La Castellassa

El divendres passat a la tarda, ens va venir a visitar el pare de la Joana i el Roc i ens va explicar el conte de la Castellassa.

La historia tractava d’un pastoret que pasturava les seves ovelles per la muntanya de la Mola i una d’elles es va enfilar a una pedra enorme anomenada la castellassa. Al veure que la pobre ovella no podia baixar va anar-la a buscar, i un cop enfilat ell també a la pedra, no va poder baixar, així que va fer nit allà. Però els bosc era un bosc màgic on hi habitava una fada, la qual els va salvar mentre ells dormien, primer a la ovella i desprès al pastoret. Un cop van despertar van veure que eren a baix de la castellassa i es van posar ben contents, van donar gràcies a la fada del bosc màgic, i la ovelleta mai més va tornar a marxar del camí i a no fer cas al pastoret.

Un cop el Marc va acabar d’explicar la llegenda, vam anar a pati i vam veure per un telescopi de cartró la pedra de la castellassa.

Ara tenim un dibuix del conte per pintar que ho farem durant aquesta setmana. Moltes gràcies Marc, els nens i nenes van quedar ben contents de l’activitat i encara avui preguntaven pel telescopi i per la castellassa!!

https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/LaCastellasa?authkey=Gv1sRgCN6e5aWJ6u2gUg#

Eix transversal “els gegants”

Com a treball de l’eix, els nens i nenes hem decidit  decorar unes cortines per a la nostra classe amb motiu dels gegants de castellar.

Primerament hem posat un plàstic transparent sobre la taula, i a continuació hem fet la barreja de cola amb pintura ( tenint en compte els colors dels gegants), ja que cada cortina representava a un gegant diferent.

Un cop hem cobert tot el plàstic amb la barreja, els nens/es hem posat el motlle (la cara del sol i/o la lluna, i/o l’estel), i sobre d’aquest hem posat la tela blanca de la cortina, i hem picat ben fort sobre d’aquesta, amb les nostres mans, per tal de que la pintura quedés ben enganxada a la tela.

 A continuació hem aixecat la tela i ha quedat estampada la cara de sol, lluna i estel. Ha quedat ben maco! Ara només falta cosir-les i posar-les a les finestres!

voleu veure més: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/FemCortinesDelsGegantsDeCastellar?authkey=Gv1sRgCIqnjN6H0r3oSw#

Visitem el mercat del nostre poble

Avui els nens i nenes de la classe dels cavalls hem anat al mercat.

Un cop hem arribat allà ens ha rebut la Mercè i ens ha ensenyat a diferenciar entre supermercat i mercat, cosa que als nens/es els hi costa una mica.

Desprès hem començat a donar un volt per les diferents parades del mercat, a la peixateria, carnisseria, fruiteria i finalment a la floristeria.

A cada parada ens hem aturat per observar lo que venien i la botiguera ens ha explicat coses molt interessants; a la carnisseria hem vist una gallina per dins amb els ous; a la peixateria hem vist un peix que es diu rap amb una boca molt gran; a la floristeria hem vist plantes carnívores que mengen insectes; a la fruiteria hem après que era un alvocat.

Per acabar ens hem ficat dins d’un passadís on només pot entrar el personal del mercat, que es on es troben totes les càmeres frigorífiques, en les que guarden tot allò que sobra de la parada ( peix, carn, embotits, fruita…) per tal de que no es faci malbé. Les càmeres frigorífiques són molt grans, incús ens podem ficar nosaltres dins!

Ens ha agradat molt la visita al mercat, a la tarda hem jugat a fer de botiguers de les diferents paradetes del mercat i hem pagat inclús amb euros (de joguina), hem classificat els diferents aliments segons les parades i hem après la cançó de la massovera.

 voleu veure més: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/ElMercat?authkey=Gv1sRgCMjtybC7-M7eBA#

Galeria d’art d’Enrric Aguilar

 

A PARTIR DEL PROJECTE QUE ESTEM PORTANT A TERME ” EL NOSTRE POBLE” HEM CONEGUT A UN PINTOR, ENRIC AGUILAR, I HEM ANAT A VEURE LA SEVA GALERIA D’ART.

ENS HA ENSENYAT ELS SEUS QUADRES I HEM POGUT VEURE EL SEU TALLER! I HENS HA EXPLICAT COM ES BARREJEN ELS COLORS PRIMARIS I SURTEN TOTS AQUELLS QUE NOSALTRES VULGUEM. SEMBLA MÀGIA!

AL ARRIBAR A L’ESCOLA HEM FET UNA ACTIVITAT DE BARREJA DE COLORS, HEM FET EL CERCLE CROMÀTIC! I ENS HA QUEDAT MOLT MACO!

 

MICA EN MICA ANIREM FENT MÉS QUADRES COM ELS DEL ENRIC, JA QUE ENS HA DONAT MOLT BONES IDEES PER TREBALLAR. JA HO ANIREU VEIENT!!!

https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/FiguresGeometriques?authkey=Gv1sRgCKCorsTor-DNigE#

Cossos geomètrics

 

Hem dedicat unes sessions a treballar la geometria en volum: el cilindre, l’esfera i el prisma.  Hem buscat elements de l’entorn amb aquestes característiques per manipular i comprovar les propietats de cadascun: s’apila, té punxes, roda,…

Hem buscat cilindres, esferes i prismes per Internet, una de les pàgines que hem visitat ha estat:

http://www.xtec.net/ceip-pompeufabra-lloret/ciencia/fitxers/vol1.htm

 

Hem fet estampacions amb pintura i hem comprovat que sortien figures geomètriques planes!

 

També hem fet classificacions amb tots aquest elements.

 

 

 

I finalment hem fet una petita escultura! L’hem construït amb prismes, esferes i cilindres. Quan ja ens ha agradat l’hem enganxat i decorat amb papers, gomets, poscas, purpurina,… i el resultat ja el teniu a casa!

 

Si voleu veure més: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/FiguresGeometriques1?authkey=Gv1sRgCLi62ZLLvrPYMw#

El museu d’art de sabadell

Museu d’art de sabadell

Avui hem anat a visitar el Museu d’art de Sabadell, per tal de començar a sensibilitzar-nos amb l’art. Tot i que la tipologia dels quadres era una mica trista ens han agradat molt les activitats que ens han proposat per l’observació d’aquests:

Ens hem pogut traslladar a l’època en que es van pintar alguns dels quadres (fa més de 100anys) a través dels vestits que portaven, ens hem disfressat per entendre-ho millor i alguns hem quedat molt elegants!

També hem ajudat a la Laura, la monitora del museu que ens ha guiat, a buscar parts dels quadres que s’havien perdut amb la ventada que va fer l’altre dia, i ha estat molt contenta pq nosaltres els hem trobar tots!

També he representat uns retrats.

Ham vist que també tenien rajoles decorades, com la que vàrem fer en la visita a la ceramista Mercè Trabal.

Ha estat una visita força interessant. I demà visitem la galeria d’art d’Enric Aguilar!

Si voleu veure més….  

https://picasaweb.google.com/110865686733052957841/MuseuDArtDeSabadell?authkey=Gv1sRgCKqv5q3a9oLBVw#

 

 

Els gegants de Castellar

Els gegants de Castellar

Em començat  el tercer trimestre i amb ell nous projectes! Hem iniciat l’eix transversal de l’escola, el tema triat es la cultura catalana, I a P3 treballem els gegants, una de les moltes tradicions que tenim a Catalunya. En concret en centrem en els gegants de Castellar, d’aquesta manera lliguem el treball de l’eix amb el projecte del nostre poble.

Avui hem tornat a anar a visitar als gegants, ja que va manar al primer trimestre i volíem tornar-los a veure. El Vicens ens ha explicat moltes coses i hem pogut fer-li moltes preguntes.

Ens hem fitxat molt en els vestits que porten, ja que nosaltres volem fer uns gegants per a la nostra escola, però no uns gegants qualsevol, sinó volem fer el sol, la lluna i l’estel, per aquest motiu la nostra visita d’avui.

Quan hem arribat a la classe hem estat parlant una bona estona sobre els gegants i ens ha sorgit un dubte que no li hem preguntat al Vicens, i hem pensat que poder vosaltres ho sabeu. La pregunta es, quants anys tenen els gegants de castellar, el sol, la lluna i l’estel?

