FESTA DE DOM BOSCO

Ahir dilluns, dia 31 de gener, vam celebrat la festa de Sant Joan Bosco. No podien faltar els dos nous membres del nostre equip que aquest curs ens acompanyen.

En Trickster està molt trist per la situació de la pandèmia i tot ho veia de forma negativa. La Team, que ja coneixia bé a Dom Bosco l’ha cridat a veure si l’ajudava a animar a la nostra estrella. Dom Bosco ha portat unes ulleres de la positivitat. Quan en Trickster se les ha posat ha començat a canviar la mirada i és que sovint tan sols veiem les coses negatives i estem envoltats de coses positives. Quin bon consell ens emportem! Feu la prova, amb ulleres o amb la imaginació podem intentar fixar-nos més en les coses boniques que ens passen.

Després hem compartit un berenar ben bo. Us l’he guardat per quan torneu a l’escola.

Avui hem continuat amb la festa i hem fet un sortida lúdica al parc de Sant Jordi on hem gaudit d’un matí de joc.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

CONTE DE LA TALPETA

Pels que encara sou a casa, us deixo aquesta conte divertit que sé que us agrada i espero que ens puguem veure ben aviat.

Publicat dins de Contes | Deixa un comentari

PROPOSTA DE LECTOESCRITURA

La proposta d’avui és fer lectura d’imatges.

El dibuix és un llenguatge visual que representa o interpreta la realitat.

El llenguatge visual que ens permet “llegir” allò que veiem.

Aquesta activitat implica el treball de vocabulari així com el treball de la construcció correcta de la frase.

Els podem demanar que ens expliquin el que veuen o ajudar-los fent preguntes com:

Qui són?

On estan?

Què fan?

Què penses què fa fred o calor?

És al matí o a la tarda?

Què fa el papa?

Què fa la mare?

Què fa l’àvia?

Què fan els nens?

Veus algun rellotge?

Podeu fer les preguntes que vulgueu. Us sorprendreu de què veuen els nens i nenes!

Publicat dins de Lectoescriptura | Deixa un comentari

PROPOSTA DE MÚSICA

La música  actua sobre el nostre estat emocional,  té la capacitat de canviar estats d’ànim, activant cada una de les estructures emocionals del cervell.

PROPOSTA 1: LA MÚSICA EMOCIONA

Escolteu aquestes melodies i indiqueu quina emoció de la foto heu sentit quan estaveu escoltant les diferents cançons. 

PROPOSTA 2: LA DANSA DE LES EMOCIONS

Us deixo dues danses relacionades amb les emocions. Espero que us agradin! A ballar!

PROPOSTA 3: SENT I DIBUIXA.

Escolliu l’emoció que us agradi més, escolteu la cançó corresponent i dibuixeu allò que us ha transmès.

ALEGRIA. https://www.youtube.com/watch?v=yIZwuQh1EoY

POR https://www.youtube.com/watch?v=GokiD_oaiok

RÀBIA https://www.youtube.com/watch?v=ekC78UjYsM8&t=88s

TRISTESA: https://www.youtube.com/watch?v=dVyckxZzIU4

 

Publicat dins de Música | Deixa un comentari

PROPOSTA DE LLENGUATGE MATEMÀTIC

La proposta d’avui us farà pensar de valent! Aquí us deixo una sèrie de problemes visuals.

Famílies, cal ajudar-los llegint-los bé la pregunta perquè després ells pensin bé el que se’ls demana. Quan tinguin clar el resultat passeu a la pàgina següent i comproveu si les respostes coincideixen. Tots a fer servir el cervell! ENDAVANT!!!

 
Publicat dins de Innovamat | Deixa un comentari

PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT

JUGUEM AMB UN GLOBUS

Què podem fer? Podem jugar sols o amb algú de la nostra família. Així serà més divertit. Podem fer molts jocs.

1 No deixar que el globus caigui a terra, li anem donant tocs.

2 Per parelles asseguts a terra ens passem el globus, amb les mans, el cap, peus…

3 Per parelles asseguts d’esquena ens passem el globus per sobre del cap, o pels costats.

4 Per parelles portem el globus d’un joc a altre sense que caigui. Ho podem fer amb diferents parts del cos: amb la panxa, cap, esquena…

5 Amb un plat i un pal podem fer una raqueta i jugar a tenis. Només podem fer servir la raqueta i no tocar-ho amb les mans.

