ERASMUS+

El passat mes de març, del 18 al 22,  la nostra companya Bea Aranda va fer el segon job shadowing com a representant de la nostra escola a Suècia, concretament a la localitat de Gashaga (Estocolm).

Allí la va acollir el centre escolar Futuraskolan Preschool Gashaga, un centre petit, situat en una zona residencial. Els alumnes de l’escola eren infants d’entre 0 i 6 anys i està dividida en dues cases.

La Bea va poder gaudir d’una setmana d’observació amb alumnes de 3 a 6 anys i va poder compartir el dia a dia a l’aula amb les companyes sueques que la van acollir i la van fer sentir com una més.

L’objectiu d’aquesta mobilitat, entre d’altres, era  conèixer: noves metodologies que afavoreixin l’autonomia dels infants en el seu aprenentatge, situacions d’avaluació i de metacognició i a més a més poder observar la internacionalització dins del sistema educatiu.

Durant els cinc dies que estar a Suècia,  va poder observar noves situacions d’aprenentatge, diferents metodologies pedagògiques i organitzatives i d’altres aspectes de l’àmbit educatiu. Va poder veure infants que aprenen i es desenvolupen al seu propi ritme, una escola on el joc és un aspecte essencial de l’aprenentatge i el desenvolupament. Un entorn on cada situació d’aprenentatge està programada amb molta cura i respecte, en un ambient motivador, atractiu i divertit, portant als infants a contexts on puguin sorgir els seus interessos personals i a partir d’aquest fer noves descobertes i aprenentatges i sobretot fer-los conscients de tot el camí que han recorregut fins arribar-hi.

Així doncs, la nostra companya va tornar de Suècia amb la maleta plena de noves idees, d’experiències i aprenentatges per tal de compartir-les amb la resta dels claustre i poder enriquir, millorar i aplicar totes aquelles que valorem positives per la nostra escola i sobretot per als nostres infants.

Tot plegat va ser experiència molt enriquidora.

=================================================

Del 8 al 12 d’abril la Martina Vilar ha representat el nostre centre a Alemanya, a la localitat de Meinerzhagen.

Va visitar el centre educatiu Gymnasium (de 9 a 18 anys) amb un horari ben atapeït, ple d’experiències i aprenentatges per tal d’enriquir i importar noves pràctiques educatives i idees innovadores a la nostra escola. També es va impregnar amb altres maneres d’aconseguir que el nostre alumnat pugui tenir experiències realment significatives en l’aprenentatge de la llengua anglesa a través de la internacionalització i difusió del que fem en el nostre dia a dia d’escola.

Les sessions de treball autònom, els divendres de projectes, els programes d’internacionalització, eTwinning i Erasmus+, Teatre i Oratòria, l’atenció a la diversitat, Coach per l’alumnat…, tot plegat, i combinat amb el desenvolupament de classes en les quals el professorat transmet coneixements i avalua el procés de manera objectiva mensualment, fan que el seu model sigui una hibridació on sembla que han aconseguit que s’atenguin les intel·ligències múltiples i els processos d’aprenentatge de tot l’alumnat de manera activa i respectuosa. Al centre Evangelisches Gymnasium Meinerzhagen li diuen el Meinerzhagener Modell.

=================================================

Del 25 al 30 de setembre l’Araceli Luque i l’Helena Garcia han visitat diversos centres educatius als Països Baixos, dins del Projecte Erasmus+ K120 “Transformació i Ampliació de Temps i Espais Educatius”.

Aquest viatge formatiu ha inclòs visites a diversos centres educatius amb projectes educatius innovadors, noves metodologies didàctiques i diferents maneres de treballar la inclusió i la diversitat.

El programa de visites ha permès visitar Futura College a Woerden, Gooische Praktijkschool a Hilversum i fer un meeting sobre el Big Picture Learning a Fort Altena. A més, han coincidit i han compartit experiències amb professorat d’Itàlia i Irlanda del Nord.

Posteriorment, compartiran l’experiència amb el claustre per tal d’enriquir-nos a tots.

Conclusions de la mobilitat:

#Erasmus+, #MCAEA, #MCTATEE

=================================================

CONCURS DE LOGOTIPS A NIVELL DE CENTRE

El concurs té com a objectiu seleccionar el logotip del projecte que reflecteixi els temes principals del mateix:

1. Aprenentatge col•laboratiu.
2. Millora de les competències digitals.
3. Cooperació amb centres educatius europeus.
4. Respecte a la diversitat lingüística, millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i de les habilitats interculturals.
5. Desenvolupament sostenible.
6. Transformació educativa.

I el logo guanyador que representarà la nostra escola és….

=================================================

CONCURS DE LOGOTIPS

Ja tenim els 82 logos finalistes!

=================================================

El presente proyecto ha sido financiado con el apoyo de la Comisión Europea. Esta publicación es responsabilidad exclusiva de su autor. La Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida.

El projecte CETE+ és un projecte Erasmus+ KA120 subvencionat per la Unió Europea amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de l’alumnat i dels centres educatius que hi participen. Format per 88 centres educatius de Catalunya on el Departament d’Educació n’és el coordinador general.

Marc del projecte
La UE considera de gran importància l’impuls continuat a l’educació i a la formació.
“L’accés generalitzat a una educació i formació de qualitat és un motor del creixement econòmic, la cohesió social, la investigació i la innovació, i alhora augmenta enormement les perspectives de desenvolupament personal dels ciutadans”

Objectius comuns:
1. Fomentar l’aprenentatge col·laboratiu i significatiu.
2. Promoure la personalització de l’aprenentatge.
3. Desenvolupar les competències digitals.
4. Promoure la internacionalització dels centres educatius.
5. Reforçar l’autonomia dels centres educatius.
6. Desenvolupar la competència plurilingüe i pluricultural.
7. Potenciar la formació inicial i continuada del professorat.
8. Crear xarxes nacionals i internacionals de centres educatius (comunitats d’aprenentatge).

Què més cal saber?
El Departament d’Educació en el seu “Programa d’impuls a la internacionalització de l’educació. Aprendre i interactuar en un context global” determina la finalitat de
“potenciar la internacionalització dels centres educatius de Catalunya… per ajudar l’alumnat a esdevenir ciutadans del món, capacitats per treballar cooperativament amb joves d’arreu i preparats per desenvolupar-se amb èxit en un context global”.
En aquest mateix programa s’estableix l’objectiu que, tant els centres educatius com el professorat, participin en programes europeus i internacionals de cooperació educativa que els permetin desenvolupar projectes d’innovació de qualitat i intercanviar bones pràctiques educatives.

Com influeix el projecte a l’escola?

Totes les activitats programades al Consorci CETE+, tenen com a fi l’intercanvi i la transferència entre els docents que participen en les mobilitats d’aprenentatge on compartiran experiències d’èxit en l’àmbit local, nacional i internacional. Tot dissenyant activitats coordinades que afavoreixen les competències de les matèries, la competència global i plurilingüe i la competència digital al mateix temps. En el marc d’aquestes activitats s’ha planificat un concurs del logotip del projecte perquè els participin activament i projecte del centre.

#Erasmus+, #MCAEA, #MCTATEE

=================================================