Continuem amb els ambient. Aquesta setmana hem fet el MES O MENYS. És un ambient relacionat amb les matemàtiques on hem trobat propostes variades que per ells són un joc i sense adonar-se’n treballen un munt de conceptes i processos matemàtics com poden ser: la situació espacial, la classificació tenint en compte la forma i el color, associació nombre-quantitat, contar, associació de colors i molt més. Amb materials atractius i a través d’alguns jocs i reptes aprenen al seu ritme.
TASTET DE FRUITES DE LA TARDOR
Quina alegria poder recuperar les bones costums!!
Avui, als porxos de l’escola, hem pogut gaudir d’un esmorzar compartit de fruites de la tardor: raïm, figues, mandarina, poma i magrana. Cadascú ha pogut menjar les que més li agraden però poder tastar alguna fruita amb la que no estem familiaritzats també és més engrescador si es fa en grup. Molts s’han animat a provar-les i després ho han expressat: m’ha agradat, no m’ha agradat, és dolça, aquesta m’agrada més…
I els de P4 ens ho hem acabat tot.
FANG
La setmana que ens tocava l’ambient de creart, ens va quedar pendent fer la proposta de modelatge de fang i en tenien moltes ganes. Així que aquesta setmana hem aprofitat per fer-la. Cadascú tenia una peça de fang i ha pogut modelar lliurement. Teniem alguns motlles i palets i pinyes per poder fer-hi marques i dibuixos que se’ns acudien. Han passat molt bona estona manipulant-lo i gaudint del moment. Quines creacions han quedat més diferents i boniques!!!
AMBIENT TOCA TOCA-EXPLORA
Aquesta setmana hem gaudit del Toca toca i l’explora.
Hem trobat propostes com ara les taules sensorials amb elements i colors de la tardor on hem pogut fer transvasaments i hem incorporat també el joc simbòlic.
Hem fer la verema, experimentant amb el raïm, aixafant-lo amb la mà de morter i amb les propies mans, traient els pinyols, fent suc…
Hem observat cargols, veient com mengen, com es mouen, com fan caca i els hem estat cuidant durant tota la setmana. Vam posar-los fulles d’enciam, els hem netejat les caques i també els hem remullat una mica. Hem estat veient diferents imatges de la vida del cargol.
A la taula de llum hem pogut crear històries i formes amb elements de halloween i de tardor.
També hi havia diversos contes sobre natura.
I hem fet dos experiments: posar unes pinyes obertes amb aigua i al cap d’una estona llarga…. hem observat com s’havien tancat. Ara s’estan assecant: es tornaran a obrir?
L’altre experiemtn ha estat veure com s’inflava un globus amb vinagre i bicarbonat.
És divertit experimentar. Les converses sobre el que van fent i el que observen són molt riques i els ajuden a interioritar la vivencia que estant tenint. Ha estat molt interesant.
PER MOLTS ANYS, MARIA!
Ahir va ser l’aniversari de la MARIA. Avui li hem fet la seva corona entre tots i li hem cantat la cançó de per molts anys perquè bufés les espelmes.
JA TENS 4 ANYS, MOLTES FELICITATS, MARIA!!!
ARA JA TOTS TENIM 4 ANYS!!!
FESTA DE LA CASTANYADA!
Quin dia més divertit hem passat!!!
Al matí hem fet un tastet de Halloween: podiem anar disfressats i hem estat ballant i cantant algunes cançons a l’aula durant una estoneta.
La Castanyada ha agafat força per la tarda on hem pogut gaudir d’una super gincama de jocs i finalitzar amb un berenar on cadascú ha portat el que més li agrada d’aquesta festa. Ens ho hem passat pipa i ens ha passat la tarda volant. I és clar, que me n’oblidava, també les castanyeres ens han vingut a fer una visita. Molt contentes i divertides perquè és el seu dia.
Desitjo que ho acabeu de celebrar el cap de setmana també a casa i que ben aviat poguem compartir les festes amb vosaltres, famílies!!!
AMBIENT DEL “BLA BLA BLA”
Aquesta setmana hem fet l’ambient del BLA BLA BLA. Hem pogut escriure cartes, manipular amb lletres magnètiques, fer encaixos i puzzles de lletres, jugar al bingo de les lletres, fer de secretaris manipulant els teclats i buscant-hi les lletres per escriure paraules, llegir contes diferents dels que tenim a l’aula, confegir paraules amb pinzes, fer laberints i camins per practicar el traç, etc.
Propostes variades que ens ajuden a continuar descobrint el món de les lletres de forma divertida i motivadora.
FEM UN MURAL
Paper, cartolina, goma eva, seda… de diferents colors, tisores, gomets i cola de barra. Aquests materials són els que teniem a l’abast i aquest ha estat el resultat conjunt:
LA NOSTRA AULA
Com que aquest curs encara no podeu entrar fins l’aula, he fet algunes fotos perquè la pogueu veure una mica. Segur que els vostres fills i filles us poden explicar cada imatge.
AMBIENT DE CREART
Aquesta setmana hem iniciat els ambients. A la nostra classe comencem amb el CREART.
Hem fet diferents propostes relacionades amb la tardor, tant d’elements com de colors i hem utilitzat diferents tècniques de treball.
No tots els infants realitzen totes les propostes, com ja sabeu, però perquè us en feu una idea hem pogut fer:
- un cargol amb closca de castanya.
- un arbre de tardor dibuixat al nostre estil i amb fulles estampades amb el cartró del paper de vàter.
- un arbre de tardor dibuixat per nosaltres on les fulles són trossets de fulles seques que hem estripat amb les mans.
- una mandala amb base de plastilina i llegums seques.
- dibuix lliure amb pintura de colors de tardor.
- mandales de tardor per colorejar.
- fang









