Ja esta arribant el final de curs i a l’aula s’ha creat un centre d’interès sobre “Els pirates”.
Arrel de l’arribada d’un vaixell de pirates de joguina a l’aula de P5, els nens i nenes els ha entusiasmat la idea de saber més sobre aquests personatges.
Amb l’ajuda del conte “Els pirates” narrat per Adrián, Anna, Laia i Roberto ens centrarem en iniciar una aventura amb els infants i gràcies a una sirena amb un mapa, van seguir les pistes per trobar un tresor misteriós. A continuació montarem un puzzle, per veure bé com el pirata ha arribat a la illa. Seguidament amb la PDI, localitzarem amb el google maps d’on eren i per a on estaven els dos pirates més famosos; Barbanegre i Barbaroja.
Després, cantarem i ballarem la cançò dels pirates. En altra sessió jugarem amb els Beebots, veurem si arriben als vaixells pirates fets per els nens i nenes de la nostra classe. A continuació demanem a els nostres infants que dibuixen un pirata, farem una exposició al drive, per a que totes les classes puguen veure les nostres obres d’art.
Finalment en una ultima sessió farem una gimcama per trobar el tresor. Els nens i nenes faran fotos ells/elles mateix/es. Donaran les gràcies per la col.laboració i participació de la resta de classes d’infantil amb un audio i per ultim jugarem amb jocs de pirates amb el Jclic, per veure quant hem après.
El nostre objectiu és endinsar-nos en el món dels pirates, per tant els objectius a treballar son;
- Identificar els diferents tipus de pirates. Pirata, Corsari, Bucaner i Filibuster.
- Conèixer qui eren els pirates més famosos; Barbanegre i Barbaroja.
- Usar correctament les TAC: Google maps a la PDI, BEEBOT, jocs jclic, gravadora d’àudio i càmera.
- Escoltar i aprendre les cançons sobre pirates.
- Visualitzar alguns vídeos.
- Identificar com es mouen els pirates.
- Participar en la recerca del tresor.
- Fomentar el treball col·laboratiu.
- Identificarel vocabulari
- Ser capaç d’escriure les paraules senzilles del vocabulari
- Ser capaç de llegir algunes paraules curtes
- Mostrar una actitud positiva i esforç per anar resolent les activitats
Els continguts son;
- Identificació dels diferents tipus de pirates. Pirata, Corsari, Bucaner i Filibuster.
- Coneixement dels pirates més famosos; Barbanegre i Barbaroja.
- Us de diferents recursos TAC: Google maps a la PDI, BEEBOT, jocs jclic, gravadora d’àudio i càmera.
- Escolta i aprenentatge de les cançons sobre pirates.
- Visualització d’alguns vídeos.
- Identificació de com es mouen els pirates.
- Participació en la recerca del tresor.
- Fomentació el treball col·laboratiu.
- Identificació del vocabulari
- Escriptura de paraules senzilles del vocabulari
- Llegir algunes paraules curtes
- Actitud positiva i esforç per anarresolent les activitats
Les activitats que treballarem en aquest centre d’interès son;
1.Conte dels Pirates de Youtube.
2.Puzzle: Pirata en una illa.
3.Localitzem amb el google maps on vivien els pirates més famosos. Barbanegre i Barbaroja a la PDI.
4.Escoltem, cantem i ballem la canço dels pirates, del Pot Petit.
5.Beebots i vaixells.
6.Dibuixos de pirates compartit al drive.
7.Trobem el tresor. Els infants de P5 fan fotos.
8. Audio d’agraïment per la participació i col.laboració de les altres aules d’infantil.
9.Jocs de pirates amb Jclic.
Els criteris d’avaluació son;
1.Mostrar una actitud de col·laboració, positiva i d’esforç per anar resolent les activitats plantejades.
2.Identificar els diferents tipus de pirates i les seves principals característiques.
3.Identificar com es mouen els pirates, amb quin mitja de transport.
4.Ser capaç de llegir i escriure paraules senzilles de el vocabulari treballat.
5.Identificar el vocabulari de el centre d’interès.
6.Usar correctament les TAC: Google maps a la PDI, Beebots, jocs jclic, gravadora d’àudio i càmera.
7.Participar activament en les activitats aportant idees i opinions i respectant les dels altres.