Els alumnes més grans de l’escola han tingut unes sessions amb el Miquel. Aquest ens ha ensenyat les nocions més bàsiques per poder fer una filmació amb bones prestacions, donant molta importància a la llum i a com es podia captar millor el moviment.
Un cop ja havien fet les filmacions, ens ha ensenyat a utilitzar un programa informàtic per editar-les, per tal d’aconseguir una bona feina final.
Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu
El Mar, ha estat el protagonista de la nostra escola durant el 2n trimestre.
Totes les classes, partint de preguntes indagadores, han portat a terme el projecte de caire científic “El Mar”.
Un projecte engrescador, viu i molt emocionant, on partim de reptes per triar, decidir i construir coneixement de manera globalitzada.
Cada classe ha abordat el projecte des d’una vessant diferent. Des de l’experimentació més vivencial a la comunitat de petits, a les aventures d’una pirata, o el contacte amb una científica d’una illa llunyana. També l’estudi dels micra plàstics, el disseny d’una superheroina…
Us compartim alguns dels productes finals de les diferents classes, i també un vídeo de l’acte final de primària on l’expressió corporal i el moviment van ser els protagonistes.
ACCIÓ FINAL: EL MAR EN MOVIMENT
La classe de Nashira de la comunitat grans estudia els microplàstics.
La classe de Hadar estudia com ha canviat el mar els darrers anys i les consequències dels nostres actes.
La classe d’ENIF ha elaborat aquest documental sobre el projecte EL MAR que estan realizant aquest trimestre.
El mar i la platja pels petits de Lyra.
Els taurons i la classe Adhara.
Els alumnes de Sirius dissenyen un Superheroi per la companyia Marvel!
Hem integrat activitats de dansa al nostre projecte del mar, que tots els infants de l’escola estan portant a terme. És molt gratificant i motivador per als nostres infants enriquir els seus projectes amb aquestes activitats creatives i d’expressió corporal.
Tenim la sort de poder col·laborar amb l’Espai Evohé, i l’Ana Corredor, és qui condueix aquestes activitats.
Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu
La setmana passada els alumnes de primària van realitzar un taller sobre educació viària. Per fer-ho, van reproduir els carrers d’una ciutat, amb les seves senyals de trànsit. Els alumnes havien de respectar les normes de circulació quan anaven amb bicicleta, així com saber com havien d’actuar quan anaven caminant.
A principi de curs van contactar amb nosaltres AFRICANDOTO, una ONG que treballa a Tanzània. Ens preguntaven si volíem fer un treball conjunt amb ells/es per tal de conèixer la feina que fan. Els alumnes de 3r i 4rt no ho va dubtar i van dir que sí!
El primer contacte va ser mitjançant una videotrucada on ens van explicar que la seva intenció és construir una escola perquè els nens i nenes de Tanzània poguessin estudiar en millors condicions.
La reacció del nostre alumnat, després de visionar un vídeo del dia a dia a l’Àfrica, els va impactar, molts no eren conscients del privilegi que tenim vivint aquí i poden estudiar amb moltes facilitats. Van veure la importància de l’existència de persones, com la Maria i l’Óscar, i organitzacions que ajuden en països tan necessitats.
Finalment ens proposaven reflexionar i plasmar, en un llenç en blanc, què significa per a ells AFRICANDOTO. I així ho vam fer les tres classes.
Adjuntem unes imatges on podreu veure tot el procés del treball.
Engeguem els grups de debat com a eina potent de participació de la comunitat educativa en la transformació de la nostra escola i del sistema educatiu català.
Les persones representats de la nostra comunitat educativa seran:
Aquest curs escolar no ha estat possible realitzar ambients de lliure circulació. Però amb imaginació, dedicació i amor hem traslladat els ambients a les aules: hem elaborat capses d’aprenentatge a totes les comunitats, des de P3 fins a 6è. Els infants són creadors dels seus coneixements, amb llibertat d’elecció i exploració autònoma.
Ahir 2.12.20 la nostra escola va presentar una experiència a la Xarxa de Transformació Educativa.
Les Xarxes són una iniciativa del Departament d’Educació per impulsar els centres educatius en la 7 dimensions de transformació: desenvolupament personal i social, acompanyament a l’aprenent, personalització dels aprenentatges, organització i gestió flexible de centre, ecosistema educatiu en els aprenentatges, metodologies d’aprenentatge per a la vida i cultura avaluativa com a motor d’aprenentatge i de transformació educativa.
Aquesta reflexió i la reflexió metacognitiva permeten promoure i emprendre actuacions que ens possibiliti continuar la nostra transformació des de la CULTURA PEDAGÒGICA de treball cooperatiu entre centres amb objectius transformadors, respectant les singularitats i afavorint el creixement compartit.
L’escola el Miracle va ser una de les escollides per fer una presentació a escoles de Lleida. Vam aprofitar l’oportunitat per presentar les nostres capses d’aprenentatge com una manera d’adaptar-nos a les exigències del COVID, sense perdre la nostra essència com escola.
Hem estat molt orgulloses de poder ensenyar tota la feina que ha fet el nostre claustre.
L’experiència va ser molt ben rebuda pels companys lleidatans. Gràcies i felicitacions a tots/es.
Des de fa setmanes s’ha posat en marxa un Escape Room educatiu amb el qual l’alumnat de la comunitat de grans ha posat en pràctica les competències bàsiques per resoldre la desaparició d’un científic del Delta de l’Ebre.
Aquesta activitat la realitzen en petits grup i té una durada concreta, durant la qual els alumnes han d’anar trobant les pistes per poder resoldre l’enigma.
Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu
Els infants de primària estan realitzant tallers de robòtica aquests dies de la mà de l’empresa Novoaula. La participació al Projecte POEFA ens ofereix diferents oportunitats educatives i d’èxit escolar.
La robòtica és un sistema d’ensenyament basat en el constructivisme que permet afavorir la creació de nous escenaris d’aula on l’alumnat és protagonista actiu i reflexiu del seu aprenentatge, a través del disseny i l’elaboració de creacions pròpies. Això permet desenvolupar les seves habilitats i competències.
Aquest mes de febrer tenim programades dues sessions de robòtica educativa amb cadascun dels grups de primària. Són sessions dinamitzades per un especialista en robòtica que acompanya les classes i els introdueix en el món de la programació.
Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu