Una altra novetat d’aquest curs: robòtica!!

Gràcies a l’aportació econòmica que ha realitzat l’AMPA aquest curs els alumnes de 5è s’iniciaran en el món de la robòtica. Durant tot el curs treballaran setmanalment per aprendre de forma progressiva habilitats com pensament lògic, resolució de problemes o treball en equip, mentre programen els dispositius.

A través de la robòtica es programaran unes activitats esportives (futbol, bàsquet i bitlles), que els hi facilitarà una nova forma d’aprendre ciència i tecnologia.

De moment la primera sessió ha consistit en muntar els robots. A pesar de la dificultat de la tasca i de les nombroses peces de les que consta, els alumnes han aconseguit construir els dos robots.

Aprenem suport vital bàsic

Aquests dies estem realizant amb els alumnes de cicle superior classes de Suport Vital Bàsic (SVB). En elles s’ensenya als alumnes les nocions més bàsiques del que s’ha de fer en cas d’emergència.

S’explica als nens/es la importància de conèixer els passos a seguir en el cas de trobar-se amb una persona que està en aturada cardiorespiratòria. I com l’actuació que es fagi en aquests primers minuts amb una persona en aquest estat són vitals per la seva completa recuperació. L’aplicació correcta de les maniobres (alternant el massatge cardíac i les respiracions de rescat) permetrà poder salvar la vida i/o disminuir els efectes negatius de l’aturada. Per intentar apropar-nos a la realitat, aquest aprenentatge el realitzem sobre maníquis. Es tracta d’unes sessions que combinen la teoria amb la pràctica.

I com no, es recorda el pas més important: abans de tot trucar ràpidament al telèfon d’emergències, el número 112.

Blocs de l’escola

Us animem a que doneu una ullada als diferents blocs que tenim:

projectesfestessortides, i educació física.

Els anem actualitzant cada cop que hi ha alguna novetat.

A més, també tenim pàgina a facebook. En ella també hi podreu trobar informació de la nostra escola. Serà un altre mitjà per poder-nos comunicar amb tots/es vosaltres.

L’adreça és la següent: www.facebook.com/escolaelmiracle

Padrins de lectura

Aquest matí s’ha fet l’acte d’apadrinament dels alumnes de 2n i 5è. Ja fa uns dies ho varen fer els de 1r i 6è.

Els grans de l’escola apadrinen als petits, per ajudar-los en el seu aprenentatge lector, no només acompanyar-los per millorar la seva competència lectora, sinò també per transmetre el gust i el gaudir per aquesta activitat que centra el nostre dia a dia a l’escola. Cada padrí és el referent del petit, i l’ajuda i acompanya en tot allò que necessiti.

Aprenem judo de la mà de professionals

Aquesta setmana hem estat de sort!!

L’Alejandro, monitor esportiu que imparteix l’activitat extraescolar de judo, ens ha ofert una sessió d’aquest esport amb tots els alumnes de primària. Vàrem poder organitzar les classes de manera que vingués a una sessió d’educació física amb tots els grups. Així tothom ha tingut la possibilitat de conèixer de mans d’un professional les bases aquest esport.

Gràcies Alejandro!!

Carta al meu alcalde

Amb motiu de la celebració del Dia dels Drets dels Infants, des del menjador de la nostra escola hem participat al concurs del diari ARA “Carta al meu alcalde/ssa“.

Aquest concurs es fa a tota Catalunya. Es tracta d’escriure o dibuixar sobre com voldríem que fos el nostre barri, ciutat, etc. En aquest concurs s’han presentat cartes i dibuixos de nens i nens des de 4t a 6è.

La Janina de 6è va anar dimecres a Barcelona, a recollir el premi. La va acompanyar tota la seva família. Enhorabona!!!

Inici activitat CONTACONTES A LA BIBLIOTECA

Avui hem donat el tret d’inici a les activitats en família a la Biblioteca.

La família de la Ona Corbella ha inaugurat les sessions de contacontes, que a partir d’ara seran quinzenals, amb el conte de “Tito, el Malabarista”. Ha estat molt genial, súper divertit! Moltes gràcies!

Us animem a totes les famílies a preparar una sessió, us podeu apuntar a la Biblioteca.

A més, s’han presentat les novetats adquirides darrerament.

També ens han animat a fer ús del prèstec. No teniu el vostre carnet? Us el fan de seguida i podeu gaudir de tots els llibres de la Biblioteca durant 15 dies. Genial!

Gràcies a la Comissió de Biblioteca de L’AMPA per portar aquest espai endavant!

Colònies escolars

Ja està oberta la inscripció per les colònies que farem aquest curs. Aquest cop anirem a Can Mas, a Torrelles de Llobregat (Baix Llobregat), del 20 al 22 de maig.

Les colònies estan adreçades a l’alumnat de tota l’escola. Amb el pagament del primer termini es garanteix la reserva de plaça. Aquestes són limitades, fins a exhaurir-se. Si esteu interessats no us adormiu!!!

A continuació us deixem un vídeo de les colònies del curs passat: