A partir d’una conversa col·lectiva sobre el que creiem que sabem dels pops, han sorgit les preguntes a investigar en el nostre projecte del nom de la classe: ELS POPS
VULL ESTUDIAR ELS POPS PER SABER COM FUNCIONEN LES VENTOSES I PER QUÈ ENGANXEN TANT?
- SÓN UNES RODONETES QUE ENGANXEN MOLT.
- ELS CALAMARS TAMBÉ EN TENEN, SÓN BLANQUES.
- M’AGRADARIA SABER COM HO FAN LES VENTOSES PER ENGANXAR-SE TANT.
- A CASA MEVA, A LA MEVA MARE, SE LI VA ENGANXAR AL DIT UN POTA DE CALAMAR.
JO VULL SABER PER QUÈ TENEN VUIT POTES?
- EN TENEN 6
- NO, EN TENEN 9, PERQUÈ LES VAIG COMPTAR UN DIA QUE VAIG VEURE UN POP EN UN LLIBRE.
- NO, EL MEU PARE EM VA DIR QUE EN TENEN VUIT.
- ELS POPS TENEN TINTA, LA TIREN A L’AIGUA I AIXÍ L’AIGUA QUEDA TOTA NEGRA, LLAVORS EL POP S’ESCAPA PERQUÈ NO EL VEUEN.
- NO, ELS POPS NO TENEN TINTA, SÓN ELS CALAMARS I LES SÍPIES.
- HI HA POPS QUE EN TENEN, I POPS QUE NO.
- ELS POPS PETITS NO EN TENEN, ELS GRANS SÍ.
VOLEM SABER SI TENEN TINTA ELS POPS?
- TENEN EL COS PLE DE PIQUETS.
- CANVIEN DE COLOR PER CAMUFLAR-SE.
Propostes que fan per saber com són els pops.
- ANAR A UNA BOTIGA DE POPS.
- AL MATARÓ PARK, A UNA BOTIGA D’ANIMALS QUE HI HA.
- EL MEU PARE ELS AGAFA AMB LA MÀ.
- ELS PESCADORS A VEGADES EN PESQUEN.
- A CASA AMETLLER, A LA NEVERA TENEN PAQUETS DE POTES DE POP AMB ELS TENTACLES. SÓN PAQUETS D’UNA, DUES O TRES POTES.
- …
A mida que anem investigant i descobrint més sobre el món dels pops, ens van sorgint noves preguntes.
Us anirem informant.