Xeringada

Vam fer la xeringada al pati de l’escola. Hi havia diverses galledes plenes d’aigua amb colorant. Portàvem unes pistoles que anàvem omplint d’aigua i ens l’anàvem tirant entre nosaltres. Després ens vam mullar amb els aspersors i finalment ens vam posar al solet per assecar-nos.

Va ser un gran i a més a més amb la calor que feia venia molt de gust una remulladeta!

Taller neurociència

Hem demostrat amb un experiment quan fràgil és el nostre cervell.

L’ou és el nostre cap: la closca és el nostre crani i el rovell i la clara de l’ou són el nostre cervell.

Hem preparat dos carmanyoles: en una hi hem posat un ou i  hem precintat la carmanyola amb cinta adhesiva  i a l’altra hem posat un altre ou protegit amb papers, bosses de plàstic , plàstic de bombolles i   Porexpan i també l’hem precintat.

A la carmanyola que contenia l’ou sense protecció  aquest a quedat xafat completament i a la carmanyola que contenia l’ou protegit no ha passat res, l’ou estava intacte.

La protecció del casc de la bici o del patinet fa la mateixa funció que en el nostre experiment.

Hem convidat als alumnes a treure’n conclusions.

Taller capacitat de Mates

Vam fer un taller de capacitat a la zona de la xarranca.

Teníem dues garrafes per omplir, unes galledes i diverses ampolles de diferents mides. Havíem d’esbrinar quants litres hi cabien a les garrafes. Vam fer grups de tres persones. Una persona s’encarregava d’anar apuntant a la llibreta les quantitats que anàvem posant dins la garrafa. Vam omplir diferents ampolles d’aigua i les vam anar buidant a la garrafa fins que va estar plena. Després tot el grup, vam sumar les quantitats que havíem posat dins la garrafa.

Ho vam fer molt bé perquè el resultat va ser molt aproximat i fins i tot alguns grups van dir el resultat correcte!

Castell Burriac

Vam fer una sortida al Castell de Burriac. Ens vam cansar força pujant i després vam haver de baixar poc a poc perquè era un caminet força complicat de baixar. Vam dinar a la Font Picant i vam estar jugant una estona. Finalment vam anar a la Font del Mig i allà vam jugar tots junts amb la botigueta que vam crear.

Ens ho vam passar molt bé!!

La terra es mou

Hem estudiat el recorregut de l’ombra  durant tot un dia. Hem vist que el sol surt per l’est i fa l’ombra molt llarga a l’oest,  a les 9 del matí. Al migdia l’ombra és molt més curta i a la tarda canvia de costat  i el sol està a l’oest i l’ombra es projecta a l’est.

Mesurem el pati

A la classe de Matemàtiques hem treballat les Unitats de longitud. Hem mesurat els desnivells del pati. Hem fet un càlcul de quants metres mesuraven i hem fet la suma de totes les dades  per entregar-li a en Pep Padrós . En Pep necessita pintar tots els desnivells i nosaltres li hem calculat quant metres i centímetres ha de pintar.

En  Pep ens ha agraït la feina que hem fet .

Diferents perspectives

Avui, a classe de plàstica, hem treballat diferents perspectives  a partir del dibuix d’un nino de peluix al natural. Hem treballat el dibuix al natural .

Primer dibuixaven el peluix que tenien al  davant i després dibuixaven la part del peluix que no tenien al davant , és a dir , l’altre costat. És evident que , a molts companys els ha costat dibuixar allò que no veien.

Amb aquest exercici treballem com la nostra posició física ens fa veure un mateix paisatge des de perspectives diferents segons el lloc des d’on el mirem. També treballem posar-nos al lloc de l’altre i imaginar que està veient.

Hem demanat  als alumnes  un esforç   mental i també ens ajuda  a entendre i  a tenir en compte que segons el lloc a on estem ubicats  respecte  l’ esdeveniment , les persones tindrem una imatge diferent d’aquest mateix esdeveniment i totes seran reals.