Apa, ja teniu deures pel cap de setmana!!! Que vagi molt bé!

https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/ElsGegantsDeCastellar?authkey=Gv1sRgCNGW4sDsoNrphgE#

Sortida a Can Juliana i Can Casamada

Can juliana i Can Casamada

Air els nens i nenes de P3 vam anar a visitar dues de les masies de la nostra vila, aprofitant que estem treballant el projecte del nostre poble.

La primera on vam anar va ser a Can juliana, on ens van fre una activitat molt divertida. Ens vam endinsar en un bosc màgic i vam conèixer a la fada de la música. La pobre fada havia perdut la seva vareta i sense ella no podia fer música, així que entre tots vam ajudar-la a buscar la seva vareta. Les pistes que teníem que trobar eren tres pedres màgiques de colorins. Finalment vam trobar les varetes dins un cofre, que estava amagat entre els arbres del bosc, i quan vam tornar a la masia, vam fer música i vam ballar i ballar.

Finalment vam plantar tomaqueres i ens las vam dur a casa.

A Can Casamada vam poder gaudir de la visita dels animals de la granja, porquets, vedells, vaques, galls, gallines… I només arribar ens van convidar a uns gelats ben bons!!!

Ens ho hem passar genial, ara sí, vam acabar molt i molt cansats, però ha valgut la pena!

https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/CanJulianaICanCassamada?authkey=Gv1sRgCIrPhvr_lrecZQ#

 

EXPERIÈNCIA AMB LA SANG

A partir d’un poema de la primavera “ La primavera la sang altera” Els nens i nenes de P3 van tenir curiositat per la sang.

Alguns nens ens explicaven que la sang la tenim a dins del nostre cos, però no sabien ben bé a on i com la tenim.

A partir d’aquest moment va sorgir una conversa que a la vegada de fer PENSAR als infants també donava l’opció de COMUNICAR i posar en comú les diferents hipòtesis dels nens i nenes de la classe.

Roger: La sang esta dins del cos, a aquest braç.

Roc: i a l’altre braç també.

Erika. I a la llengua.

Pol: jo cuando me corto en el dedo me salen sangre.

Mireia: jo l’altre dia vaig caure al parc i em vaig fer sang aquí ( genoll)

Ana: on més podem tenir sang?

Martina. A la caveza.

Lola: la tenim per tot el cos.

Roger: si, la tenim per tot el cos, al cap, als peus, a la panxa… Però en el braç hi ha pell i aquí dins tenim els músculs, i la sang esta dins dels músculs.

Sara: no, no pot estar dins dels músculs.

Ana: doncs hem d’investigar com podem tenir la sang a dins del nostre cos. Com ho podem fer això.

Roger: mirant en internet.

Erika: als llibres.

Jan: li podem preguntar als pares i avis.

Ana: també li podem preguntar a la classe dels núvuls que ells estan treballant el cos per dins.

Roger: si, un dia vam anar i ens van explicar com passava el menjar pels intestins.

Roger: podríem fer sang.

Tots: si, volem fer sang.

 

Ana: molt bé, i com la podem fer?

Roger. Amb pintura vermella!

Comença l’experiment. Portem el material necessari per poder fer sang.

Fiquem en un pot transparent pintura vermella i veiem com queda.

Ana: que sembla sang?

Roger: fiquem una mica d’aigua.

El Cristian ens porta una mica d’aigua i ho barregem amb la pintura vermella. Un cop feta la barreja comprovem que queda més aigualit i en un mural amb pinzells el taquem tot de la barreja. Però no ens acaba de convèncer, així que decidim fer alguna cosa més.

Ana: que podem posar doncs?

Jan: sucre, o farina.

Roger. I si posem els pols que són del color del cel.

Cristian. Si els de color blau.

Ana: anem a provar.

Fem una altra barreja amb la pintura vermella, aigua i colorant alimentari blau, i comprovem que la pintura s’enfosqueix.

Amb pinzells pintem en el mural, amb la barreja que ens havia sortit, vam fer sang.

Ara si que tots estàvem contents de com havia quedar.

Tots: això és sang!

A continuació vam fer uns dibuixos de com ens imaginàvem la sang a dins del nostre cos.

 

 Mes fotos dels dibuixos: https://picasaweb.google.com/115503476154110626538/LaSang#