REPRESENTACIÓ LLIURE

Al Cicle Superior treballem l’Expressió Corporal (que és un bloc de Continguts de l’Ed. Física) de dues formes. Una és a través de la dansa i l’altra mitjançant una representació lliure. Es tracta d’escenificar alguna cosa triada per ells mateixos, com pot ser un anunci, una part d’una peli, un vídeo, una sèrie… el que vulguin.

Ens vem trobar de tot: un telediari, el programa “El Diario de Patricia” i “El Hormiguero”, el concurs “Pasapalabra” (amb roscón inclòs), cançons amb ball, un documental sobre les característiques de la llet, etc. i d’altres no tan originals.
6èA

6èB

P-4 JUGUEM TANT DINS COM FORA

Fora al pati utilitzem tot tipus de material: diferents pilotes, cercles, mocadors, ringos, conos, cordes…I dins, ho fem a la sala polivalent que hi ha a l’edifici de P-3.
Juguem a un joc d’amagar, que diu així: “Qui serà, serà…el nen que hi ha a la capsa.. qui serà, serà… que l’endevinarà” Els hi agrada molt, tot i que a vegades se’ls hi escapa el nom del nen amagat.

CLASSE DELS GATS 

 


CLASSE DELS GOSSOS

L’ATLETISME

L’Atletisme el treballem al C.S. en petits grups per poder treballar millor la tècnica. Tot i que cada nen i nena te marca personal a l’hora de fer la prova específica. A l’escola treballem diferents proves:
– SALTS: Allargada i alçada.
– VELOCITAT: 50m., 50m. tanques i relleus.
– LLENÇAMENTS: pes, javelina i disc
– RESISTÈNCIA
En les fotos següents podreu veure’ls en acció.

 

P-3 ENS INICIEM EN LA PSICOMOTRICITAT

Tots els nens i nenes de P-3, són nous a l’escola, i per a ells és un canvi molt important. En la nostra àrea passa el mateix. Primer coneixen al mestre, que seguidament els treurà de classe per fer una activitat diferent en un espai nou. Tot això són canvis que mica en mica van assimilant.
Les activitats que fem amb els més petits són molt diverses: localitzem les diferents parts dels cos i experimentem amb elles fent exercicis de tota mena. I molt important, practicar els hàbits d’higiene a l’acabar les sessions: rentem mans i bebem aigua.

CLASSE DELS DOFINS

CLASSE DE LES TORTUGUES

P-5 FEM EQUILIBRI!!!

Els nens i nenes de P-5, fem moltes coses a l’hora de Psicomotricitat. En les dues últimes sessions, hem repassat les parts del cos, que sempre costa localitzar alguna, sobretot les espatlles. I el que més hem practicat ha estat l’equilibri, tant en l’aula de psicomotricitat (ja que no tenim gimnàs!!!!) com en el pati.

CLASSE DELS LLEONS

CLASSE DELS PINGÜINS

Canal Olímpic

El passat dia 10 d’octubre vam anar com ja sabeu al Canal Olímpic, per molts nens i nenes va anar molt bé la sortida, però lamentablement, per uns altres, el fet de sortir fora de l’escola, sembla que hagi de ser gresca.

Un cop vam arribar allà, vam fer dues activitats esportives diferents: tir amb arc i kayac per a dues persones. El dia que ens va fer va ser genial, calor i bon temps.

Vam aprofitar que estàvem a Castelldefels per després anar a visitar les mines de Gavà. Molt interessants per a qui vulgui repetir amb els seus pares.

SORTIDA AL CANAL OLÍMPIC

Recordeu que demà dimecres dia 7, 6è va d’excursió al Canal Olímpic de Castelldefels. Sortirem de l’escola a les 8.20h. Sigueu PUNTUALS!!!
S’ha de portar:
-Banyador
-Tovallola
-Roba de recanvi (pantalons i samarreta curta)
-Xancletes o bambes de recanvi.

L’Espolsada

Els alumnes de 5è i 6è tornen a ballar l’espolsada durant 10 sessions i ens ensenyaran el que han après a la festa de Sant Jordi davant de tota l’escola.

