“El monstruo viene a verme…”

Fa forces dies que no escric i també forces dies que no puc penjar gaire material. Per una part, em crea neguit perquè us tinc una mica abandonats però aquest curs, el material anirà penjant-se amb més lentitud de l’esperada tot i que espero que sigui per un bé en la seva qualitat.

Avui, m’agradaria parlar-vos de la pel·lícula “Un monstruo viene a verme”, estrenada recentment a les sales de cinema, dirigida J.A. Bayona amb guions de Patrick Ness (autor de la novela).

El primer que us en puc dir és que vaig sortir de la sala del cinema tocat. Però també amb la idea de què és una pel·lícula que ha de ser visualitzada a l’escola pels alumnes de cicle superior ja que pot ser una bona ajuda pels docents de les nostres escoles per treballar l’educació emocional.

Al film s’hi tracten temes com l’assetjament escolar, les malalties i la seva gestió emocional dins la família, així com la gestió pròpia de les emocions.

I tot sota la visió d’un noi anomenat Connor que, amb només dotze anys, ha de fer front a una sèrie de conflictes emocionals que el porten a construir un personatge nou a la seva vida: el monstre.

No us vull desvetllar gaires més detalls sobre la pel·lícula perquè us recomano, de totes totes, anar-la a veure i parlar-ne a les aules. Potser no trobareu adequat veure la pel·lícula però potser us animeu a buscar-ne el llibre i fer llegir certs passatges als vostres alumnes.

Estic segur que, si us endinseu en aquesta història, la portareu a l’escola d’una manera o una altra.

L’educació emocional, per sort, cada cop agafa més importància dins de l’escola perquè no ens podem oblidar que estem formant persones i, l’aspecte emocional, la intel·ligència emocional és un dels més importants perquè tota la resta vagin a l’hora de manera equilibrada.

Si l’acabeu veient, recordeu que estaré encantant de llegir les vostres opinions i intercanviar-ne de noves. Les emocions ens enriqueixen!

Enric Coll