Aquest es un sofware per fer dibuix gràfic.
Tot dissenycomplexe comença fent primer les parts i després ensamblar-les.
Farem un projecte senzill.
Primer és té que crear una carpeta per guardar el projecte.
Mira el vídeo:
1-Es pot canviar la pantalla de moltes formes, es millor deixar la pantalla standard.
2-Comencem:Archivo–Nuevo, pla pantalla queda gris.
3-Iniciar boceto–aparereixen els tres plans.
Que seran XY,XY I YZ. Serà millor agafar XZ.
Així apareix els eixos de coordenades. Observa que on es tallen els eixos hi ha un punt remarcat.
3-Fem un dibuix aproximat de la nostra peça.
4-Ens hem de asegurar que els costat són paral.lels i això es fa amb icone paral.lel i després es toquen els costats.
5-Ens hem de asegurar que els costats inclinats són iguals, això es fa amb l’icone igual i desprès tocar els dos costats.
6-Per fer l’angle de 60º es fa amb l’icone de cota i com sempre es toca els dos costats.
7-Has de guardar el dibuix 2D abans d’extruir. Es guarda en una carpeta amb el nom de peça 1.
8-Amb la eina estrusión es dona volum (donar una mesura a la altura de la peça).
4-Recorda guardar la peça.
Ara has de fer una peça tu com la del vídeo anterior o semblant.
REPTE 2
FER UNA LAMPADA
1-Pensa en el disseny has de fer dos peces una del peu i un altre de la pantalla.
2-Has d’apendre ara a fer servir les mides ,la plataforma del peu ha de mesurar 20 cm de diàmetre,el cilindre que va a sobre d’altura pot ser 25 cm i de diàmetre 3 cm.
La pantalla de grosor uns 3mm, la circumferència inferior de 38 cm i la superior de 20cm, l’altura de 20 cm.
1-Archivo—nuevo pieza
2-Iniciar boceto 2D
3-Seleccionar plano XZ
4-Dibuixar la circumferència.—Terminar boceto—-. Extruir.—Terminar boceto. Ja tens la base de la lampada.
5-Iniciar boceto 2D sobre la cara del cilindre gran, fer una circumferència–terminar boceto—Extruir (recorda l’altura es de 25 cm)- Ja tens la pase i el peu.
6-Ara has de fer la pantalla superior . Quan gira un trapezi dona lloc a un tronc.
Això es el que has de fer un trapezi i després fer la revolució.
Primer has de fer un eix sobre el peu i treballar en el pla vertical (pla YZ)dibuixar un trapezi i revolucionar, donarà un tronc, després has de buidar-lo per fer la pantalla, pots seguir la teva intuició o seguir es següents passos:
- Anar a l’esquerra buscar carpeta origen—plano vertical (YZ) botó dret visibilidad (apareix un pla vertical)
- Iniciar boceto–tocar plano, apareix els eixos de coordenades (recorda que treballes en un pla vertical).
- Fer un eix, icono linea–sobre l’eix (queda de color verd)seleccionar heramienta eje.
- Apareix una linea discontinua, a sobre dibuixem un trapezi (recorda base inferiror de 19 cm, la superior 10cm).
- Terminar boceto
- Icono revolucionar. Aprareix la pantalla massissa.
- Buidar la pantalla: Toca les dos circumferències icono vaciar—poner grosor (3 mm).
- Ja tens la teva lampada. Guardar en la carpeta.
REPTE 3
Anem a fer una altra peça seguint el vídeo:
Pasos a seguir:
- Nuevo–pieza
- Iniciar boceto 2D—seleccionar pla XZ
- Fer un rectangle amb centre el centre de coordenades.
- Cota–posem les mesures 100 mm (altura) per 120 mm de base.Guardar boceto.
- Extruir–20 mm–aceptar.
- Dibuixar una circumferencia. Seleccionar la cara clic esquerra. Crear boceto.
- Icono circumferencia de centro—70 mm –terminar boceto—extruir–cota 30 mm–aceptar.
- Seleccionar cara superior del cilindre-crear boceto–Crear un quadrat de 30mm per 30 mm.Seleccionar rectangulo con centro–cota–guardar boceto
- Modelo 3D–extruir–corte por toda la pieza–aceptar (mirar vídeo).
- Guardar en arxiu com peça 3.
REPTE 4
REPTE 5
Deixa un comentari