maria. Hem escoltat el programa de ràdio i volem felicitar en Kevin i el Nil perquè ho han fet molt bé.
També ens ha agradat molt el treball sobre les famílies i el sentimòmetre.
Hola David soc la noa i m’ agradat mol com han parlat el Nil i el Kevin bueno adeu.
M’encanta aquest projecte!
El llibre Famílium xxi em sembla molt interessant!
Quina sort que la classe de 2n tingui un sentimòmetre.