Ajut menjador

Us hem enviat a través del Dinantia tota la informació referent aquest tema.

També podeu consultar la pàgina del Consell Comarcal del Tarragonès:

El Miracle Escola Slow Food

DE L’HORT AL PLAT

ESCOLA AMB PROJECTE PSICOEDUCATIU KM0

SLOW FOOD EDUCATION NETWORK

Dins les línies d’actuació del projecte d’Escola Verda del centre, aquest curs, l’escola ha entrat a formar part del projecte “Escola amb projecte Psicoeducatiu Km0 / Slow Food Education Network del Slow Food Educa Catalunya Community” amb el que es pretén continuar promovent l’educació per a la sostenibilitat, però vinculant-ho amb el desenvolupament de cultura alimentària tenint en compte els Valors de Net, Bo, Just.  En aquest sentit, es pretén fomentar entre els infants actituds de curiositat i respecte pel menjar de proximitat a través de sensibilitat i del gust. Tal com explica l’Anna Raventós, responsable de crear, dirigir, i divulgar aquest programa d’Slow Food a les escoles, també vol ajudar a valorar els productes locals i tradicionals i els seus productors, la cultura gastronòmica de la zona, incloent-hi l’alumnat, les famílies i la comunitat educativa. Alhora vetlla per a la inclusivitat i la prevenció de trastorns alimentaris i l’obesitat infantil.

Aquest curs, els alumnes de Lyra responsables de cultivar l’hort i amb el suport del Pitu Recasens, impulsor i dinamitzador del nostre hort, hem arrencat amb aquesta iniciativa introduint l’escarola perruqueta, una varietat en perill d’extinció que, a diferència de les altres, és més petita, però té un gust més dolç i suau. Aquesta espècie s’està recuperant gràcies a la iniciativa de l’Arca del Gust que neix de la branca de Slow Food.

I avui 22 d’abril i coincidint amb el Dia Internacional de la Mare Terra, la classe de Lyra ha tancat el cicle participant en el showcooking que és l’activitat de cloenda d’aquest procés en el qual es cuina una recepta creativa amb el mateix producte. De la mà de la cuinera Montserrat Queralt, cap de cuines de Nodrim i membre de Slow Food, els infants han pogut ser partícips en la preparació i degustació d’unes croquetes d’escarola que han sorprès gratament.

Els dies 24 d’abril i el 13 de maig també està programat un taller de showcooking per descobrir altres receptes curioses amb aquest producte.

Així doncs, aquest és l’inici del nou recorregut que l’escola inicia com a Escola amb Projecte Psicoeducatiu km0-Slow Food Education Network.

TALLER DIA 24 D’ABRIL: 2ª Showcooking de la mà de Balbina Garcia Ricart de Sant Pere de Riudebitlles amb els alumnes d’Adhara, dins del Projecte Psicoeducatiu km0/Slow Food Education Network del Slow Food Educa Catalunya Community.

Tota una experiència culinària i creativa a on els infants han preparat unes croquetes i coques amb l’escarola perruqueta del nostre hort.

Publicat dins de GENERAL | Deixa un comentari

Tornem a gaudir del rocòdrom!!!!

Estem d’enhorabona! Després de molt de temps esperant aquest moment, els nostres alumnes ja poden tornar a gaudir del rocòdrom. I com no podia ser d’una altra manera, ja l’han estrenat al primer pati que han tingut. Tot un èxit!!!!

Volem agrair la feina feta a l’Òscar i el Josep M. que ens ha permès tornar a gaudir d’aquesta instal·lació tan estimada pel nostre alumnat. I a l’Ajuntament de Tarragona per fer-ho possible. Gràcies a tots/es!

PORTES OBERTES 2024

Per assistir a les portes obertes us demanem que us inscriviu al següent qüestionari (clicar sobre la imatge):

Dia de la copa

Ahir es va portar a terme a l’escola un sorteig de trofeus. Els infants de primària que volien participar només havien d’emplenar una butlleta.

Tots aquests trofeus han estat guanyats per alumnes del centre durant molts anys d’història, però no els podem seguir guardant a l’escola, ja que necessitem habilitar nous espais. És per això que l’escola ha guardat una petita mostra de trofeus per poder-los exhibir com es mereixen i tota la resta s’ha sortejat.

Agraim la participació de tot l’alumnat que s’ha volgut emportar un record tant significatiu de l’escola i enhorabona als premiats!

Sota Terra projecte SAGETA

Concert d’hivern

Us adjuntem el programa de l’esperat Concert d’hivern “Sota Terra”, producte final compartit dels treballs realizats de caràcter científic per tots els infants de Primària.

Publicat dins de GENERAL | Deixa un comentari

Ritual d’hivern comunitat de petits

XII Premis IMET

A l’acte d’entrega dels XII Premis Institut Municipal d’Educació Josep Vives i Ciurana hem guanyat el premi en la categoria d’experiències transversals de centre amb el projecte que vàrem presentar de “Marxa per la sostenibilitat”.

Si cliqueu sobre la notícia podreu llegir la notícia sencera.

Publicat dins de GENERAL | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Consell escolar

Us informem de com ha quedat constituït el Consell Escolar, després de les eleccions que s’han realitzat aquests dies per la renovació parcial dels seus membres.