ECOSISTEMES I MAQUETES

Per treballar la protecció del medi ambient hem realitzat unes maquetes d’un ecosistema que s’ha escollit.
El grup del Pau i del Sol han realitzat una maqueta del Desert del Sàhara.
El grup de la Maria, l’Alèxia i de la Júlia l’han fet del Mar Mediterrani
I el grup del Lluc i de l’Aniol l’han construït de l’Amazònia.
Amb la realització d’aquestes maquetes s’ha buscat la següent informació del ecosistema que es treballa.
 Localització
 Essers vius que s’hi troben (plantes i animals) i com s’alimenten.
 El medi físic i com els éssers vius modifiquen el lloc on viuen.
 Relacions entre els éssers vius (productors i consumidors): cadena alimentària o xarxa alimentària.
 Algun problema que hi hagi i/o les espècies en perill d’extinció.

També s’ha reflexionat sobre la importància de conservar el medi ambient.
EL PROCÈS DE TREBALL
Com ho fem (amb quins materials, com ens organitzarem, els dissenys, etc.
Busquem la informació (a Internet, en llibres, etc).
Construïm la maqueta (mans a l’obra).
Redactem els coneixements apresos en un document word.
Exposem als nostres companys les maquetes dels ecosistemes estudiats.
I finalment l’autoavaluació. Aquests són els criteris que hem seguit.

Saps identificar els conceptes bàsics per l’elaboració de la maqueta de l’ecosistema escollit
Has mostrat interès i preocupació per presentar bé el teu treball
Has seguit les instruccions que t’han donat
Has treballat de manera adequada i ordenada
Has fet una bona exposició oral
Has treballat bé amb el grup de treball

Unes reflexions …
He après moltes coses. Com per exemple que el vell marí està en perill d’extinció, que el mar Mediterrani fa 2.500.000 km quadrats, etc. Ens ha costat fer la maqueta, ficar el animals marins, les roques… Vam trobar una pàgina on quasi deia tot sobre el Mar Mediterrani. M’ha agradat molt fer la maqueta del Mar Mediterrani, perquè m’agrada molt el mar!

Paraules que hem après en aquest treball :aquàtic, biodiversitat, biosfera, cadena alimentària, carronyaire, comunitat, consumidor primari, secundari, contaminació, depredador, desforestació, ECOSISTEMA, escalfament global, espai protegit, éssers vius, medi ambient, medi físic, població, productor, responsabilitat, terrestre, xarxa alimentària.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *