L’escola bressol, en la seva acció complementària a la família, comparteix amb aquesta la cura i l’educació de les criatures en els seus primers anys de vida. Si sempre, al llarg de l’escolaritat, compartir criteris educatius entre família i escola és necessari, en aquest primer cicle es converteix en un requisit ineludible per promoure un desenvolupament harmònic en l’infant.
Les escoles bressol municipals, en aquest sentit, hem de posar una atenció especial al procés d’adaptació i coneixença mútua entre la família i l’escola en què es converteix l’estada dels infants al centre. Partim de la idea segons la qual les relacions entre la família i l’educadora han de concretar l’objectiu general de compartir l’acció educativa en alguns àmbits més específics:
- Coneixement de l’infant,
- Establiment de criteris educatius comuns,
- Oferiment de models d’intervenció i relació amb els infants,
- Ajut per conèixer la funció educativa de l’escola.
En el centre el contacte informal entre les famílies i les mestres és molt freqüent.
Aquesta quotidianitat, té moltes virtuts, ja que permet una comunicació immediata i el traspàs d’informacions necessàries sense demores, que es complementa amb altres situacions d’intercanvi, més formals i estructurades, com poden ser les entrevistes.
Compartir amb les famílies i adoptar posicions comunes pot tenir un efecte molt important pel benestar i el creixement de la criatura. Les escoles bressol municipals es destaquen pel treball que realitzen al voltant d’aquestes estratègies d’intervenció educativa, que inclouen la interacció quotidiana i els informes escrits que ajuden les famílies a disposar d’una visió més global de l’evolució dels seus fills o filles durant aquest període.
- MATERIAL:
LLISTAT DE MATERIAL PER LACTANTS
- AUTORITZACIONS NECESSÀRIES:
AUTORITZACIÓ ADMINISTRACIÓ ÀRNICA
Autorització informada general CEDIAP
AUTORITZACIÓ DE RECOLLIDA DELS INFANTS