Us deixem aquí l’enllaç de l’activitat que heu fet al taller d’informàtica durant la setmana cultural per tal que pugueu continuar jugant des de casa.
Esperem que us continueu divertint molt.
Us deixem aquí l’enllaç de l’activitat que heu fet al taller d’informàtica durant la setmana cultural per tal que pugueu continuar jugant des de casa.
Esperem que us continueu divertint molt.
Aquí us deixem un petit resum del que em treballat aquest trimestre sobre geometria, per tal que pugueu preparar el control dels propers dies. Recordeu que a més també hem estat treballant el tema dins dels racons de matemàtiques.
Es tracta d’un resum ampliat del que ja us vam presentar el curs passat, com ja vam comentar a classe només hem anat ampliant alguns aspectes del tema.
I no oblideu que podeu consultar altres articles d’aquest mateix bloc relacionats amb el tema, segur que us anirà molt bé, i deixar algun comentari.
¿Después de que consonante escribimos “m” o “n”?
¿Cuándo escribimos “ll”, “y”, “i”?
¿Y “B”?
A continuación encontraréis la norma y los enlaces correspondientes.
Aquesta grafia no representa cap so, llevat d’alguns casos d’onomatopeia, és a dir, d’imitació de sons (ha, ha, ha!, ehem!…), o de paraules d’altres llengües que ho han estat catalanitzades (hippy, hall…). A sota trobareu alguns trucs per recordar quines paraules porten “h” i enllaços.
LA H
En castellano, la H no se pronuncia, es muda, menos cuando está en el dígrafo «ch» y en algunas palabras extranjeras, como en el caso de la palabra hall (vestíbulo), en inglés. En este caso, su pronunciación es la de una J suave. Os dejamos unas normas fáciles de recordar y unos enlaces.
LA H
Els signes de puntuació serveixen per ordenar el discurs escrit, com ho fan les pauses, els canvis d’entonació, les exclamacions, etc. Aquí us deixem una breu explicació i uns enllaços per practicar.
A 3r estem treballant la geometria: identificació de les parts dels cossos geomètrics, els cossos rodons, la classificació dels polígons segons els costats, la circumferència i el cercle.
Us adjuntem un seguit d’enllaços per treballar des de casa.
Dins del bloc podeu trobar alguns enllaços més. Només cal que al buscador poseu: matemàtiques –> geometria.
A l’hora de llegir un text a vegades ens trobem que tenim molta fluïdesa lectora però que no hem entès res de res. En el següent document trobareu algunes estratègies lectores que us ajudaran a millorar aquesta comprensió.
Com ja estem fent fa uns anys de tant en tant els alumnes de C.M es porten a casa dictats per preparar. En aquest article trobareu els 5 passos per preparar aquests petits textos.
Passos a seguir per treballar un dictat preparat:
1.- Llegeix el text, almenys dos cops, parant atenció a com s’escriuen i es pronuncien les paraules.
2.- Fixa’t en les paraules que porten accent, majúscules, b/v, etc. I copia el text amb l’ortografia correcta, i amb bona lletra. Repassa-ho, vigilant que no t’hagis equivocat.
3.- Fes l’exercici que se’t demana a sota del text.
4.- Si pot ser, que algú t’ajudi a preparar el dictat. Primer l’han de dictar, després subratllar allò que estigui malament, pensa i corregeix els errors comesos. Si no te’l poden dictar, torna a copiar el text.
5.- A l’aula el/la mestre/a et dictarà de nou el text. Compara’l amb el que t’han dictat a casa, has millorat ?.
A més dels diferents dictats que portareu a casa no oblideu que en aquest bloc podeu trobar altres dictats per treballar. Poseu al buscador “dictats” i els trobareu