Lespolsada és un ball tradicional de Premià de Dalt, que s’ha recuperat després de molt de temps, i que aprenen els nostres alumnes, no només com a part de l’àrea d’Educació Física, sinó també de Música i Coneixement del Medi Social.

http://picasaweb.google.es/ceipsantanna/LEspolsada#

El gimnàs que necessita el Sta. Anna

EL GIMNÀS

Els anys van passant i aquest serà l’últim que podrem gaudir d’aquesta escola que tantes coses ens ha ensenyat durant casi nou anys. Moltes quedaran guardades a la nostra memòria i d’altres no les podrem veure per falta de temps. I no serà perquè els nostres mestres no han parlat amb l’ajuntament, entitats públiques pertinents, la Generalitat o, fins i tot, aquest any ho provarem fent la consulta als tres Reis d’orient. Sí, parlem del gimnàs.
Les raons són obvies, no cal convèncer a ningú més perquè aquest espai és una necessitat de primer ordre per a la correcta realització de les àrees de Psicomotricitat i Educació Física per nosaltres, és a dir, nosaltres els grans del col·legi, juntament amb la resta de companys i companyes demanem:

– Un espai tancat sense sorolls aliens
– Un lloc on poder fer classe quan les condicions meteorològiques són adverses
– Enfilar-nos per les espatlleres, rodolar per les màrfegues o caminar descalç
– Dansar i treballar l’expressió corporal amb tranquil·litat
– Gaudir dels circuits sense mirar les limitacions de l’espai
– No estar pendents de compartir la pista amb una altra classe i patir incomoditats      continues
– Realitzar una iniciació esportiva, que ara és pràcticament impossible, d’esports com el bàdminton, el voleibol o el tenis taula
– Que exercicis de relaxació, respiració, concentració o equilibri siguin possibles.
– Vestidors on podem realitzar els hàbits d’higiene de manera molt més fàcil i sense molestar a la resta d’aules
– Poder xerrar i comunicar-nos amb calma
– Un espai polivalent per així realitzar activitats complementàries com la cantada de Nadal, obres de teatre, exposicions literàries o d’altres.

Potser quan els nostres fills vinguin a aquesta escola tot això serà possible …

TÚ TAMBÉ POTS DIR LA TEVA!
QUINA SERIA LA TEVA RAÓ PERQUÈ ARRIBI EL GIMNÀS ?

Obesitat

L’obesitat és l’acumulació excessiva de greix corporal (20% del pes ideal per a la talla, edat i sexe) i ja s’ha convertit en la malaltia principal dels països desenvolupats.

Es calcula que 7 de cada 10 adolescents obesos arribaran a l’edat adulta sent obesos. Però quan parlem d’obesitat no ens referim al pes com una variable única, sempre s’ha de relacionar el pes amb l’edat, sexe i talla.

Existeixen 3 punts fonamentals per evitar l’obesitat:

· Hàbits alimentaris
· Activitat física (3-5 dies a la setmana)
· Participació familiar.

El requisit clau és modificar els hàbits nutricionals erronis de la família. Els pares han de predicar amb l’exemple a l’hora de seleccionar els aliments, les quantitats i quan ingerir-los. No s’ha d’utilitzar l’alimentació per substituir altres necessitats emocionals ni per a gratificar el nen. Aquest necessita que l’escoltin i juguin amb ell.

S’ha d’alimentar correctament als nens des del naixement. La lactància materna és l’aliment fonamental durant els primers 6 mesos de vida, ajudant a disminuir el risc d’obesitat infantil i reforçant la relació afectiva del nen amb la seva mare. La introducció dels aliments ha de ser gradual. No tinguem pressa en que el nostre fill mengi de tot en edats tan primerenques.

Ressaltem la importància del consum d’aliments naturals sense addició de condiments.
Així mateix, intentar especificar horaris d’àpats i evitar el “picoteig”. Promoure la masticació adequada i ensenyar a gaudir de la taula, del temps per a dialogar i de la reunió familiar.
L’activitat física és molt important, no per la pèrdua de pes, sinó pel canvi de vida.
Abandonar el sedentarisme i allunyar-se de les llargues hores asseguts davant la televisió consumint menjar escombraria.

Reiterem que és un requisit imprescindible la participació familiar activa. No exigir canvis apressats. Els canvis d’hàbits són molt difícils d’aconseguir. Sense el recolzament familiar, el nen obès no aconseguirà superar els seus objectius.

Popularment es creu que el nen obès, en arribar a la pubertat presentarà una estirada de talla que li compensarà el sobrepès existent. No s’ha d’oblidar que l’adolescent mantindrà els mateixos hàbits nutricionals i físics, de manera que, l’excés de pes es perpetuarà.