A FER PA

El dimarts vam anar a Can Montmany  a veure  com es comença a fer el pa. Ens va agradar molt! Primer es sembra el blat , després es separa el blat de la palla amb una eina que es diu trill i  el blat es trenca amb un morter .Al final ens surt la farina i podem fer el pa. El pa el posen al forn, però  a la Floresta,  perque allà tenen un forn molt gran.

ALDA PÉREZ – 4tA – Volcans

DECOREM LA CLASSE

A l’escola Ciutat d’Alba hem fet un volcà amb pintura perquè sigui mes bonica i perquè quan vinguin totes les mares d’ aquesta classe o altres classes a treballar aquí els hi agradi més. L’hem fet perquè mitja classe estava blanca i vam pensar que així seria molt mes bonica amb el volcà que estem fent aquest any. Per a mi aquest any està sent el meu preferit.

Miquel Ventura – 4tA (Volcans)volca

DECOREM EL CARRER

Tot va començar a l´escola quan l`ajuntament ens va demanar que decoréssim un paraigua blanc . Va ser molt divertit perquè ningú es decidia a com decorar-lo. Finalment vam decidir fer un sorteig i la majoria van votar decorar-lo amb superherois inventats. Els dibuixos, quan els vam veure, ens van semblar molt divertits. Un dels superherois tenia forma de patata esclafada. Hi van haver-hi uns de molt graciosos, d’altres de molt bonics, d’altres molt monos, etc… Hi havia un grup que va ser molt divertit: van fer un drac amb banyes. Ens vam petar de riure, però van quedar molt bonics.

Si els voleu veure estaran penjats al carrer per la festa del comerç. A veure si descobriu quin és el nostre!

MIREIA MARTÍNEZ

MAGALÍ LOPES DE OLIVEIRA

PAU CAMPS

MARTA JOLY

LA BICICLETA A 4T

Fa uns dies va venir l’Eliseu, el pare de la Martina. Primer vam baixar a l’aula de musica a veure un powerpoint de les bicis antigues. Des de la primera bici que es va fer fins a l’última bici. Després vam pujar a la classe i ens va ensenyar com funcionava una bici i a fer-la servir. Ens va portar la bici de la seva filla. Ens va ensenyar a desmuntar una bici, com es va inventar la bici i com era quan es va inventar. Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre molt de la seva mecànica. Gràcies Eliseu!

LUCAS OLMOS

YERAY CAMPOS

XAVI COLÀS

NICOLAS GONZÀLEZ

TALLER D’ELECTRICITAT A 4T

Al taller d’electricitat ens ho vam passar molt bé. Primer el pare d’en Yeray ens va ensenyar moltes fonts d’electricitat (per exemple plaques solars, centrals nuclears, etc..). Després ens va ensenyar unes plaques solars molt petites. Les vam ficar al costat de la finestra i amb una màquina vam veure quanta electricitat proporcionava. Vam crear electricitat amb 25 plaques solars i una ràdio, i la vam fer funcionar!!! Però abans de que funcionés la ràdio vam fer funcionar unes bombetes amb les plaques solars i vam mirar quanta electricitat teníem en el nostre cos. També ens van donar unes places fotolluminiscents.

GRÀCIES PITU!!!

HUGO PERNIA

ÁLVARO DE VILAR

HUGO CASTELLANOS

GUILLERMO GUADALUPE

XAVI GARCIA

TALLER DE FOTOGRAFIA A 4T

Tot va començar el dilluns 8 d’Abril, quan la mare d’en Lucas va venir a la classe. Tots vam anar a la sala de ciències i sabeu que ens va dir? va dir:

“El Dilluns que ve, tornaré a venir i amb una caixa de sabates i farem una fotografia en blanc i negre.”

Després ens va ensenyar un munt d’informació que era, però, interessant .

Tal com us vam dir,el 15 d’Abril la mare d’en Lucas va tornar a venir. Ens van fer entrar a un minilaboratori que havien construit, tapat, protegit ,etc… Un cop a dins, ens van donar un paper fotosensible. En aquell paper, després de passar-lo per varis líquids, ens va sortir una foto. Però abans de fer tot això,vam agafar una capsa pintada de negre i vam posar el paper fotosensible a dins, davant l’unic forat que hi havia a la caixa. Vam sortir a fora a fer una foto del lloc (o la cosa) que ens agradava com per exemple una flor, un arbre,etc…

Gràcies per ensenyar nos aixó, Cristina!

Després a classe vam continuar estudiant la llum i el color. Ara us explicarem el disc de Newton. El disc de newton és rodó i te tots els colors de l’arc de Sant Martí. Hem de posar un disc a sota de la rodona . Després fiquem un llapis a sobre de la roda. Després agafem el llapis i girem el disc. Si mireu els colors i gira ben ràpid, sortirà blanc.

Si voleu fer un altra experiment, un dia de sol heu de posar un cd a sobre d’aigua. S’hi reflexeran els set colors dels quals està composta la llum.

ELSA COMPTE

MARTINA CLIMENT

ARNAU SANZ

NOEL JIMÉNEZ

FENT EL CAMÍ DELS MONJOS (2ª PART)

El camí dels monjos és un camí estret, amb moltes pedres i molta terra. Vam caminar des de Terrassa fins a Sant Cugat. Amb nosaltres van venir 5 persones del Club Muntanyenc de Sant Cugat. Van venir a la primera part i a la segona part també. Vam baixar i un noi va relliscar amb una pedra i tots ens vam pixar de riure.

Abans de dinar vam veure us avions teledirigits. Després de dinar, al costat del camp del Sant Cugat, vam jugar a un joc que ens vam inventar, que es diu ACONSEGUIR EL TRO. Consisteix en seure en un tro que té forma de cadira.

Després els senyors del Club Muntanyenc ens van explicar la història del monestir de Sant Cugat. La història va ser impressionant! Ja havíem arribat, fi del camí dels monjos.

ORIOL SÁNCHEZ,

ANDRÉS GNAZZO