6 Podeu buscar un drap gran o un llençol i posar el globus al mig i fer-lo saltar.

7 Per acabar podem jugar a punxar-lo. A veure qui aconsegueix que exploti.

8 Si no us agrada que exploti el podeu decorar, amb un retolador permanent, i fer-li una cara contenta.

Que us ho passeu molt bé!

 

Per si no teniu globus o per si voleu fer un altre joc més:

CONSTRUïM CABANES!!!

Quan feu psicomotricitat us agrada molt fer petites construccions amb els materials del gimnàs. Ara us proposo construir el que vulgueu, caseta, castell, cotxe, autobús… Per fer la vostra construcció necessitareu buscar coses de casa. Podeu fer servir: alguna taula petita o gran, cadires, llençols, teles, coixins, mocadors… Podeu jugar amb la vostra família, pares i germans. Us podeu imaginar que cadascú és un personatge diferent. També us podeu caracteritzar amb algun mocador fent de capa, cintes o mocadors al cap o als braços, fer-vos vestits….

Endavant!! I si voleu fer-ne fotos serà molt divertit compartir-les:

I per si encara teniu ganes de més us deixo un enllaç de propostes on trobareu activitats per activar el cos, idees per fer circuits, salts, equilibris, jocs amb pilotes… Sobretot les 8 primeres planes.

http://www.apinas.cat/wp-content/uploads/2020/04/Activitats-psicomotricitat-a-casa.pdf

Publicat dins de Psicomotricitat | Deixa un comentari

PROPOSTA DE PSICOMOTRICITAT FINA

Aprendre a retallar ajuda a potenciar la coordinació visomotora!

Prepareu tires de paper com podeu veure a l´imatge  i a retallar!

 Família: Treballeu prèviament la posició de les mans a l’hora de retallar. A l’escola sempre els diem que el dit gros s’ha de mantenir sempre a dalt (fixeu-vos en la foto). Com més estret sigui el paper a retallar, més fàcils els serà. Comenceu en tires més estretes i talls curts i aneu allargant a mesura que li vagi sortint millor. Si ja té molta seguretat, podeu retallar formes dibuixades o imatges d’una revista.
Publicat dins de Psicomotricitat fina | Deixa un comentari

PROPOSTA D’EDUCACIÓ EMOCIONAL

ACTIVITATS D’EDUCACIÓ EMOCIONAL EN FAMÍLIA 

 

Què treballarem? LA POR. Apropem l’art i les emocions a casa.

Com ho farem? Observarem el quadre del Crit de Edvard Munch Fem preguntes: que veus? A on està? Com està? Que li deu passar? Representem el quadre amb el nostre cos Pintem el quadre. Si voleu podeu retallar una foto de la vostra cara i enganxar-la a la cara del personatge.

Com ho he fet? Podreu portar el dibuix pintat a la classe.

Publicat dins de Educació emocional | Deixa un comentari

DOM BOSCO

Dilluns celebrem la festa de DOM BOSCO, el primer salesià. Durant aquests dies estem coneixent una mica la seva historia amb diferents capítols de titelles molt divertits.

LA SERIE JOANETFLIX!!!

Alguns n’heu vist un parell, però ara que estem confinats us poso aquí els 4 capítols perquè els pugueu veure a casa. Són petites històries que li van passar i van marcar la seva vida.

31 de enero, Don Bosco. Programa de fiestas 2019 – Salesianos Domingo Savio

 

Publicat dins de Festes, General | Deixa un comentari

PROPOSTA D’ANGLÈS

GOOD MORNING!

1a PROPOSTA: FIND THE COLOR

Es tracta d’una activitat d’anglès perquè pugueu repassar els colors BLUE, YELLOW, RED, GREEN, ORANGE, PINK….

Un familiar us dirà un dels següents colors: ( BLUE, GREEN, YELLOW, BLACK, RED, ORANGE, WHITE, PINK, BROWN, PURPLE) Vosaltres haureu de buscar un objecte que tingueu a casa del color que us hagi dit.

Abans de començar l’activitat podeu mirar el següent vídeo:

2a PROPOSTA: LISTEN THE FARN ANIMAL SOUNDS. Coneixem vocabulari sobre els animals de la granja.

LET’S SING A SONG! I ara cantem una cançó. Recordeu que podem fer els gestos:

 

Publicat dins de English | Deixa un comentari