Torrades cremades

Les nenes i els nens de primer estem treballant els sentits amb l’ajuda del follet Pèbili. En un sessió de filosofia, vam experimentar el sentit de l’olfacte a través de la olor d’unes torrades. Per sentir-ho plenament, ens vam tapar els ulls amb un antifaç i així experimentar la sensació. A la majoria ens va encantar la olor de la torrada fins que es va cremar i alguns/es ja no ens agradava tant.

Després varem tocar la torrada cremada. Amb el sentit del tacte ens vam adonar que la torrada cremada era dura, cruixent i calenta. En canvi la llesca de pa sense torrar era tova i freda.

Finalment, les vam tastar amb el sentit del gust. Gairebé tots preferim el sabor del pa torrat.

Va ser una sessió diferent i interessant de compartir amb els/les nostres companys/es. I és que el sentit de l’olfacte està força oblidat a les classes. Gràcies Pèbili per ensenyar-nos a experimentar noves sensacions!

smart

FILOSOFIA PER APRENDRE A PENSAR

“Plantejar-se preguntes no és sinònim d’ignorància sinó d’una curiositat filosòfica. Així ho entén el programa Filosofia per Nens (Filosofia 3/18), que s’aplica a les aules per ajudar als alumnes a desenvolupar un pensament crític i cívic.”

Us deixem l’enllaç de l’article de la Vanguardia on es parla sobre el projecte, per tal que com a pares/mares en pugueu fer una lectura i apropar-vos al projecte que realitzem a l’escola amb els vostres fills/es.

Magazine digital

Fem fang amb els ulls tapats – 3r

Fa uns dies,  els nens i les nenes de 3r vam descobrir que la Gus, la protagonista del llibre de filosofia, és cega. Durant aquestes setmanes, hem anat veient com viu i com es sent en algunes de les situacions quotidianes.

A l’últim capítol, vam veure com vivia ella l’experiència de fer una figura de fang, i com que no és el mateix llegir-ho que viure-ho, nosaltres ens hem tapat els ulls i també hem fet fang.

A les classes del Sol i de la Lluna han arribat les marietes Filo!!!

Les Filo ens visitaran cada setmana i són les encarregades d’organitzar-nos les activitats de Filosofia. A través de contes, jocs, quadres… ens proposaran una sèrie d’activitats que ens faran pensar, reflexionar, interpretar, comparar, exposar el nostre punt de vista, escoltar el dels altres…  que ens faran encendre la bombeta de les bones idees!!!

Casament de l’all i la ceba- 2n A

Els nens i les nenes de 2n A vam fer tots els preparatius pel casament de l’all i la ceba, on els convidats eren un munt de verdures.

Aquesta idea va sorgir arrel d’uns dels capítols del llibre de Pèbili que treballem dins les sessions de filosofia.

FILO

El casament de l’all i la ceba – 2n B

Els nens i les nenes de  la classe de les cascades d’Iguaçú hem representat un  casament relacionant el capítol del llibre d’en Pèbili que expliquem a les sessions de filosofia 3/18.

Aquest capítol ens parla d’un casament d’un  all i  una ceba, en el que els convidats d’aquesta festa són verdures, fruites i utensilis que podem trobar a la cuina.

Els nens se’ls va acudir organitzar i representar un casament on ells són els veritables protagonistes !!!

BODA

Sentim amb les mans – 3r

L’últim capítol que hem llegit del llibre “Kio i Gus” del porjecte Filosofia 3/18, ens narrava com la Gus sense veure-hi era capaç de fer una figura de fang. Per ella el sentit del tacte era molt important, i per això, per elaborar una figura sempre ho feia de manera molt detallada. I avui, ho hem volgut intentar nosaltres, ens hem tapat els ulls i hem intentat fer una figura de fang, la mateixa que després hem fet amb el sentit de la vista afegit. No ho hem fet tant bé com la Gus, però ens hem esforçat d’allò més!

sentim

Sentim – 3r

A filosofia estem llegint el llibre de “Kio i Gus” i a poc a poc anem coneixent els personatges.

Aquestes últimes setmanes hem descobert que la Gus és cega i és per això que  hem fet jocs per estimular els nostres sentits.

Hem jugat al joc del telèfon, al joc de la formiga i al joc de dirigir. Tota una experiència per aprendre més dels nostres sentits.

sentim